Wie helpt mij? Heb ik domme pech of doe ik iets verkeerd?
Via 123zaden heb ik in augustus 2016 zaden gekocht (iets met niet kunnen wachten op seizoen 2017). Van enkele paprika soorten, cayenne peper en Jalapeno peper. Alles heb ik in zaai en stekgrond gezaaid en via de DENO methode. Alles in een groeikasje me warmtemat, gemiddeld 25 graden.
Alle paprika en de cayenne pepers zijn gekiemd en ondertussen al minimaal 10cm groot. Kiempercentage bijna 100%.
De eerste lichting heb ik gezaaid op 2 februari zowel DENO als in grond, hier kwam van de Jalapeno niks op. Op 19 februari heb ik de resterende zaden DENO 'gezaaid'. Daar is nog niks van gekiemd.
Ik heb contact gezocht met 123zaden en zij hebben mij kosteloos nieuwe zaden opgestuurd, nu de Jalapeno oranje. Andere soort. Zouden volgens verpakking kiemkrachtig moeten zijn tot 2018. Op 27-2 heb ik daar 8 zaden DENO van gezaaid. Er is nog steeds helemaal niks opgekomen. Mochten ze vandaag kiemen lopen ze dus al een dikke maand achter op de andere Capsinum.
Doe ik iets verkeerd? Maar waarom zou de rest dan wel kiemen? Of is deze Jalapeno lichting van 123zaden gewoon slecht?