Ik had een lijst gemaakt met welke soorten ik vorig jaar had, waar ik het zaad vandaan heb en welke ik dit jaar heb, maar.... het overzetten naar het forum is niet echt gelukt. Ik heb het een beetje aangepast, het ziet er nu een beetje raar uit. Er staat eer de soort, daar waar ik het zaad vandaan heb, dan het aantal plantjes wat ik nu heb of dat ik die in 2011 had. Er staan ook een aantal soorten bij die ik geoogst heb van de markt of van de lidl of zelf uit het buitenland meegenomen. Ook zakjes met een aantal soorten, waar ik dus niet van weet welke het zijn.
Ik heb ook een hele rare:
Ik heb jaren geleden zaad van een bekende puntpaprika gekocht bij Tabernal. de corni di torro rosso, dit bleek een hele hete paprika! het eerste jaar dacht ik dat ik wat labels verwisseld had, daar werd ik in ieder geval van beschuldigen door de vrienden die de paprika wilde eten, lekker vanaf de BBQ. Hebben wel gelachen. Het jaar erna was hij weer erg heet, toen wist ik zeker dat ik niets verwisseld had. Op internet bleken meer mensen er last van te hebben, een heel heet foutje. Ik heb er zaad van gewonnen en ben benieuwd of het nu hete paprika's worden of niet
PEPERS
Aci Sivri; Carlo; 3
Bishops crown B; Carlo; 2; 3
Black hungarian A; Ntuin; 3
Cayenne geel; Ntuin ; 2
Cayenne rood; Ntuin ; 3
Cayenne Golden; Carlo; ; 3
Chilaca; Carlo; ; 3
Chinese 5 color; Carlo; ; 3
Chocolate C; Tkab; 3
Corno di Torro Rosso; taber; 3
Fatalii C; 123z ; 3
Habanero orange; Lidl; ; 2
Habanero red; Lidl; ; 2
Heirloom groen; ; 1;
Heirloom geel; Tkab; 3
Heirloom rood; Tkab; 2011
Heirlooms mix A; Tkab; 4
Hot Apple A; Tkab; 2011
Hungarian Yellow Wax A; 123z; 3
Jalapeno A; tabern; 2011
Jalapeno purple A; ; 3
Lemon drop; Carlo; ; 3
Monkey Face; Carlo; ; 3
Orange peper; Lidl; ; 1
Orzoco; 123z; 3
Penis A; Carlo; 3
PI 260560 B; Diana; 2
Rain Forrest B; Diana; 2
Red peper; Lidl; ; 3
Trinidad Scorpion C; Carlo; 3
Tropical Heat orange; ; 1;
Tropical Heat carrot; ; 3
Tropical Heat rood; ; 3
Tropical heat mix ; Thom&mor; 4
Naast deze heb ik ook nog 9 tomaten soorten en 12 paprika soorten. De tomaten gaan in een plastik kasje in de tuin, ze hebben hem nu weer bij de lidl, breek ik ieder jaar weer af.
Ik heb de plantjes voor de pui staan, lekker op het zuiden, in P9 potjes. In stellingkastjes van de Ikea, geweldige dingen voor weinig. Je kunt als je de plankjes op zijn kop erin zet van beneden af water geven ( doe ik trouwens niet meer, ik ben wel zo eigenwijs dat ik denk te weten hoeveel water ze moeten) Er passen 4 x 18 potjes in 1 kastje

Hier met tuin en kas op dak. Voor de goede kijker zie je op zolder een tl lamp aan staan, daar staat mijn eerste bonchi poging

Q