webshops

Re: webshops

Berichtdoor Anchillique » zo dec 07, 2014 6:00 pm

Billie schreef:Recent een pracht van een webshop tegen gekomen... Blijkbaar van één van onze leden!! :mrgreen:

:lol: 8-) Thnx Billie. We lopen al bijna naast onze schoenen van alle leuke reacties
Anchillique

Has thanked: 152 times
Been thanked: 855 times

Berichtdoor donaldk » zo dec 07, 2014 8:59 pm

Ziet er goed uit Q.
donaldk

Has thanked: 42 times
Been thanked: 534 times

Berichtdoor barrymossel » ma maart 14, 2016 7:06 pm

Zelf laatst mijn bestelling bij Vreeken's geannuleerd. In mijn ogen moet je geen webshop beginnen als je a) de capaciteit niet hebt om te kunnen leveren, b) niet fatsoenlijk per mail kunt communiceren en c) geen fatsoenlijke betaalmethode aanbiedt (en een methode stimuleert die op de betreffende wijze niet eens is toegestaan - machtiging tot incasso zonder handtekening!!).

Nee, geen goede ervaringen voor wat betreft de "webshop".
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor snx » ma maart 14, 2016 8:02 pm

barrymossel schreef:en een methode stimuleert die op de betreffende wijze niet eens is toegestaan - machtiging tot incasso zonder handtekening!!

Volgens mij was zelfs met het oude incasso systeem een handtekening geen wettelijke vereiste. Met het nieuwe Europese incasso systeem zeker niet, maar daar moet je als het goed is wel voor inloggen op je internetbankieren, en kan je als ik me niet vergis zelf de incasso annuleren indien nodig.
snx

Has thanked: 664 times
Been thanked: 637 times

Berichtdoor barrymossel » wo maart 16, 2016 6:45 pm

snx schreef:
barrymossel schreef:en een methode stimuleert die op de betreffende wijze niet eens is toegestaan - machtiging tot incasso zonder handtekening!!

Volgens mij was zelfs met het oude incasso systeem een handtekening geen wettelijke vereiste. Met het nieuwe Europese incasso systeem zeker niet, maar daar moet je als het goed is wel voor inloggen op je internetbankieren, en kan je als ik me niet vergis zelf de incasso annuleren indien nodig.

Er moet een machtiging afgegeven worden, ofwel schriftelijk (handtekening) ofwel digitaal (internetbankieren). Een andere (rechtsgeldige) methode heeft nooit bestaan (http://www.consumentenbond.nl/online-sh ... ng-online/). En beiden is niet van toepassing bij Vreeken.
Maar dat daargelaten, Vreeken is in mijn ogen het woord webshop niet waardig. Zal wellicht aan mijn generatie liggen. Hoe ze het doe in hun offline winkel weet ik niet (en interesseert me ook weinig haha), maar ook dat zal aan mijn generatie liggen ;)
barrymossel

Berichtdoor Koenv » za nov 05, 2016 8:08 pm

Vreeken daar bestel ik nooit nog iets. Zeer amateuristisch
Koenv

Has thanked: 597 times
Been thanked: 647 times

Berichtdoor san pedro » vr feb 10, 2017 3:23 pm

Ik heb er al een paar keer besteld vanuit Belgie en eigenlijk ging dat steeds zonder problemen. Je moet wel een paar weken geduld hebben, dat wel maar voor de rest...altijd gewoon geld overgeschreven op hun rekening en een paar weken later alles thuis bezorgd. Misschien heb ik elke keer geluk gehad?
san pedro

Has thanked: 65 times
Been thanked: 82 times

Berichtdoor barrymossel » za feb 11, 2017 11:42 am

san pedro schreef:Ik heb er al een paar keer besteld vanuit Belgie en eigenlijk ging dat steeds zonder problemen. Je moet wel een paar weken geduld hebben, dat wel maar voor de rest...altijd gewoon geld overgeschreven op hun rekening en een paar weken later alles thuis bezorgd. Misschien heb ik elke keer geluk gehad?

Het feit dat je een paar weken moet wachten past mijn inziens niet meer in deze tijd. Bij Anchillique of Peperzaden.nl heb ik mijn zaadjes gewoon binnen 1-2 dagen. Zoals vrijwel iedere webshop dat doet. Maar goed, ik ben misschien wat ongeduldig. Aan de andere kant is een paar weken ook redelijk veel als je op tijd wilt zaaien.
barrymossel

Berichtdoor Pimpepper » ma feb 13, 2017 8:43 am

barrymossel schreef:Hoe ze het doe in hun offline winkel weet ik niet (en interesseert me ook weinig haha), maar ook dat zal aan mijn generatie liggen ;)

Zelf twee keer bij Vreeken besteld en twee keer een alternatief opgestuurd gekregen terwijl ik expliciet vermeld had dit niet te willen.
Onlangs toevallig in de winkel zelf in Dordrecht geweest en dat is toch wel een walhalla, zoveel zaden en een erg knus winkeltje. Maar bestellen doe ik daar ook niet meer.

Semillas daarentegen, belachelijk snelle service (vanaf Canarische eilanden), vaak gratis zaadjes en vrij goedkoop :h .
Pimpepper

Has thanked: 196 times
Been thanked: 94 times

Berichtdoor san pedro » ma feb 13, 2017 10:38 pm

Bij die laatste heb ik vandaag nog een bestelling geplaatst, ben ik ook zeer tevreden van.

En Barry, 2 weken is idd wel lang, daar heb je best gelijk in. Nuja ik heb er ook enkel nog maar dingen besteld die ik echt nergens anders vond...ook ik ben wel sneller gewend :D
san pedro

Has thanked: 65 times
Been thanked: 82 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Links