Collegae fora

Collegae fora

Berichtdoor Hampie » wo jul 22, 2015 12:28 am

Zoals misschien velen onder ons, struin ik ook de anderstalige peperfora af.
Was vandaag een kijkje aan het nemen op wildchilli.eu.
Wat ik helaas tegenkwam was enorme lappen onsamenhangende tekst met links naar diverse bekende Internationale kleding- en horlogemerken.
Overduidelijk is dit forum op één of andere manier gehackt. Ook op een Duitstalig forum ben ik zoiets eerder tegengekomen.
Is er hier een forum beheerder die uit kan leggen wat hier gebeurd. Gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik weten hoe zoiets mogelijk is.
Het zou toch niet best zijn als dit ons zou overkomen.
Als ik mij niet vergis post @incaberry zowel hier als ook op wildchilli.eu., misschien heb jij meer info??
Bedankt alvast voor ieders reactie.
Gr. Hampie
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Re: Collegae fora

Berichtdoor donaldk » wo jul 22, 2015 2:03 am

Weet je zeker dat het niet hieraan ligt? http://www.wildchilli.eu/forum/viewtopic.php?f=75&t=292 Google translate ingebouwd en aangeraden deze te gebruiken.

Ik zie dat het beheerd wordt door Lee, die heeft toch wel eens eerder een forum laten versloffen?

Edit: Ik zie geen klassieke domainplaceholder met commerciele links. Op de homepage zie ik ook alleen maar peper stuff, geen kledinglinks, wel afgebroken teksten, zoals:

"If you are attracted to the beauty of wild-capsicums, you should definitely take a look at our:"

Op http://wildchilli.eu/ met zowel IE8 als Chrome Browser.
donaldk

Has thanked: 42 times
Been thanked: 533 times

Berichtdoor Billie » wo jul 22, 2015 6:19 am

Forum is niet gehackt hoor. Dit zijn spammers... Hier zijn we iets actiever en verwijderen we de spam nog voor het gros van de forumleden dit opmerkt ;)
Deze acties zorgen ervoor dat de spammers dit forum aanzien als redelijk beveiligd en hier de moeite niet aan besteden om hun tijd mee te verspillen. Af en toe zie je nog wel eens zo'n berichtje, maar ofwel zien wij dit zelf oftewel merkt een lid dit op en meld ons dit (bvb. door op het '!' teken te klikken)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1470 times

Berichtdoor Hampie » wo jul 22, 2015 10:30 am

donaldk schreef:Weet je zeker dat het niet hieraan ligt? http://www.wildchilli.eu/forum/viewtopic.php?f=75&t=292 Google translate ingebouwd en aangeraden deze te gebruiken.

Ik zie dat het beheerd wordt door Lee, die heeft toch wel eens eerder een forum laten versloffen?

Edit: Ik zie geen klassieke domainplaceholder met commerciele links. Op de homepage zie ik ook alleen maar peper stuff, geen kledinglinks, wel afgebroken teksten, zoals:

"If you are attracted to the beauty of wild-capsicums, you should definitely take a look at our:"

Op http://wildchilli.eu/ met zowel IE8 als Chrome Browser.

Als je op wildchilli.eu. forum op Wild Chilli Growing season 2013/2014 klikt en je hebt een post geopend, dan staat er alleen maar onsamenhangende bagger. Nu net weer iets met bitcoins o.i.d. en over voetbal.
Hampie

Berichtdoor Hampie » wo jul 22, 2015 10:35 am

Billie schreef:Forum is niet gehackt hoor. Dit zijn spammers... Hier zijn we iets actiever en verwijderen we de spam nog voor het gros van de forumleden dit opmerkt ;)
Deze acties zorgen ervoor dat de spammers dit forum aanzien als redelijk beveiligd en hier de moeite niet aan besteden om hun tijd mee te verspillen. Af en toe zie je nog wel eens zo'n berichtje, maar ofwel zien wij dit zelf oftewel merkt een lid dit op en meld ons dit (bvb. door op het '!' teken te klikken)

Goed om te horen dat er hier wel goed opgepast wordt, anders zou het toch een stuk minder leuk zijn.
Jullie verdienen eigenlijk een heel groot bos bloemen.
Dank voor je reaktie.
Hampie

Berichtdoor Victorus » wo jul 22, 2015 10:47 am

Hampie schreef:
Jullie verdienen eigenlijk een heel groot bos bloemen.

Ik zou zeggen een grote bak pepers!
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 97 times

Berichtdoor Billie » do jul 23, 2015 7:15 am

Draadje van DonaldK verwijderd!
Het heeft geen nut om de spam van een ander forum hier neer te plakken hé :evil:
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1470 times

Keer terug naar Links