Autopot test

Autopot test

Berichtdoor marco_D » vr okt 27, 2017 11:30 am

Hoi Allemaal,

Zelf heb ik nog niet zo veel bijgedragen op het forum door de drukte, maar daar wil ik graag verandering in brengen:) Daarom wil ik graag met jullie een binnenkweek delen met een Autopot systeem. Hier ben ik vorige week mee begonnen als test.

De Autopot Systemen zijn erg handig omdat je nooit kan over- of onderwateren en dat zonder electrische componenten, zoals bijv. pompen&schakelaars.

Peper Soort: Spaanse peper Capsicum Annuum ontkiemt uit zaden van rijpe vruchten van het afgelopen seizoen :shock:
Kweekruimte: Secret Jardin dr90 90x90x180
Systeem: Autopot 4X 15L potten
Licht: 315W daglicht inc. met een philips CDM Deze lamp biedt koel wit licht met een output van 35.500 lumen
Substraat: 2 potten Cellmax 60/40 mix Hydrokorrels-Kokos. 2 Potten Cellmax Cocos Pro
Voeding: Cellmax Cocos twee component + toevoegingen
Meet apparatuur: EC meter van Bluelab(truncheon) pH meter van Eco Testr

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en mochten er vragen zijn stel ze dan gerust:)
marco_D

Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: Autopot test

Berichtdoor marco_D » vr okt 27, 2017 11:54 am

Week 1:

Afbeelding
In de potten plaats je zogenaamde "rootdiscs" zodat de wortels er niet doorheen groeien

Afbeelding
De potten zijn nu gevuld met de substraten

Afbeelding
Cellmax Cocos Pro 100% cocos gruis, zonder bemesting

Afbeelding
Cellmax 60/40 kleikorrels gemixt met cocos gruis, speciaal ontwikkeld voor dit soort systemen met erg lage startbemesting

Afbeelding
De Grond mengsels heb ik eerst helemaal doorgespoeld met kraanwater zodat ze voldoende vochtig zijn en dat stof van de kleikorrels
zoveel mogelijk uitgespoeld is. hier zie je de Autopot traytjes met het "aquavalve systeem" en aangesloten slangetjes

Afbeelding
Na 24 uur op temperatuur laten komen van de potten de plantjes in de potten geplaatst. De resevoir bak, waar water en voeding in gaat, heb ik op een emmer geplaatst zodat er voldoende druk is naar de potten toe.

Afbeelding
De plantjes in hun nieuwe habbitat :D omdat de wortels nog klein zijn van de planten moet je in het begin van bovenaf bewateren.
Ik heb een mix gemaakt van Wortelstimulator en water om de wortelgroei op gang te helpen

Afbeelding
Close shot van de grootste plant

Volgende week vrijdag hoop ik weer een mooie update te geven! Goed weekend
marco_D

Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Re: Autopot test

Berichtdoor donaldk » zo okt 29, 2017 12:50 pm

Is dat deze lamp?

https://www.budgetlight.nl/philips-mast ... white.html
EAN
8718291548034

Ik heb toevallig bij deze shop woensdag wat andere lampjes besteld en betaald, maar niets gehoord/ontvangen.

Gasontladingslamp is wel met een mooie efficacy 112 Lm/W als de specificatie klopt. 4200 K is ook niet zo heel koel, dus mogelijk ook een mooie 'bureaulamp';-).

Waarom gruis in plaats van (minder) gemalen kokosvezels, die lange 'haren' zijn toch luchtiger zou ik denken?
donaldk

Has thanked: 46 times
Been thanked: 548 times

Keer terug naar Kweekseizoen 2017