Zeer langzaam weer eens beginnen

Re: Zeer langzaam weer eens beginnen

Berichtdoor donaldk » wo jul 26, 2017 4:33 pm

Afbeelding
Afbeelding

Met deze codes kan ik ook niks vinden online. Die cijferreeks onder de barcode lijkt mij ook te kort voor een EAN code? Park GmbH heeft zelfs geen website, is het een Aldi dochter?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga even uit van 200 gram per vierkante meter per jaar, want het heeft hier een boost nodig. Maar vooral 5 of 6 keer strooien geeft 6 keer 'verlies', je karretje gaat te snel leeg;-), of je handen zijn te groot, lol. Maar ga ik dan even rekenen dan is de 50 kilo gelijk op en moet ik eigenlijk nog mer gaan halen?????????
Afbeelding
donaldk

Has thanked: 57 times
Been thanked: 600 times

Berichtdoor donaldk » vr jul 28, 2017 3:38 pm

De plantjes voor de peperaantal wedstrijd:

Plant 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plant 2
Afbeelding

Een wel heel lange GPH, bijna net zo lang als de Lemon Drops ervoor,misschien wel 1,2 meter lang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kortere Grandpa's Home Pepper met de eerste verkleurende peper.
Afbeelding

Lemon Drop
Afbeelding

Schimmel die overging op stok die tussen twee tomatenplanten in stond toen het vorige week opeens zo vochtig was.
Afbeelding
donaldk

Berichtdoor donaldk » vr jul 28, 2017 8:59 pm

Ik was iets anders aan het zoeken en kwam toen toevallig bitterzout tegen. Dus i denk zou daar nou verschil in zitten, net als bij de kalk? En ja hoor:

De veel verkochte Epso Top 25 Kg
Bitterzout (Magnesiumsulfaat)

Bitterzout is goed oplosbaar in water en tevens goed geschikt voor een bladbemesting bij magnesium-gebrek. Bitterzout dient opgelost te worden in de B-bak om neerslag met calcium te voorkomen.

Chemische formule: MgSO4·7H2O
Sulfaat (SO3) 32%
Sulphur (S) 13%
Magnesiumoxide (MgO) 16%
Magnesium (Mg) 9,6%

De Agrifeed (van Horticoop een groothandel die ook een aantal Welkoops beheert) is MgSO4 dus zonder de 7H2O.

16% MgO
32% SO3

Huhm is de S en Mg gewoon een specificatie van de SO3 en MgO,dan is het gewoon een andere notatie? En kun je gewoon de goedkoopste nemen, mocht je het nodig hebben.
Afbeelding
donaldk

Berichtdoor Robert » vr jul 28, 2017 11:35 pm

Het is precies hetzelfde.

die MgSO4·7H2O is de juiste scheikundige notatie. Het zijn kristallen waar water in gebonden zit.

MgO is inderdaad een andere notatie, dat zit er zeker niet in, wordt het naar omgerekend, is wat men ook bij NPK waarden doet, omrekenen naar stoffen die er niet zo in zitten of zelfs niet eens voorkomen. Ik heb het nut hier nooit van begrepen.
Robert
Moderator

Has thanked: 257 times
Been thanked: 1275 times

Berichtdoor donaldk » za jul 29, 2017 11:40 am

Inderdaad, van NPK was mij bekend. Maar bij Kalk verschilt de samenstelling wel, dus ik zag twee merken onder elkaar in een lijst stan dus ik denk eens kijken of er hier verschil in zit, niet dus bleek mij. Inderdaad met werkzame stoffen in medicijnen zie je ook een verschillende scheikundige aanduiding en benaming van de stoffen.
donaldk

Berichtdoor donaldk » za jul 29, 2017 5:13 pm

Oh ja, er vandaag even ondergedoken die hogere plant is volgens het labeltje een rode Sweet Palermo, die naast de GPH staat. Hij is erg skinny en er zitten nog niet echt vruchtjes aan, de andere puntpaprika's hebben een veel dikkere steel en takken en groene vruchten.
donaldk

Berichtdoor sabrinahhh » zo jul 30, 2017 1:46 pm

Prachtige volle planten Donald! Ben reuze benieuwd naar jouw toekomstige oogst!
sabrinahhh

Has thanked: 48 times
Been thanked: 120 times

Berichtdoor donaldk » zo jul 30, 2017 11:37 pm

Dank je Sabrina, Lemon Drop is altijd een goede producent. De Grandpa doet het in de kas en een grotere pot van 9L veel beter dan binnen in een 5L pot een paar jaar terug. Grotere plant, grotere pepertjes, dus speciaal voor binnen en weinig daglicht veredeld, 'buiten' doet ie het altijd beter. De Aribi van de wedstrijd moet eigenlijk een gaasrol als hekwerk merk ik, maar zo gaat het ook, maar eens zoeken naar een paar stokjes. Hoe gaat het met jouw wedstrijdplantjes?
donaldk

Berichtdoor donaldk » wo aug 02, 2017 7:07 pm

Sabrina, de eerste oogst komt eraan, die eerste zwart-paarse Grandpa's Home Pepper is nu rood, ook een eerste zeer kleine Thai Sun is rood en ik meen dat er ook een Lemon Drop pepertje geel aan het worden is.

De Wedstrijd en andere pepertjes staan nog een beetje te verstopt. Ik ben eerst bezig de tomaten op orde te krijgen, opdat ik een beetje ruimte krijg. ZIjn dus weer wat takken gebroken, maar niet bij de pepers/paprika's.
donaldk

Berichtdoor donaldk » wo aug 02, 2017 7:21 pm

Afbeelding

Weekaanbieding 8.74, duur voor een paar plantjes. Ik zag zaterdag een mooie wasmachine opvangbak bij de supermarkt staan naast de ondergrondse container, dus gratis, kunnen dus zo vier planten in, maar ja ik kon hem dus niet meenemen.

Hondenzwembad 80 cm

Dus veel planten kunnen er niet in.
donaldk

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017