De ''Hete ontgroening'' - Youri

Re: De ''Hete ontgroening'' - Youri

Berichtdoor youri02 » za jun 17, 2017 2:36 pm

Bedankt voor de felicitaties!
Hier nog even een tabelletje met de soorten die het uiteindelijk hebben gehaald. Ik wou eerst de planten uit kleine pot ook nog van een grotere voorzien, maar ik denk dat ik ze gewoon zo houd.

Afbeelding
We are here to drink your beer!
youri02

Has thanked: 16 times
Been thanked: 44 times

Berichtdoor youri02 » ma jun 19, 2017 4:02 pm

De habanero die ik heb is trouwens de rode variant, ik geloof niet dat ik dat er bij heb gezegd tot nu toe.

Ik ben van plan volgend jaar het wat groter aan te pakken met meer soorten. Iemand nog tips voor waar dingen te halen als voeding, potten, zaden en dergelijke...?
youri02

Berichtdoor barrymossel » di jun 20, 2017 7:47 am

youri02 schreef:De habanero die ik heb is trouwens de rode variant, ik geloof niet dat ik dat er bij heb gezegd tot nu toe.

Ik ben van plan volgend jaar het wat groter aan te pakken met meer soorten. Iemand nog tips voor waar dingen te halen als voeding, potten, zaden en dergelijke...?

Als voeding kun je de A/B voeding van het forum (via wagpep - http://chilivoeding.nl/) gebruiken. Schijnt gewoon het allerbeste te zijn. Goed(koop) zaad kun je via Anchillique krijgen. Ben ik zéér tevreden over: http://shop.anchilique.nl/. Laatst nog zag ik op de FB pagina van Fatalii.net zaadje van de Cheiro Roxa staan voor bijna 7 euro. Ik dacht dat het een foutje was en zei er wat van, maar het bleek toch correct te zijn. Ter vergelijking: bij Anchillique kosten ze €1,50 en ze kiemen perfect. Nu een van mijn mooiste planten! :)

Qua potten kun je misschien op Marktplaats kijken. Daar hebben ze vaak wel partijtjes met (veel) potten. Als het uiterlijk er ook toe doet zijn de elho potten misschien leuk (kleuren). Zelf heb ik die laatste, zodat ze door de ballotagecommissie (lees: vrouw) heen kwamen... :)
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 172 times

Berichtdoor youri02 » di jun 20, 2017 12:29 pm

barrymossel schreef:Als voeding kun je de A/B voeding van het forum (via wagpep - http://chilivoeding.nl/) gebruiken. Schijnt gewoon het allerbeste te zijn. Goed(koop) zaad kun je via Anchillique krijgen. Ben ik zéér tevreden over: http://shop.anchilique.nl/. Laatst nog zag ik op de FB pagina van Fatalii.net zaadje van de Cheiro Roxa staan voor bijna 7 euro. Ik dacht dat het een foutje was en zei er wat van, maar het bleek toch correct te zijn. Ter vergelijking: bij Anchillique kosten ze €1,50 en ze kiemen perfect. Nu een van mijn mooiste planten! :)

Qua potten kun je misschien op Marktplaats kijken. Daar hebben ze vaak wel partijtjes met (veel) potten. Als het uiterlijk er ook toe doet zijn de elho potten misschien leuk (kleuren). Zelf heb ik die laatste, zodat ze door de ballotagecommissie (lees: vrouw) heen kwamen... :)

Bedankt! Gelijk maar een paar soorten besteld voor volgend seizoen alvast: black scorpion tongue, fatalii, hungarian black en mini bell chocolate. Qua potten kan ik ook wel gewoon weer een paar emmers van de action erbij halen. Niet erg decoratief, maar werkt wel. En het is goedkoop!

Wat kost die voeding ongeveer? En is het vloeibaar wat je wekelijks moet geven of is het iets wat je door de grond mengt?
youri02

Berichtdoor ioulus » di jun 20, 2017 7:06 pm

Rustig aan Youri :lol:
Zaden heb ik wel voor je net zoals emmers en zo.
En voeding kunnen we samen wel even bestellen. ;)
ioulus

Has thanked: 1130 times
Been thanked: 155 times

Berichtdoor youri02 » do jun 22, 2017 10:29 am

ioulus schreef:Rustig aan Youri :lol:
Zaden heb ik wel voor je net zoals emmers en zo.
En voeding kunnen we samen wel even bestellen. ;)

Haha, kon me niet inhouden... Maar is goed! Dan kijken we daar tzt wel even naar.
youri02

Berichtdoor youri02 » wo jul 05, 2017 2:10 pm

Had al een tijdje zo'n vermoeden maar dat is nu toch wel héél sterk geworden: de 'rawits' die ik heb geplant vanuit pepers uit de supermarkt zijn niet echt stabiel. Ik heb er welgeteld 3 op t oog verschillende variëteiten op na gehouden. De ene is die bossige plant van laatst: er hangen nu veel pepers in en deze begonnen (en zijn nog steeds) een crème achtige kleur en zijn groter en dikker dan de rawits waar ik ze uit heb gehaald. De andere twee lijken qua pepers wel erg op de rawits, alleen de ene heeft hangende pepers terwijl deze bij de ander omhoog groeien.

Is dit inderdaad een geval van pepers uit de supermarkt die niet stabiel gekweekt zijn?
youri02

Berichtdoor youri02 » wo jul 05, 2017 5:53 pm

Ter illustratie nog even een paar kiekjes. De volgende plantjes komen allemaal van rawits uit hetzelfde bakje van de supermarkt.

Afbeelding
Deze pepertjes groeien omhoog, en lijken qua uiterlijk veel op de rawits uit de supermarkt.

Afbeelding
Deze zien er bijna hetzelfde uit als de vorige, alleen deze hangen wel naar beneden.

Afbeelding
Dit is waar het echt interessant wordt: deze pepertjes lijken amper op de rawits. Ze hebben een crème/wasachtig uiterlijk en zijn een maatje groter dan de kleine rawits waar de zaden vandaan komen.

Ik vroeg me bij deze laatste ook af of ze uberhaupt nog afrijpen naar een andere kleur, aangezien sommige pepers deze kleur behouden. Is er iemand die daar een uitspraak over durft te doen??
youri02

Berichtdoor Hampie » wo jul 05, 2017 8:51 pm

Erg bijzonder...
Wel mooi.
Kwamen de zaden uit één en dezelfde peper??

Hampie
Hampie

Has thanked: 2195 times
Been thanked: 1255 times

Berichtdoor youri02 » wo jul 05, 2017 9:05 pm

Hampie schreef:Erg bijzonder...
Wel mooi.
Kwamen de zaden uit één en dezelfde peper??

Hampie

Inderdaad bijzonder! Nee, m'n vader had een bakje rawits gekocht en uit een aantal heb ik de zaadjes bewaard. De pepers uit het bakje waren allemaal wel precies dezelfde.
youri02

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017