Meatfreak 2017

Re: Meatfreak 2017

Berichtdoor Eugene » ma jun 26, 2017 8:52 am

Wat een prachtige planten, dat staat er weer geweldig bij :clap
De bloem op de derde foto is prachtig. Gewoon zonde dat daar pepers voor in de plaats komen :D
Eugene

Has thanked: 529 times
Been thanked: 367 times

Berichtdoor meatfreak » di jun 27, 2017 8:56 am

ioulus schreef:Dat ziet er weer super uit Meatfreak :D

Ilovebrewski schreef:Ziet er indrukwekkend uit [THUMBS UP SIGN]

Hampie schreef:In één woord: PRACHTIG

Hampie

Thanks allemaal :mrgreen:

barrymossel schreef:Mooi hoor.

Wat zijn trouwens die laatste?

Laatste tomaten of pepers?

Eugene schreef:Wat een prachtige planten, dat staat er weer geweldig bij :clap
De bloem op de derde foto is prachtig. Gewoon zonde dat daar pepers voor in de plaats komen :D

Baccatum bloemen zijn erg mooi ja, hou alleen normaal gesproken niet zo van de pepers zelf maar kweek deze uit voor een vriend. Is de Sugar Rush Cream.
meatfreak

Has thanked: 1287 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor meatfreak » vr nov 03, 2017 10:12 am

Tijd geleden maar ook erg erg druk dit seizoen. Normaal gesproken heb ik alles al half oktober geruimd en geoogst maar nu staat nog ongeveer half de kas vol. Hierbij wat fotoshots van de soorten van dit seizoen, dit is slechts een klein deel daar ik ruim 90 soorten had en wederom vele variaties zijn opgedoken dit seizoen 8-) De Bleeding White zal vanaf het najaar beschikbaar komen op een webshop, samen met nog wat andere soorten die ik dit jaar vrij geef. Ook zullen er F-6 zaden van de Pimenta Lisa op komen.

Guajillo
Afbeelding
Marga
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Purple Jalabanero Cross F-5
Afbeelding
Bleeding White F-4
Afbeelding
Afbeelding

12kg oogst
Afbeelding

Ook had ik dit jaar voor het eerst zoete aardappelen, 22.4kg geoogst van slechts 9 planten! Erg tevreden met deze grote oogst, gemiddelde van 2.5kg per plant :o zwaarste aardappel 1.5kg
Afbeelding
meatfreak

Berichtdoor Eugene » vr nov 03, 2017 5:49 pm

Dat is weer een fraaie oogst. Bleeding White? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Daar heb jij vast meer informatie over :D
Eugene

Berichtdoor donaldk » vr nov 03, 2017 6:55 pm

Dit jaar kweek ik hoofdzakelijk selecties van phenotypes van vorig jaar uit, waarvan ik hoop dezelfde pheno te kunnen vinden tussen 1 van de planten. Verder heb ik een aantal F-3 en F-4. Het ligt eraan wat de uitkomst daarvan zal zijn maar hopelijk kan ik dit jaar wat meer foto's delen als dat is wat je bedoeld met informatie? Informatie over de ouders van de kruisingen vertel ik niks over omdat ik vind dat dit soms verwachtingen kan scheppen die niet waar gemaakt kunnen worden. Het gaat er mij om om de kruising zelf, in de meeste gevallen is het een geheel nieuwe soort. Vaak zie je kruisingen vernoemd worden naar 1 van de ouders maar eigenlijk lijken ze vaak in het niets op ze of missen de kenmerkende eigenschappen ervan. Dan kun je hem naar mijn idee niet zo noemen. Daarom hernoem ik ook de BBG7 White naar een andere naam als hij wordt vrijgegeven aan het eind van dit seizoen. Afgezien van de calyx die ook kleurt lijkt de soort verder niet op de Bubblegum, grootte, hitte, smaak en textuur zijn erg anders. Nieuwe naam zal zijn, "Bleeding White".
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor meatfreak » vr nov 03, 2017 7:04 pm

donaldk schreef:
Dit jaar kweek ik hoofdzakelijk selecties van phenotypes van vorig jaar uit, waarvan ik hoop dezelfde pheno te kunnen vinden tussen 1 van de planten. Verder heb ik een aantal F-3 en F-4. Het ligt eraan wat de uitkomst daarvan zal zijn maar hopelijk kan ik dit jaar wat meer foto's delen als dat is wat je bedoeld met informatie? Informatie over de ouders van de kruisingen vertel ik niks over omdat ik vind dat dit soms verwachtingen kan scheppen die niet waar gemaakt kunnen worden. Het gaat er mij om om de kruising zelf, in de meeste gevallen is het een geheel nieuwe soort. Vaak zie je kruisingen vernoemd worden naar 1 van de ouders maar eigenlijk lijken ze vaak in het niets op ze of missen de kenmerkende eigenschappen ervan. Dan kun je hem naar mijn idee niet zo noemen. Daarom hernoem ik ook de BBG7 White naar een andere naam als hij wordt vrijgegeven aan het eind van dit seizoen. Afgezien van de calyx die ook kleurt lijkt de soort verder niet op de Bubblegum, grootte, hitte, smaak en textuur zijn erg anders. Nieuwe naam zal zijn, "Bleeding White".

Yup daarom :)
meatfreak

Berichtdoor Eugene » za nov 04, 2017 10:37 am

Hij lijkt dus niet op de Bubblegum, nu wordt alles duidelijk :lol: Ik zie hem wel ergens verschijnen, dan wordt er vast meer over bekend.
Eugene

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2017