Eugène 2017

Re: Eugène 2017

Berichtdoor Ilovebrewski » vr jun 02, 2017 10:35 am

Hier hetzelfde liedje. Echter had ik er maar 22 staan...
Hier inderdaad ook zo vroeg in het seizoen al veel geleerd [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Maar ziet er natuurlijk wel indrukwekkend uit [THUMBS UP SIGN]
Ilovebrewski

Has thanked: 190 times
Been thanked: 148 times

Berichtdoor Hampie » vr jun 02, 2017 11:12 pm

En Eugène, ook hier het zelfde verhaal; afgelopen woensdag de planten naar de kas in Koudum verhuist. Een enorm oerwoud (40+planten) achter in de golf+ richting Koudum. De hele godganse dag staan spitten daar in die enorme hitte.
Ik ben hier dit seizoen een maand later begonnen met zaaien als voorgaande jaren en nog steeds één groot oerwoud. Vandaar ook mijn opmerking om misschien volgend jaar nog een maand later te beginnen met zaaien, zodat alles wat beter handelbaar blijft.
Nu maar afwachten wat de planten gaan doen. We hopen er maar het beste van.....

Hampie
Hampie

Has thanked: 2192 times
Been thanked: 1255 times

Berichtdoor Eugene » zo jun 11, 2017 1:07 pm

Inmiddels staan de meeste planten enkele weken buiten. De Chinenses heb ik binnen gehouden, voornamelijk omdat er buiten geen ruimte is. Daar staan nu 31 planten. De planten hebben ondertussen aardig wat wind voor de kiezen gehad en daar zijn ze goed doorheen gekomen. Ze passen zich snel aan. Ze zijn inmiddels een stuk sterker.
Tegen de schutting onder mijn overkapping heb ik een extra laag aangebracht om extra planten kwijt te kunnen. Dat werkt prima, al heb ik ze er begin deze week wel afgehaald want aan windkracht 8 wil ik ze niet blootstellen. Inmiddels zijn er de nodige vruchten bij diverse planten. En de eerste is ook al geoogst.

Afbeelding
De "tribune". Bovenop een rij, onder twee rijen.

Afbeelding
En nog een rijtje voor de schuifpui die nooit open gaat.

Afbeelding
Candeleight Purple

Afbeelding
El Jefe

Afbeelding
Pepers in het groen. Tussen de planten veel groen van de Blauwe Regen.

Afbeelding
De eerste geoogste peper: Ampuis. Ik trek er nog geen conclusies uit, maar hij viel mij tegen. Een papierdunne wand, dus geen vlees. En opvallend genoeg geen zaad te vinden in de peper. Op internet zie ik foto's voorbij komen waar de peper een wat dikkere wand heeft en veel zaad. Dus ik heb geduld tot deze plant warmgedraaid is. De volgende afgerijpte pepers dienen zich al aan.

Afbeelding
Tijdens het verpotten van de planten kreeg ik gezelschap. Deze jongeling heeft de hele week tussen mijn planten gezeten. Inmiddels is ze vertrokken.
Eugene

Has thanked: 532 times
Been thanked: 369 times

Berichtdoor goosman » zo jun 11, 2017 2:12 pm

Dat ziet er allemaal heel gezond uit
goosman

Has thanked: 734 times
Been thanked: 444 times

Berichtdoor Koenv » zo jun 11, 2017 8:28 pm

Ziet er goed uit! Je kan blijven water geven langs onder. Ik ben hier mee gestopt sinds ze buiten staan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koenv

Has thanked: 618 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor Hampie » zo jun 11, 2017 8:50 pm

Mooi Eugène, een strakke opstelling. :lol:
Over die ampuis laat ik je tot weten hoe die van mij zich ontwikkelt.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2192 times
Been thanked: 1255 times

Berichtdoor Eugene » ma jun 12, 2017 5:17 pm

Koenv schreef:Ziet er goed uit! Je kan blijven water geven langs onder. Ik ben hier mee gestopt sinds ze buiten staan

Wat bedoel je precies Koen? Ze drinken door, dat heb ik al gemerkt. Maar ik geef pas zodra ik bladeren slapper zie worden, want anders blijf ik gieten.
Eugene

Has thanked: 532 times
Been thanked: 369 times

Berichtdoor Koenv » ma jun 12, 2017 9:26 pm

Gewoon - dat ik buiten niet overal schaaltje onder kan/ wil zetten - zou het beter doen, maja

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koenv

Has thanked: 618 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor donaldk » ma jun 12, 2017 10:57 pm

Hier had ik ook even geen schotels bij de hand dus ik geeft het tomaatoerwoud ook enkel van bovenaf water. Met dit weer gaat de stam toch niet rotten of schimmelen door een laag water op de aarde die ook snel wegzakt. Ppers zijn daar ook minder gevoelig voor, dus waarom niet.
donaldk

Has thanked: 55 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor meatfreak » di jun 13, 2017 10:24 am

Planten staan er mooi gezond bij, Eugene. Over de Ampuis, deze zijn net als Chinense pepers dunwandig. Normaal gesproken zijn ze erg zoet en lekker knapperig door een salade. Dat deze tegen viel zal meer liggen aan het feit dat het de eerste peper van de plant was. Waarschijnlijk nog binnen gevormd? Voordeel van het feit dat ze dunwandig zijn is dat ze wel een stuk sneller afrijpen dan bijv. paprika's. Hierdoor zul je met een buitenkweek in elk geval een leuke oogst van kunnen krijgen. Hoe gaat het met de Jeromin? Toevallig gisteren de laatste zaadjes die ik ervan had gezaaid in m'n kas.

Je Candlelight Purple staat er ook mooi bij, zo te zien heb je de juiste want deze is nog wat onstabiel. Indien mogelijk zou ik hier graag wat zaadjes van terug willen, is een mooie soort. De bloemen zijn als het goed is wit/paars?
meatfreak

Has thanked: 1287 times
Been thanked: 1127 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017