Barry's lijst

Re: Barry's lijst

Berichtdoor barrymossel » wo maart 16, 2016 5:03 pm

snx schreef:Nog steeds deno of heb je zaadjes in de grond zitten? Ik werd na 5 week nog verrast door een paar onverwachte kiemers...

Nou, er zijn twee kopjes (van de drie zaadjes) opgekomen, maar die zijn soort van bruin afgestorven...
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 172 times

Berichtdoor barrymossel » ma maart 21, 2016 9:03 am

Helaas, ook de Filius Blue heeft de geest gegeven. Die doet helemaal niks meer. De Red Rocket ziet er ook steeds zieliger uit. Denk dat ik alles wat er wel acceptabel uitziet binnenkort maar ga verspenen in gewone potgrond...
barrymossel

Berichtdoor barrymossel » wo maart 23, 2016 7:45 pm

Ik gaf schijnbaar te weinig water. Zojuist de Reapers en Hungarian Hot Was verspeent. Allemaal een eigen potje. Hoop dat ik niks gemold heb...

Rechter twee zijn Hungarian Hot Wax
Afbeelding

Middelste twee Carolina Reaper
Afbeelding

De Red Rocket waarvan er 1 het weer een stuk beter doet
Afbeelding

Verder nog in een andere bak een klein zielig Reapertje, de Filius Blue (hoop dat ie nog wat gaat doen) en mijn pas (opnieuw) gezaaide Numex Big Jim waarvan er zowaar al twee ontkiemt zijn. Hoe lang zou die laatste er over doen om vruchten te maken? Ga ik dat dit jaar nog halen?
barrymossel

Berichtdoor Gijs » wo maart 23, 2016 7:47 pm

barrymossel schreef:Ik gaf schijnbaar te weinig water. Zojuist de Reapers en Hungarian Hot Was verspeent. Allemaal een eigen potje. Hoop dat ik niks gemold heb...

Hoe lang zou die laatste er over doen om vruchten te maken? Ga ik dat dit jaar nog halen?

Je kan niet veel 'mollen' met het verspenen in het begin beter iets te veel dan te weinig water.
Mijn plantjes zijn nu ook in dit stadium, en kunnen nog prima vruchten produceren. Ik heb gisteren zelfs nog wat gezaaid en die komen ook met wat extra zorg op schema te liggen, succes! :clap
Gijs

Has thanked: 1126 times
Been thanked: 693 times

Berichtdoor thezappa » wo maart 23, 2016 10:40 pm

barrymossel schreef:Ik gaf schijnbaar te weinig water. Zojuist de Reapers en Hungarian Hot Was verspeent. Allemaal een eigen potje. Hoop dat ik niks gemold heb...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog in een andere bak een klein zielig Reapertje, de Filius Blue (hoop dat ie nog wat gaat doen) en mijn pas (opnieuw) gezaaide Numex Big Jim waarvan er zowaar al twee ontkiemt zijn. Hoe lang zou die laatste er over doen om vruchten te maken? Ga ik dat dit jaar nog halen?

zou wel iets water geven..op de foto ziet het er droog uit.
thezappa

Has thanked: 26 times
Been thanked: 184 times

Berichtdoor barrymossel » do maart 24, 2016 1:22 pm

thezappa schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zou wel iets water geven..op de foto ziet het er droog uit.

Kwam denk ik door de flits, want ik had ze net ervoor (of erna - nu twijfel ik) water gegeven.

Hoe geven jullie water? Echt met een gietertje, of met een plantenspuit? Denk dat ik door die laatste standaard te weinig water geef...
barrymossel

Berichtdoor barrymossel » di apr 05, 2016 8:30 am

Ik ben inderdaad toch wat meer water gaan geven. Voorheen maakte ik het nat met de plantenspuit, maar ik denk dat dat toch echt te weinig is. Momenteel giet ik gewoon. Ben benieuwd of het allemaal wat sneller gaat nu. Zal binnenkort weer eens wat foto's maken. In principe heb ik vertrouwen in:
  • 2 x Carolina Reaper
  • 2 x Hungarian Hot Wax
  • 1 x Red Rocket
  • 1x Numex Big Jim (opnieuw laten kiemen, nu wel opgekomen)
barrymossel

Berichtdoor barrymossel » wo apr 06, 2016 9:34 am

Afbeelding
Afbeelding

Rechter twee Hungarian Hot Wax, links daarnaast twee keer Carolina Reaper, uiterst links Red Rocket.

Weet iemand trouwens waar die Red Rocket staat op de Scoville schaal? Kan ik nergens vinden...
barrymossel

Berichtdoor niklas » wo apr 06, 2016 10:39 am

Ik vind dit terug als ik google op "red rocket " scoville:
http://www.rotarygardens.org/images/2010/Hot%20Peppers%202010.pdf

30.000 zeggen ze daar.

Water is trouwens heel belangrijk tijdens het kiemen en in de eerste fase van de plant, zowel voor het ontkiemen van het zaad als het ontwikkelen van de wortels. In het begin mag de grond dus echt doorweekt zijn en mag je ook gerust bijsproeien.
Specifieker voor pepers kun je ze best zo warm mogelijk zetten, en dus ook zo vochtig mogelijk.
niklas

Has thanked: 19 times
Been thanked: 52 times

Berichtdoor barrymossel » wo apr 06, 2016 11:37 am

niklas schreef:Ik vind dit terug als ik google op "red rocket " scoville:
http://www.rotarygardens.org/images/2010/Hot%20Peppers%202010.pdf

30.000 zeggen ze daar.

Water is trouwens heel belangrijk tijdens het kiemen en in de eerste fase van de plant, zowel voor het ontkiemen van het zaad als het ontwikkelen van de wortels. In het begin mag de grond dus echt doorweekt zijn en mag je ook gerust bijsproeien.
Specifieker voor pepers kun je ze best zo warm mogelijk zetten, en dus ook zo vochtig mogelijk.

Top, die had ik niet gevonden.

En ik heb zeker wat aan je tips. Denk dat ik toch tijdelijk toch het hitte-matje tevoorschijn tover... :)
barrymossel

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2016