Ktrijn 2016

Re: Ktrijn 2016

Berichtdoor HennyM » ma apr 18, 2016 9:44 pm

Bij mij zijn ze na twee keer spuiten met spiritus en zeep weg maar ik heb wel nog last van spint en trips en die zijn net zo vervelend. Als je veel kalk in het leidingwater hebt neemt de werkzaamheid van zeepspiritus af.
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 771 times

Berichtdoor Wouter K » ma apr 18, 2016 9:53 pm

Spiritus en zeep heb ik ook al gebruikt, het helpt maar daar blijft het dan ook bij. Zoals ik reeds zei heb ook ik hiervoor vorig jaar mee lopen knoeien met als resultaat dat ik in het najaar na een plaag die maar niet uitgeroeid raakte mijn plantjes heb verwaarloosd. Met zo'n systematische insecticide zou dit probleem, mits goed toegepast, zich niet mogen stellen.
Zelf heb ik nog Conserve Garden liggen, hierin zit spinosad als actief bestandsdeel en dit wil ik gaan gebruiken want ook hier tonen de eerste luizen zich. Ewoud gaf eerder deze week aan gebruik te hebben gemaakt van multisect waarna hij voorgoed van zowel bladluis als trips verlost was. Wel is het belangrijk om de aanbevolen interval van (in beide gevallen 10 dagen) tussen de eerste en 2de behandeling te respecteren. Beiden zijn verkrijgbaar bij onder andere de aveve.
Uiteraard zijn er nog andere gelijkaardige producten op de markt en geef ik deze voorbeelden enkel omdat ik er weet van heb.
Wouter K

Has thanked: 816 times
Been thanked: 425 times

Berichtdoor HennyM » ma apr 18, 2016 10:13 pm

Tja ik kan me best voorstellen dat je ontmoedigd raakt als je de bladluizen niet weg krijgt.
HennyM

Berichtdoor Ktrijn » ma mei 16, 2016 7:38 pm

Eindelijk nog eens een update! Ondertussen ben ik verhuisd en heb ik de bladluis, die uiteindelijk trips bleek te zijn, volledig onder controle!

Afbeelding

De plantjes staan nu voor het nieuwe raam te wachten tot de tuin klaar is! Hopelijk duurt dat niet meer te lang. Want na een paar weken zonder voeding, zitten ze weer aan de A+B en zullen ze hun mini potjes snel ontgroeien! :mrgreen:

Een paar plantjes hebben de verhuis niet overleefd: Devil's tongue chocolate, Numex Suave en Habanero White. Jammer, maar ik heb nog wel genoeg denk ik! :D

De eerste plant in bloei is de Vezena Piperka, bij verschillende anderen zijn wel al bloemknopjes te zien. Na een week of 4 zonder voeding en na een tripsplaag ben ik wel tevreden met hoe ze er nu uitzien!
Binnenkort in volle grond!
Ktrijn

Has thanked: 358 times
Been thanked: 340 times

Berichtdoor Ktrijn » za mei 21, 2016 2:59 pm

Alles staat nu mooi te wachten tot de tuin klaar is. Op een paar dagen tijd is het snel veranderd en staan er plots veel in bloei.

Afbeelding

Sommigen worden wel groot voor hun kleine potje...

Afbeelding

Anderen besluiten dan maar te wortelen bij de buurman...

Afbeelding

De Mme Jeannette is de eerste die zich aan vruchtvorming gaat wagen, ze is alle Annuums (ook de vezena piperka die eerder bloeide) zelfs voor!

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ktrijn

Berichtdoor goosman » za mei 21, 2016 4:40 pm

Bij mij zijn de Chinense soorten juist het laatst met bloei...
goosman

Has thanked: 740 times
Been thanked: 444 times

Berichtdoor HennyM » za mei 21, 2016 4:44 pm

Mooie plantjes maar de blaadjes en bloemtentjes van de madammen herken ik niet, bij mij zijn die duidelijk anders. Kan natuurlijk de foto zijn maar volgens mij is dat een annuum.
HennyM

Berichtdoor Ktrijn » za mei 21, 2016 6:06 pm

HennyM schreef: de blaadjes en bloemtentjes van de madammen herken ik niet, bij mij zijn die duidelijk anders. Kan natuurlijk de foto zijn maar volgens mij is dat een annuum.

Oei, ik heb de zaden zelf geoogst van een gekochte madam, die ook echt smaakte naar een madam! Wat is dat toch, vorig jaar kocht ik zaden van de Mme jeannette en daar kwamen een soort van bruine adjuma's uit, toen dacht ik, dan oogst ik voor 2016 zelf! Weer niet goed! :lol:
Ktrijn

Berichtdoor meatfreak » za mei 21, 2016 6:45 pm

Ktrijn schreef:Sommigen worden wel groot voor hun kleine potje...

Afbeelding

De Mme Jeannette is de eerste die zich aan vruchtvorming gaat wagen, ze is alle Annuums (ook de vezena piperka die eerder bloeide) zelfs voor!

Afbeelding

Je Chinese 5 Color lijkt me niet correct, blad is normaal wat kleiner en heeft zwart erin. Je Mme Jeanette op die foto is een Annuum zoals Henny al aan gaf. De bloemen (calyx) zijn van een Annuum, 100% :geek:
meatfreak

Has thanked: 1287 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor Ktrijn » za mei 21, 2016 7:37 pm

Die chinese 5 color komt uit de ptp, kan dus wel een kruising zijn. Ik ben eens benieuwd naar mijn oogst dit jaar, 2 foto's en allebei niet de juiste plant! :lol: misschien moet ik eens een fotoreportage maken van al de plantjes om te zien of er ergens wel iets klopt! :mrgreen: :roll:
Ktrijn

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2016