Arie 2016

Re: Arie 2016

Berichtdoor edjuhhh » zo sep 04, 2016 6:24 am

Mooi hoor!
edjuhhh

Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Berichtdoor Arie » zo sep 18, 2016 4:11 pm

Weer een korte update.
Alles is nog aan het produceren, een aantal planten beginnen zelfs weer opnieuw te bloeien en pepers te maken.
In de kas is er nog genoeg kleur te zien en ik kom er nu achter dat ik mijn oogst nooit op ga krijgen. De vriezer begint vol te raken; gelukkig heb ik deze week veel weg kunnen geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de erepeper voor dit jaar, de Limon, met deze week weer heel veel pepers:

Afbeelding
Arie

Has thanked: 37 times
Been thanked: 127 times

Berichtdoor goosman » zo sep 18, 2016 7:10 pm

Ik neem aan dat de Limon de Aji Limon is? Kun je iets vertellen over de smaak? Staat in ieder geval op mijn to-do list voor komend jaar !
goosman

Has thanked: 729 times
Been thanked: 442 times

Berichtdoor Arie » zo sep 18, 2016 8:24 pm

goosman schreef:Ik neem aan dat de Limon de Aji Limon is? Kun je iets vertellen over de smaak? Staat in ieder geval op mijn to-do list voor komend jaar !

De Aji Limon en de Limon zijn 2 verschillende soorten. De Limon smaakt fris en wat citrus achtig. Het is een knapperig pepertje met medium hitte.
Laat het maar weten als je in zaden geïnteresseerd bent. Binnenkort wil ik ook zaden gaan ruilen, maar wellicht duikt er nog een ptp topic op?
Arie

Berichtdoor Arie » zo okt 16, 2016 3:22 pm

Het seizoen is hier inmiddels zo ongeveer voorbij. Dit is de eindupdate van 2016

Afbeelding

De kas is leeg; een paar planten staan er nog voor het afrijpen en mijn citrus- stekjes en planten gaan erin tot de vorst aanbreekt. Daarna gaat alles naar de vorstvrije schuur.

Dit jaar geleerd:
-Alle planten hebben goed geproduceerd; ook de late superhots hadden ruim de tijd om veel vruchten te leveren
-Extreme zomerhitte is geen probleem voor de planten, mits ze genoeg water hebben
-Planten in 15l potten deden het niet beter of slechter dan planten in 10l potten
-De goedkoopste potgrond, aangevuld met perliet en alleen maar 'noekepoekesap' als voeding was voldoende. Pas begin oktober begonnen planten tekenen van voedseltekort te vertonen.
-Automatische raamopeners in de kas maken het leven een stuk makkelijker

Plannen voor 2017:
-Dezelfde opkweek methode (aquarium met groeilicht)
-Dezelfde potten en potgrond
-Meer mildere soorten die makkelijk drogen
-Meer culinaire Aziatische soorten
-Speciale voeding gebruiken (A+B)
-Misschien kleinschalige hydroponics test ????

-En natuurlijk weer een kweektopic!
Arie

Berichtdoor Eugene » zo dec 04, 2016 3:42 pm

Ontdek jouw grow blog nu pas :o Leuk om doorheen te lezen. Jij hebt goed gescoord dit jaar, veel opbrengst en een lekkere curry. Die ga ik proberen.
Zeker de eerste jaren is het zoeken naar de juiste mix van pepers, ik loop er ook tegen aan. Ik ben nog niet aan de echte hitte gewend, ik ga dus niet te veel hete soorten zetten volgend jaar. Ik ga voor smaak en die hitte komt vanzelf. Ondertussen kies ik onderaan de Scoville schaal mijn favorieten uit.
Ik kijk uit naar jouw blog in 2017.
Laatst bijgewerkt door Eugene op vr dec 09, 2016 7:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Eugene

Has thanked: 527 times
Been thanked: 366 times

Berichtdoor Arie » wo dec 07, 2016 9:43 pm

Goed om te horen! Eerst voor smaak gaan is inderdaad geen gek idee en dan is het uitproberen geblazen. Ik merk nu bijvoorbeeld als dat ik het lekkerder vind om meerdere mildere pepers door mijn eten te doen, dan 1 superhot. Dan proef je toch meer chilismaak.
Arie

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2016