Kweekseizoen 2016

Kweekseizoen 2016

Berichtdoor Dennis » zo nov 29, 2015 9:30 pm

Hoi,

Kan iemand kweeksiezoen 2016 aanmaken?

Ik ben alweer druk met het verzamelen van soorten voor 2016.

Is er iemnd die één of meer van onderstaande soorten heeft en misschien wil ruilen?

Habanro lightning mustard
Trinidad scorpion moruga caramel
Yaki blue
Big black mama
Big caramel mama
Big green mama
Trinidad scorpion large caramel
Trinidad scorpion mustard
White naga
UBSC chocolate
7 pot rennie caramel

Ik hoor het graag.

Groeten uit Eindhoven,

Dennis
Laatst bijgewerkt door Dennis op vr dec 11, 2015 7:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Dennis

Has thanked: 168 times
Been thanked: 526 times

Re: Kweekseizoen 2016

Berichtdoor Anchillique » ma nov 30, 2015 3:23 pm

Je gaat weer een supergroot jaar tegemoet :h helaas kan ik je er niet aan helpen
Anchillique

Has thanked: 152 times
Been thanked: 855 times

Berichtdoor jan+jocactus » ma nov 30, 2015 5:55 pm

Zeer zeldzame, erg nieuwe soorten vernoem je daar, Dennis! Ik neem aan dat we beiden wel weten dat er maar één webshop bestaat, waar je dergelijke juweeltjes kàn vinden. Kijk 'ns in de cataloog van Tasty peppers en je vindt ze allemaal op een rijtje... :)
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

Berichtdoor vpostbode » ma nov 30, 2015 7:38 pm

Dat ziet er een lekkere kweek uit :lol: :lol:
vpostbode

Has thanked: 390 times
Been thanked: 146 times

Berichtdoor Dennis » ma nov 30, 2015 10:11 pm

jan+jocactus schreef:Zeer zeldzame, erg nieuwe soorten vernoem je daar, Dennis! Ik neem aan dat we beiden wel weten dat er maar één webshop bestaat, waar je dergelijke juweeltjes kàn vinden. Kijk 'ns in de cataloog van Tasty peppers en je vindt ze allemaal op een rijtje... :)

Ja, dat weet ik :D . Ik heb er al met Meat over gesproken, maarja het zijn veel nieuwere soorten en daardoor behoorlijk aan de prijs, alles per 10 terwijl ik er maar 2 a 3 per soort nodig heb. Het blijft voor mij hobby, waarbij ik wil kweken met beperkte kosten. Ik hoopte hier wat te kunnen ruilen, zodat het leuk blijft.

Dus als één of twee andere leden ook interesse hebben en de kosten en zaden willen verdelen dan is dat ook een prima optie.
Afbeelding
Dennis

Berichtdoor jan+jocactus » di dec 01, 2015 10:18 am

Tja Dennis, de prijs kan dan wel wat hoger uitvallen, maar ergens moet je ook weten wat je wilt. De soorten die je aanhaalt zijn ook gloednieuw én nog superzeldzaam. Bovendien ken ik maar één persoon die zich daarmee wil bezighouden, en dat is dan toch wel de verdienste van onze eigenste Meatfreak. Geef toe dat je op zijn site dingen vindt die werkelijk belletjes doen rinkelen...
Bekijk nu andere sites (Puckerbutt, Buckeye Pepper, Nicky's nursery,Fataliinet) dan krijg je prijskaartjes voorgeschoteld waarvan je echt misselijk wordt, en dat dan voor soorten, die toch stilaan gemeengoed aan 't worden zijn.
Bekijk het als eenmalige investering... en anders: heb enkele jaartjes geduld, tot de soorten meer in de liefhebberij verspreid zitten. Dan nog gaan er bepaalde soorten zeldzaam blijven, zoals Borg 9 en Big Mama; als je ziet hoe bitter weinig goede zaden dat die geven... dan weet je meteen waarom die niet goedkoop kunnen zijn :?
De resterende zaden in je zaadzakjes worden niet onmiddellijk slecht en blijven nog wel enkele jaartjes goed; je kan ze dus altijd als ruilmateriaal gebruiken... ;)
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

Berichtdoor meatfreak » di dec 01, 2015 8:53 pm

jan+jocactus schreef:Tja Dennis, de prijs kan dan wel wat hoger uitvallen, maar ergens moet je ook weten wat je wilt. De soorten die je aanhaalt zijn ook gloednieuw én nog superzeldzaam. Bovendien ken ik maar één persoon die zich daarmee wil bezighouden, en dat is dan toch wel de verdienste van onze eigenste Meatfreak. Geef toe dat je op zijn site dingen vindt die werkelijk belletjes doen rinkelen...
Bekijk nu andere sites (Puckerbutt, Buckeye Pepper, Nicky's nursery,Fataliinet) dan krijg je prijskaartjes voorgeschoteld waarvan je echt misselijk wordt, en dat dan voor soorten, die toch stilaan gemeengoed aan 't worden zijn.
Bekijk het als eenmalige investering... en anders: heb enkele jaartjes geduld, tot de soorten meer in de liefhebberij verspreid zitten. Dan nog gaan er bepaalde soorten zeldzaam blijven, zoals Borg 9 en Big Mama; als je ziet hoe bitter weinig goede zaden dat die geven... dan weet je meteen waarom die niet goedkoop kunnen zijn :?
De resterende zaden in je zaadzakjes worden niet onmiddellijk slecht en blijven nog wel enkele jaartjes goed; je kan ze dus altijd als ruilmateriaal gebruiken... ;)

Inderdaad, Jan. Dit seizoen was het slechtste tot heden, opbrengst was al laag en de zaden opbrengst nog lager. Meeste soorten heb ik maar misschien maar 100 tot 200 zaadjes.
meatfreak

Has thanked: 1286 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor Dennis » do dec 03, 2015 4:04 pm

De kweeklijst 2016 begint al aardig vorm te krijgen, er zullen nog wel een paar soorten afvallen en uit de PTP turbo en de PTP er een aantal soorten bijkomen. In totaal probeer ik niet meer dan 25 soorten te doen.

1. Yaki blue
2. White naga
3. Habanero lightning mustard
4. Trinidad scorpion moruga caramel
5. Trinidad scorpion moruga mustard
6. Big green mama
7. Big black mama
8. Big caramel mama
9. UBSC chocolate
10. Trinidad large scorpion caramel
11. 7 pot rennie caramel
12. Carolina reaper
13. Bubblegum 7 red
14. Mme jeanette (uit 3 bronnen)
15. Trinidad scorpion yellow
16. Fatalli jigsaw
17. Green hornet
18. Bhut jolokia mustard
19. Trinidad scorpion rood
20. Cili goronong
21. Naga Morich
22. Murupi amarela
23. Aji Cachucha
24. Fatalli yellow
25. Bahamian goat

Wat zoek ik nog?

Andere bubblegum varianten
Jalapeno farmers market potato
Habanero chocolate hand grenade

Groeten uit Eindhoven,

Dennis
Laatst bijgewerkt door Dennis op vr dec 11, 2015 7:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Dennis

Berichtdoor Billie » di dec 08, 2015 10:53 am

Dennis schreef:Hoi,

Kan iemand kweeksiezoen 2016 aanmaken?

Done and done ;)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1470 times

Berichtdoor Wadji » do dec 10, 2015 1:47 pm

Hey Dennis en Meatfreak,

Ik wil je gerust enkele zaadjes van de chocolate hand grenade toesturen. Ik heb ze enige tijd geleden gekocht bij Tasty Peppers, dus als Meatfreak het OK vindt dat ik enkele zaadjes ervan aan Dennis geef, dan wil ik dit gerust doen.
Wadji

Has thanked: 43 times
Been thanked: 47 times

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2015