2015, Jan en Joke: ertegenaan!

2015, Jan en Joke: ertegenaan!

Berichtdoor jan+jocactus » do feb 05, 2015 10:02 pm

Oef! Winterslaap voorbij! Even de prut uit de ogen wrijven en daar gaan we weer. 8-)
Vermits "rustig" blijkbaar niet in ons vocabularium staat, knallen we er dit seizoen nog 'ns lustig op los. We zien nadien wel waar we uitkomen...
De winterstormen hebben wel enkele kassen deerlijk gehavend: losgewaaide folie, afgeknakte stormlijnen... ze staan er maar miserabel bij. Maar niet getreurd, we waren toch van plan om de bogen op een andere manier te overtrekken; we liggen er zodoende niet wakker van. Trouwens, wie schrik heeft, krijgt er ook van langs. Eens het warmer wordt en wat langer licht is, wassen we dat varkentje wel.
Aangezien we een ganse winter niks te doen hadden ( :roll: ), hebben we al een kleine planning kunnen maken van hoe we alles gaan organiseren. We zijn er nog niet uitgeraakt, tijd brengt wel raad.
Vooreerst gaan we de exotenkas uitmesten en de zaaitafel installeren. De exoten gaan volgend jaar terug buiten, want in de kas was dit niet te doen. Wat bedoeld was als een rusttuintje, groeide binnen de kortste keren uit tot een wirwar, waar enkel nog plaats was voor apen en papegaaien... snoeiwerk was niet bij te houden. Aangezien dat dit de grootste kas is, komen daarin nadien de tomaten. Joke spreekt van maximum 100 nieuwe soortjes; ik weet dat daar meer in gingen... afwachten maar. :lol:
In de twee chili-kassen heb ik, losjesweg geteld, plek voor 250 planten en 124 laagblijvende ukkies, minder dus dan vorig jaar! Dit jaar alles in volle grond, geen potten water geven! Tja, en buiten gaan er ook nog wel een heel deel. 'k Weet nog niet hoeveel, daar is al héél druk over gediscussieerd. :mrgreen:
En dan is er nog die vierde kas... . Die wordt eerlijk opgesplitst in twee gelijke delen, één voor mij en één voor Joke. Ik heb me kandidaat gesteld voor de grootste helft, maar 'k ben niet zeker of me dat gaat lukken. 'k Heb geen zin om een gans seizoen op de mat te slapen.
Zaaien is zodoende voor eind volgende week en de dagen daarna, tijd genoeg. Het wordt zometeen wat langer licht en tegen de tijd dat we gaan inpotten, zijn de dagtemperaturen toch al heel wat vriendelijker.
Wat we gaan zaaien, daarover zijn we het nog steeds niet eens, want als we alles moeten zaaien wat we aan nieuws hebben, dan komen we nog enkele kassen tekort. En dan zwijgen wat we graag opnieuw een plaatsje zouden willen geven... :lol:
Vandaag hebben we een eerste proefzaaiing gedaan, alleen maar om te zien of we het nog kunnen. Enkele chinenses en een paar pottomaatjes.
We zijn dus goed bezig geweest, ik zo niet, maar Joke wel. Zij zaait, ik vul de potjes en schrijf de etiketten. Zo kan ik zelf kiezen wat wel en wat niet... :P .
Ik ben al een paar keer gaan kijken of er al beweging is... niks dus! :lol: :lol: :lol:
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

Re: 2015, Jan en Joke: ertegenaan!

Berichtdoor Hampie » do feb 05, 2015 10:18 pm

Goed om te lezen dat jullie weer begonnen zijn. Zonder iemand tekort te doen, zonder jullie bijdragen is het toch minder gezellig.
Ik, en ik denk velen met mij, kijk alweer uit naar jullie uitgebreide en met humor doorspekte bijdragen.
Een fijn seizoen toegewenst!!!
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Berichtdoor thezappa » do feb 05, 2015 10:33 pm

succes ook dit jaar weer :h :h
thezappa

Has thanked: 26 times
Been thanked: 184 times

Berichtdoor badskin » vr feb 06, 2015 8:47 am

Tof dat jullie er weer invliegen :h Ik ga jullie topic weer met veel plezier en bewondering volgen :D
badskin

Has thanked: 1718 times
Been thanked: 1036 times

Berichtdoor vpostbode » vr feb 06, 2015 9:31 am

Kijk er al naar uit om deze topic te volgen :b
vpostbode

Has thanked: 390 times
Been thanked: 146 times

Berichtdoor Ktrijn » vr feb 06, 2015 1:59 pm

Ik kijk al uit naar een bezoekje aan de serres van Geel :mrgreen:
Ktrijn

Has thanked: 358 times
Been thanked: 336 times

Berichtdoor TV7 » vr feb 06, 2015 4:16 pm

Hehe, nu Jan en Joke terug begonnen zijn voelt het alsof het seizoen officieel geopend is, JIPPIE :D :b :h :b :h
TV7

Has thanked: 174 times
Been thanked: 124 times

Berichtdoor Willy » vr feb 06, 2015 4:28 pm

Deze gaat de Willy op zekers volgen :h :)
Willy

Has thanked: 25 times
Been thanked: 25 times

Berichtdoor Anchillique » vr feb 06, 2015 4:44 pm

TV7 schreef:Hehe, nu Jan en Joke terug begonnen zijn voelt het alsof het seizoen officieel geopend is, JIPPIE :D :b :h :b :h

+1 :lol:
Anchillique

Has thanked: 152 times
Been thanked: 855 times

Berichtdoor Hampie » vr feb 06, 2015 5:34 pm

TV7 schreef:Hehe, nu Jan en Joke terug begonnen zijn voelt het alsof het seizoen officieel geopend is, JIPPIE :D :b :h :b :h

+2
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2015