Krikke 2015

Re: Krikke 2015

Berichtdoor Eugene » za sep 26, 2015 8:40 am

Wow, wat een foto! Prachtig zeg, al die kleuren. Mooi gebaar om anderen mee te laten delen in jouw rijke oogst. En ideaal om het "geloof" te verspreiden :)
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor Boudewijn » za sep 26, 2015 8:59 pm

Krikke80 schreef:Boudewijn, ik wil je het grootste plezier van onze hobby niet ontnemen: namelijk het ontdekken van vele nieuwe smaken en originele pepertjes. Zeg nu zelf: als je van dag één al begint met een overvloed is het leukste aspect al deels verdwenen: het ontdekken en verzamelen van lekkere en leuke soortjes. ;) Ik zie bovendien dat je pas actief bent op het forum, geef het nog wat tijd... Vooraleer je kan zaaien zijn we enkele maanden verder en heb je hier op het forum al wat meer kennis opgedaan over welke pepers je wil gaan kweken en vooral: kennen we mekaar al wat beter...

Ik ruil graag onder hobbyisten en help mensen ook graag op weg, maar contacteer me dan rond februari/maart nog een keertje. Zomaar paketten opsturen naar onbekenden vind ik persoonlijk maar niks, dat begrijp je wellicht wel ;)

Ik begrijp dat je ze niet zomaar weg wilt geven aan onbekenden, vandaar dat ik aangaf dat ik er best wat voor zou willen betalen ;) . Immers, als ik net als dit jaar peperzaden.nl afstruin weet ik niet precies wat voor peper ik krijg en of deze geschikt is voor Nederland. Echter wil ik misschien wel inderdaad te snel :D , ik ben erg enthousiast van dit forum geworden en kan niet erg goed wachten om begin februari te zaaien moet ik zeggen :lol: .
Boudewijn

Has thanked: 15 times
Been thanked: 77 times

Berichtdoor Eugene » zo sep 27, 2015 2:01 pm

Boudewijn,

Ik heb bijna mijn eerste seizoen achter de rug. Ik herken wat jij schrijft. Liefst zou je iedere dag weer nieuwe soorten inzaaien. Probeer je geduld te bewaren met zaaien en benut je tijd door te lezen en te vragen. Ik heb zaad gekozen op basis van onder andere lezen op het forum. Er zijn pepers die bij "veel" forumleden op de kweeklijst staan en daaruit kun je concluderen dat het een lekkere peper is. De Jalapeno El Jefe is hier een goed voorbeeld van. Die peper is dus ook op mijn lijst gekomen. Maar ik ben ook een liefhebber van de Spaanse keuken, dus heb ik ook gekozen voor de daar veel gebruikte pepersoorten. Het is maar net wat jouw invalshoek is. En door het jaar heen zie ik hier mooie pepers voorbij komen. Die gaan op de wensenlijst. Over een maand worden ze meegenomen in de keuze voor de lijst voor volgend jaar.
Wat ik ook doe is de pepers in de diverse webshops bekijken en als een peper interessant lijkt, dan google ik op die soort om ervaringen te kunnen lezen. En aan de hand daarvan bepaal ik of die peper interessant is voor mij. Dit kan een interessante link zijn voor jou: http://www.chillipeper.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=43

En verder gewoon vragen. Stel een lijst samen en laat hem hier zien. Je krijgt vanzelf advies, op- en aanmerkingen.
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor Saki202 » ma sep 28, 2015 9:58 am

Wow wat heb jij een hoop pepers zeg! :b
Snap niet hoe je dat allemaal nog uit elkaar kan houden respect daar voor!

Mvg
Sander
Saki202

Has thanked: 0 time
Been thanked: 22 times

Berichtdoor Tr1bal » di sep 29, 2015 6:31 am

Gaat ineens snel zo he. Ziet er goed uit!
Tr1bal

Has thanked: 33 times
Been thanked: 144 times

Berichtdoor edjuhhh » di sep 29, 2015 1:17 pm

Netjes hoor!
edjuhhh

Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Berichtdoor Jan » di sep 29, 2015 4:56 pm

wow, wat ben je streng Krikke. Maar ik snap het wel, ik heb ook al een heleboel zaden naar zwarte gaten gestuurd. :roll:
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 120 times
Been thanked: 286 times

Berichtdoor Krikke80 » di sep 29, 2015 9:08 pm

Streng ? Persoonlijk ben ik gewoon voor openheid en directheid... Heeft niets met streng te maken hoor ;) ik wil zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met de pepers, maar ik zou dan wel graag weten met wie ik te maken heb ;)

Zoals gezegd... De tijd voor het zaaien is nog lang... Daartegen mag iedereen me contacteren, maar zomaar dingen opsturen daar doe ik niet aan mee. streng of oprecht ... Dat mag je zelf invullen ;)
"Is ons zaad van moeder natuur of van Monsanto?" - Mijn website: www.krikkesurbanfarm.be
Krikke80

Has thanked: 1336 times
Been thanked: 775 times

Berichtdoor Tr1bal » do okt 08, 2015 8:32 am

Ik heb nu ook redelijk wat weg gegeven en ongeveer 5 kilo ingevroren voor sambal te maken. De planten beginnen het nu moeilijk te krijgen en betwijfel op alles nog gaat afrijpen buiten. Heb nog planten vol vruchten staan.
Tr1bal

Has thanked: 33 times
Been thanked: 144 times

Berichtdoor Entropy » vr mei 27, 2016 1:10 pm

Misschien laat, maar deed die Jamaican hot chocolate het goed buiten?
Entropy

Has thanked: 12 times
Been thanked: 35 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2015