Hampies kweekseizoen 2015

Re: Hampies kweekseizoen 2015

Berichtdoor Dennis » do dec 17, 2015 9:55 pm

Mahi schreef:
meatfreak schreef:
Hampie schreef:Hier thuis in het ketelhok bij de verdeler van de vloerverwarming staat op dit moment nog zo'n 15 liter peperprut te fermenteren om later idd wel een fermented saus te gaan maken.
Beetje sriracha style, maar dan geel....

Klinkt goed, ben benieuwd :) Heb zelf ook meerdere malen geprobeerd maar telkens tegen het eind gaat het mis. Ook ben ik eerlijk gezegd niet zo'n grote saus gebruik. Hou meer van poeder en sambal.

@Hampie, de gele sriracha style heb ik hier ook van een mix van gele chinense pepers echt lekker en goed pittig, na fermenteren azijn toegevoegd en xanthaangom en daarna door de draaizeef gehaald, mooie gladde saus met mooie consistentie. ;)

@meatfreak ik gebruik zelf ook poeders en gedroogde pepers en maak veel gefermenteerde saus maar dit gaat altijd goed, ik snap ook niet precies hoe jij bedoelt dat het bij jou op het laatste moment fout gaat?
Sambal schiet er hier eigenlijk een beetje bij in, alhoewel ik wel mooie recepten hiervan op ons forum heb gevonden, zelfs in de toko peteh bonen meegenomen om in een sambal te verwerken maar het is er helaas nog niet van gekomen :o

Ooooh, Sambal Peteh. Het water loopt nu al in de mond, hmmmmmm
Afbeelding
Dennis

Has thanked: 168 times
Been thanked: 526 times

Berichtdoor suuus » zo dec 20, 2015 8:52 am

Heb je filmpje bekeken, wauw! Wat een enorme planten heb je gehad! Ik heb mijn planten in september al gerooid, maar deze stonden in een pot, dit jaar ga ik ze langer laten staan en grotere potten gebruiken!
suuus

Has thanked: 14 times
Been thanked: 93 times

Berichtdoor Desiré » wo dec 23, 2015 9:32 pm

carlo schreef:Ik zou gaan voor Hot & sweet, wel standaard tekst maar dat bekt toch wat beter.

Mijn zelfde gedacht....
Desiré

Has thanked: 506 times
Been thanked: 863 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2015