Mahi 2015

Re: Mahi 2015

Berichtdoor Mahi » do dec 10, 2015 8:33 pm

Sommigen zijn al volop van start met het nieuwe seizoen, ik ben nog bezig met afronden 2015 :D

Vanavond nog even foto's gemaakt van de Rocoto orange die nu zo goed als allemaal rijp zijn, ik heb er een die vroeger gerijpt was geproefd maar was niet echt onder de indruk van de smaak, misschien dat deze toch wat beter smaken ? ik ben benieuwd.

Morgen nog even de kas inlopen om de laatste habanero's te oogsten, als ze al niet vanzelf van de plant af zijn gevallen ;)

Afbeelding

Flinke pods ook van de Rocoto Orange.
Afbeelding
Mahi

Has thanked: 1007 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor snx » di jan 19, 2016 12:27 am

Wat een prachtseizoen en mooie opbrengst! (ja, ben wat oude draadjes aan het teruglezen :) )

Mahi schreef:
Als ze wel van mij komen, dan stond mijn naam op het zakje

Nee, bij deze stond geen naam op Hampie ;)

Ik geloof dat ik in 2013 inderdaad Mme Jeanette zaden in de doos gestopt heb, was het enige dat ik terug kon geven toen. Maar ik weet het niet meer zeker...

Mahi schreef:Oh ja, ik kwam in de tuin ook nog Meneer jalapeño tegen die 's avonds nog even de pepers binnen kwam bekijken :mrgreen:

Afbeelding

Het is José Jalapeño! :mrgreen:

snx

Has thanked: 664 times
Been thanked: 637 times

Berichtdoor Mahi » di jan 19, 2016 11:41 pm

snx schreef:Wat een prachtseizoen en mooie opbrengst! (ja, ben wat oude draadjes aan het teruglezen :) )

Ik had dit jaar aardig wat planten staan en daardoor ook een grote opbrengst, voorlopig genoeg gedroogde pepers voor de komende jaren, en genoeg sambal en pepers op zoet/zuur :mrgreen:
Vorig jaar vroeg begonnen en in het begin van het jaar veel last gehad van ongedierte, toen de planten naar buiten konden was ik hier snel vanaf.
Dus ik wil dit jaar niet te vroeg beginnen. En ik had wel, althans naar mijn idee veel planten en wilde dat dit jaar toch wat rustiger aan gaan doen.
Binnenkort maar weer eens beginnen met het opstarten van een nieuw kweek topic maar ik ben vanavond pas begonnen met uitzoeken welke soorten ik wil kweken dit jaar. In ieder geval degene die ik uit de PTP turbo heb en dan nog even door mijn map heenlopen welke er nog bijkomen, ik hoop dat ik het beperkt kan houden :D
Mahi

Has thanked: 1007 times
Been thanked: 721 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2015