Henny, kweekseizoen 2015

Re: Henny, kweekseizoen 2015

Berichtdoor HennyM » zo okt 25, 2015 11:21 am

Een kleine herfst update :D

Aangezien ik drie planten in een pot heb staan lijken me de potten toch iets te klein om een goed wortelgestel te ontwikkelen. Daar heb ik het volgende op bedacht.

Ik heb de plant uit de pot gehaald, de bodem eruit geknipt en er een andere pot ondergezet. Dan gewoon de plant weer teruggeplaatst, om de plant te stimuleren geef ik alleen in de onderste pot af en toe water. Zo kunnen alle planten gewoon voor het raam blijven staan anders zou ik plaatsgebrek krijgen. ;)

Afbeelding

De madammen doet het ook goed.

Afbeelding

Hier een overblijver die het ook goed doet en ondanks weinig licht toch mooi groen blijft, deze is gesnoeid.

Afbeelding

Dat was het weer zo'n beetje :)
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 770 times

Berichtdoor HennyM » za okt 31, 2015 2:07 pm

Kleine update

Door de groeitop van de homepeper eruit te knijpen is een zee van bloemen ontstaan die mij de koude winter door zullen brengen en me voorzien van heerlijke verse pepers. :D

Afbeelding

Ook de stekken gaan goed, hier de eerste opgepotte stek. Stekken van pepers blijven lager omdat ze geen onderstam hebben. Deze is prachtig geworteld en ik ben dus benieuwd naar het eindresultaat komend jaar.

Afbeelding
HennyM

Berichtdoor HennyM » zo nov 22, 2015 12:25 pm

Zo nog een waarschijnlijk laatste update van de pepers van dit jaar. Het gaat namelijk vriezen en dus zal er niet veel meer over blijven van de planten.

Hier nog een peper die de koude tot nu toe getrotseerd heeft.

Afbeelding
HennyM

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2015