Henny, kweekseizoen 2015

Re: Henny, kweekseizoen 2015

Berichtdoor HennyM » zo sep 13, 2015 11:34 am

Update
Voor een lekkere sambal heb ik de volgende ingrediënten gekozen, zodat ik nog heerlijk kan genieten in de winter.

Afbeelding
Een uurtje later afgekoeld.
Afbeelding
Alvast wat plantjes voor het volgend jaar
Afbeelding
De Granpa's Home peper, niet nieuw gezaaid maar mooi gesnoeid om in de winter volop nieuwe pepers te hebben.
Afbeelding
En als laatste de mme Jeanette
Afbeelding
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 770 times

Berichtdoor Gijs » zo sep 13, 2015 11:39 am

alweer een mooie update :b
Alleen jij steekt me aan om voor volgend jaar alvast een paar plantjes voor te zaaien :lol:
Hopelijk kan ik mij inhouden :twisted:
Want voor dat je het weet staat mijn hele vensterbank weer vol :oops:
Gijs

Has thanked: 918 times
Been thanked: 585 times

Berichtdoor HennyM » ma sep 14, 2015 11:38 am

Zo omdat de planten steeds omwaaien en het weer toch slechter wordt met lage nachttemperaturen heb ik een kwart van de planten binnen gezet. Ik blijf nog dagelijks plukken maar heb ook nog een hoop gele paprika's buiten staan, die zal ik dan invriezen of wecken dat weet ik nog niet.

Afbeelding
Afbeelding
HennyM

Berichtdoor HennyM » do sep 24, 2015 10:56 am

Ondertussen zijn de planten weer verhuisd naar buiten omdat ik me (en dat had ik eigenlijk kunnen weten) ongedierte naar binnen heb gehaald.

De Grandpa's Home pepper maakt al volop bloemen en zelfs al kleine vruchtjes.
Je ziet ook een vliegenvanger, die is tegen de varenrouwmug. :D

Afbeelding

Zoals ik in een andere topic al schreef heb ik de zaailingen en de Grandpa behandeld tegen zowel spint, varenrouwmug en trips met een eigen brouwsel en zoals je ziet zijn ze niet vettig op deze manier. Bovendien heb ik ze een week geleden ook getopt om stevigere planten te krijgen.

Afbeelding
HennyM

Berichtdoor Waaslander » do sep 24, 2015 12:05 pm

Je bent er wel erg vroeg bij en al mooie planten.
Waaslander

Has thanked: 62 times
Been thanked: 154 times

Berichtdoor Eugene » za sep 26, 2015 9:06 am

Jouw nieuwe kweek staat er mooi bij. Zijn dat alle planten die gezaaid zijn? Of heb je al een eerste selectie gemaakt en achterblijvers weggegooid?
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor HennyM » za sep 26, 2015 9:38 am

Eugene schreef:Jouw nieuwe kweek staat er mooi bij. Zijn dat alle planten die gezaaid zijn? Of heb je al een eerste selectie gemaakt en achterblijvers weggegooid?

Nee ik heb er nog meer, er staan er nog buiten en nog wat kleinere binnen. Ik gooi eigenlijk zelden iets weg alleen als ze uit zichzelf zijn gesneuveld.
HennyM

Berichtdoor Eugene » za sep 26, 2015 9:45 am

Ook nog wat kleinere? Dat maakt mij blij :D Ik zie steeds mooie planten verschijnen hier, dacht al dat ze alleen bij mij niet wilde groeien. Ik heb gelijktijdig met jou ook wat gezaaid en daar gaan ze niet allemaal even hard. Net als bij jou dus. Ik ben een beginner, ik heb nog geen ervaring om op terug te vallen. Dank je, ik ben gerust gesteld :b
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor HennyM » za sep 26, 2015 10:24 am

Eugene schreef:Ook nog wat kleinere? Dat maakt mij blij :D Ik zie steeds mooie planten verschijnen hier, dacht al dat ze alleen bij mij niet wilde groeien. Ik heb gelijktijdig met jou ook wat gezaaid en daar gaan ze niet allemaal even hard. Net als bij jou dus. Ik ben een beginner, ik heb nog geen ervaring om op terug te vallen. Dank je, ik ben gerust gesteld :b

Dat ligt ook aan de soort, de meeste zijn paprika's en die groeien wat sneller maar ik heb ook nog een tweede zaaironde en die zijn kleiner. Die wat je op de foto ziet zijn van de eerste zaaironde. Die wat buiten staan ook van de eerste zaaironde zijn een stuk kleiner en dat komt door de lage temperaturen.

Het gaat de goeie kant uit maar ik ben nog niet tevreden bovendien heb ik ook nog eens de verkeerde potgrond gebruikt. Het is de potgrond van AH en ik had verwacht dat deze goed zou zijn maar niets is minder waar er zit te weinig mest in want alles werd geel. Dus kon ik al meteen gaan bij bemesten allemaal extra werk.

Dus ik lig wel iets achter, ze zijn nu een keer getopt en ik wil ze minimaal nog een keer toppen voor 1 november en dan gaan ze in winterrust. :)
HennyM

Berichtdoor HennyM » ma sep 28, 2015 8:36 pm

Nou ja zeg, kans op nachtvorst ik heb voor alle zekerheid nog maar wat paprika's geplukt en een heerlijke pot gevulde paprika's gemaakt met pepers en veel knoflook. :D

Afbeelding
HennyM

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2015