2014, waar is snx aan begonnen!?

Re: 2014, waar is snx aan begonnen!?

Berichtdoor Ulbe » ma maart 03, 2014 7:38 pm

snx schreef:
Ulbe schreef:Wat ben je precies aan het testen?? :lol:

Het serieuze deel? Of de Madame Jeannette zaailingen die hopelijk opkomen er net zo uitzien als die nu aan het groeien zijn in de prop, met name dat rare bruine randje aan de kiemblaadjes. Verder wilde ik ook wel eens zo'n oerwoud aan zaailingen dus heb er van alles bijgemikt. :)

Op die manier. Die zaailingen zien er trouwens precies hetzelfde uit als mijn Bolivian Rainbow zaailingen. Deze begonnen ook met alleen een paars randje, en werden daarna steeds paarser.

Afbeelding
Ulbe

Has thanked: 170 times
Been thanked: 149 times

Berichtdoor snx » ma maart 03, 2014 9:26 pm

Ulbe schreef:Op die manier. Die zaailingen zien er trouwens precies hetzelfde uit als mijn Bolivian Rainbow zaailingen. Deze begonnen ook met alleen een paars randje, en werden daarna steeds paarser.

Daar deden ze mij ook aan denken, maar het is toch echt onmogelijk dat ze daarmee verwisseld zijn. 1 zaadje, ok, zou kunnen, maar 4, en net die 4 van de 6 die opkomen? Kan het me niet voorstellen. Het is ook meer bruin dan paars. Nou ja, we zien wel als ze wat groter worden. Als. :)

Vanavond nog maar wat zaaiwerk gedaan in zo'n simpel dun plastic zaaitray-tje met plastic cover. Deze moeten maar oldschool opkomen, heb geen ruimte meer onder de lamp voor warmte. Vensterbank en hopelijk mooi weer dus. 8-)

T1 Poinsettia 4/
T2 Acmella
T3 Acmella
T4 Acmella
T5 Acmella
T6 Cilieglia Picante 4/
T7 Little Elf 4/
T8 Jalapeno Early 5/
T9 Caloro 4/
T10 Bolivian Rainbow 4/
T11 Grandpa's Home Pepper 5/
T12 Cayenna (Peperoni) 6/
T13 Tomaat Chocolat (klim) 3/
T14 Tomaat Minibel 5/
T15 Coeur de Boeuf 3/
T16 Millefleur (struik) 5/
T17 Whipper snapper (struik) 6/
T18 Kers (Florex, klim) 8/

Op de Florex na alle tomaten gevonden in de PTP.. op goed geluk wat uitgekozen waarvan de naam me aansprak, en waarvan genoeg zaadjes waren dat ik er een paar uit durfde nemen :) 4 vakjes Acmella (PTPt bonus!)... geen idee hoe dat gaat met bloemen dus maar een paar extra voor de zekerheid. Cilieglia Picante weer gezaaid omdat de vorige plant nog steeds bladluis had, ondanks diverse spuitbeurten.. Weggegooid, ik wil niet dat mn 2014 seizoen risico loopt als ik het kan vermijden.
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 774 times
Been thanked: 727 times

Berichtdoor donaldk » ma maart 03, 2014 10:09 pm

Acmella moet op de grond liggen,is een lichtkiemer volgens Sol. Grandpa's homepper, dat moet lukken in de vensterbank

Hier zit nu alles een week onder de grond en nog niets te zien.
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 609 times

Berichtdoor snx » ma maart 03, 2014 10:40 pm

donaldk schreef:Acmella moet op de grond liggen,is een lichtkiemer volgens Sol. Grandpa's homepper, dat moet lukken in de vensterbank

Yep, gezien, thanks. Ze liggen bovenop.

Afbeelding
snx

Berichtdoor snx » za maart 08, 2014 3:00 pm

Foto-update time :)

Afbeelding
Het testbakje wordt al een grasveld

Afbeelding
Overzicht van de eerste zaaironde. Links en rechts onder gaan er een paar niet zo florissant, dat kon wel eens teveel voeding zijn...

Afbeelding
De madame jeanettes (midden, rechts) met de lelijke kiemblaadjes. Ze lijken het toch wel wat beter te doen nu. Links CGN 21500.. verschrompelende blaadjes.. Ook teveel voeding? Zijn die daar gevoeliger voor dan de andere soorten? Ze hebben niet meer of minder gehad dan anderen in deze prop.

Afbeelding
De 2e zaaironde... Rechtsbovenin stonden de Peter Peppers ferm erect tegen het plastic te duwen. Nu al zo hard groeiend en ik heb de A+B voeding nog niet eens gemaakt :) Die twee soorten dus maar verspenen, en de nakomertjes uit de 1e ronde ook. Er zit na 2 week EINDELIJK wat leven in de Aci Sivri en de Hungarian Yellow Wax, kweekbakje mag nog even blijven staan dus.

Afbeelding
2e Action propje al bijna vol... nog maar één halen dus. :)

Afbeelding
En de grote rode onbekende.. de twee krijgen een eigen potje.

Het laatste rijtje in het goedkope zaaitray'tje wordt zo nog gevuld met Afrikaantjes zaad, aangezien die bloemen zou helpen bladluis weg te houden. Daarnaast heb ik zojuist een doosje ontvangen met A+B ingredienten, dus dat wordt ook nog een klusje deze week, alle overige benodigdheden aanschaffen enzo.
snx

Berichtdoor jan+jocactus » za maart 08, 2014 5:59 pm

Voor vijf dagen geleden gezaaid te zijn, een geweldige kieming. Met de temperatuur zit je zeker goed.
Ook het testbakje (!?!) : heel beeldig; supergezonde plantjes! :clap
CGN 21500 is een belabberde zaaier, maar eens gekiemd moét hij probleemloos opgroeien. Misschien wat onvoorzichtig geweest met de watergift? Wat te veel of te weinig? 'k Zou anders niet weten wat er fout gelopen is...
Nog niet té hevig doen met de voeding; ondanks het schitterende weer, zijn we nog altijd vroeg op 't jaar.
Zo te zien heb je het pepervirus toch ook goed te pakken; noemen ze dàt "de spaanse griep"? :lol:
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

Berichtdoor snx » za maart 08, 2014 7:24 pm

Het testbakje was 7 dagen geleden, maar ik was blij verrast toen ik vandaag keek. Gisteren pas 1 of 2. De annuums en paprikas in de cocosplugjes zijn 22 februari gezaait. En de 1e zaaironde was 2 feb, de chinenses enzo. Dat bakje van 5 dagen geleden was de caterorie "overig + tomaten". :) Alleen wat actie bij de commercieel gekochte kerstomaatjes daar.
snx

Berichtdoor snx » ma maart 10, 2014 7:30 pm

Lekker, dat mooie weer met helder zonnetje. Warmste 10 maart ooit. Ik dacht dat deze 2 ferme jongens wel in de vensterbank konden blijven staan maar toen ik thuiskwam zagen ze er zo uit... Zal vast wel weer goed komen, maar zo verraderlijk is die zon, zelfs nu al blijkbaar.

Afbeelding
snx

Berichtdoor snx » vr maart 14, 2014 3:27 pm

Afbeelding
Het testbakje... wow, volgens mij is werkelijk elk zaadje gekiemd. Wel een paar waar het hulsje bleef steken, maar niet veel. Grappig de verschillen te zien, de chinenses links gaan langzamer, snelst gaan mijn "spaanse pepertjes" van vorig jaar en de rawits. De uit Lidl snackpaprikaatjes geoogste zaden doen het ook prima. Maar waar de test om ging zie ik niet terug: geen verkleuringen nog op de kiemblaadjes van de Madame Jeannette's helemaal links. Zal dan wel aan de lamp en/of kiembakje gelegen hebben, in ieder geval gelukkig niet aan het zaad (dat ik ook aan anderen gegeven had).

Afbeelding
De 2e zaaironde met Annuums en paprikas, gisteravond verspeend. Nog steeds niks in de Caloro, Aci Sivri en Hungarian Yellow Wax. Jammer, daar keek ik echt naar uit. Gezaaid 22/2, weinig vertrouwen dat dat nog opkomt, maar ik heb die 3 pluggen nog even apart gezet in een ieni-mini propagator (ok, een bakje waar muffins inzaten van AH) onder de lamp. Hieronder staan ze gezellig samen in hun propje.
Afbeelding

Lessen geleerd voor volgend seizoen: niet besparen op potjes, deze toetjesbakjes staan ontzettend wankel. Volgend jaar zorg ik dat ik 50 keer P7 heb... Zoals Jan al waarschuwde: heb spijt dat ik al vroeg wat voeding gegeven heb, een paar uit mijn eerste ronde vonden dat niet prettig. Nog meer geduld nodig! Bij volgende verpotten (over een paar dagen) de aarde waar ze nu instaan weggooien, lijkt me.
snx

Berichtdoor Ulbe » za maart 15, 2014 6:30 pm

Test geslaagd dus ;) jammer dat je caloro niet kiemt. Ik kan bevestigen dat dit een erg lekkere peper is. Ging vorig jaar op elke pizza, vers van de struik :)
Ulbe

Has thanked: 170 times
Been thanked: 149 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2014