Mijn pepertjes dit jaar..

Re: Mijn pepertjes dit jaar..

Berichtdoor Billie » di sep 24, 2013 8:14 am

Mooi mooi, je oogst gaat goed!! :D

Zweef schreef:Als er mensen zijn die mij enige tips kunnen geven omtrent het kopen van zo'n tunnel en eventueel adressen of bedrijven die aan huis leveren, dingen waar ik best op let etc... dan ben ik op voorhand al erg dankbaar

Ik denk dat Jan & Jo je hierbij wel te woord kunnen staan. Volgens mij hebben zij de meeste opp. aan serre's ;)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor Ulbe » di sep 24, 2013 6:11 pm

Mooie update weer! :h
Ulbe

Has thanked: 170 times
Been thanked: 149 times

Berichtdoor timm » di sep 24, 2013 8:09 pm

Mooie oogst. :clap
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Berichtdoor ijsbiertje » di sep 24, 2013 8:27 pm

Zweef, vind je die pasilla bajio lekker van smaak? Ik heb ze ook staan en heb ze eergisteren geproefd... Volgens mij smaken ze een beetje naar spruiten :?
ijsbiertje

Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times

Berichtdoor Carmen » wo sep 25, 2013 5:22 pm

Hoi Zweef,

Leuk te zien dat je ook zoveel adoptieplantjes hebt staan... Hier idem dito van hetzelfde adres ;)
Wij hebben begin dit jaar bij Pelckmans in Turnhout een tunnel kunnen kopen van 6x3 mtr voor niet te duur. Wellicht hebben ze die nu ook nog.
Hier ligt de tunnel te wachten tot volgend jaar... :mrgreen:
Carmen

Has thanked: 618 times
Been thanked: 354 times

Berichtdoor Billie » do sep 26, 2013 6:05 am

Hoeveel heb je voor de tunnel betaald? Als ik vragen mag... :mrgreen:
Billie
Moderator

Berichtdoor Carmen » do sep 26, 2013 7:44 pm

Meen dat de prijs rond de 265 was.
We hadden een kortingsbon dus dat hebben wij er niet voor betaald. Meen iets van 225 of zo.
Hij ligt al weer een aantal maanden in de schuur dus ben het bedrag alweer vergeten... :mrgreen:
Carmen

Has thanked: 618 times
Been thanked: 354 times

Berichtdoor Billie » vr sep 27, 2013 6:36 am

Mooie prijs en voor dat geld maak je ze niet zelf...Natuurlijk zal volgend seizoen nog moeten bewijzen hoe stevig/stabiel ze zijn ;)
Billie
Moderator

Berichtdoor Zweef » vr sep 27, 2013 7:43 am

@Meatfreak: die Hurrikan ik zou wel willen proeven maar mag nog steeds niet pikant eten dankzij de slokdarm die maar niet geneest, dus ik vries een deeltje van de pepers in en een deeltje wordt gedroogd om te vermalen tot een chilimix.

@ijsbiertje: Ik heb er nog niet van geproefd ik laat je weten wat ik er van vind zodra ik er eentje eet.

@Carmen, tunnels rond die prijs vertrouw ik niet zo als ik heel eerlijk mag zijn.. 't kan aan mij liggen maar ik heb liever een constructie die toch zonder al te veel problemen enkele jaren kan blijven staan zonder dat er iets moet vervangen worden. Tenzij de poly/plastic vervangen als daar iets aan miskomt, gaatjes ofzo weet ik veel. We wonen hier vlakbij Zaventem en het gebeurd soms wel dat er kleine metalen dingetjes uit de lucht vallen als vliegers overkomen... (zeer zelden) een dikke 5 maand geleden viel er een klein cilindervormig ding vlak naast mijn hoofd uit de lucht, heb veel geluk gehad toen lol, van die hoogte en aan die snelheid is dat vergelijkbaar met een kogel... hehe. Maar toch bedankt voor de info :)

Wat die tunnel betreft, hoe lang doe je met zo'n plastic/poly en welke soorten gebruik je best want ze hebben daar vanalles in...
Ik heb voldoende tijd om goed uit te kijken en te beslissen.

groet Zweef
Zweef

Has thanked: 732 times
Been thanked: 517 times

Berichtdoor jan+jocactus » vr sep 27, 2013 9:35 am

Hé Zweef,
Onze tomatenkas, met rechte wanden, komt van tunnelserres Vandervoordt Laurent, Verlaerstraat 90, 3850 Wijer (Nieuwerkerken), tel 011/312244. Misschien 'ns interessant om op zijn site te googelen (www.tunnelserresvandervoordt.be).
Een brave jongen, die desgevallend serres op maat maakt, stevige constructies maakt en ,vooral, niet overdreven duur. Je mag gerust naar ons refereren, wij hebben al verschillende vrienden naar hem gestuurd; allen erg tevreden... behalve eentje, maar voor die knaap is gratis nog steeds veel te duur... .
Laatste offerte die hij maakte, serre 6mX 11,80m, met alle toebehoren én grote schuifdeur voor en achter: 1350,-euro, inclusief BTW, maar zonder levering.
Ik weet niet hoeveel hij vraagt voor thuislevering, aangezien iedereen zijn serres zelf opgehaald heeft.
Wat de plasticfolie betreft, die is 18 micron dik en heeft een leefgarantie van 6 jaar, maar gaat langer mee bij normale weersomstandigheden. Onze vorige plastieken kap heeft 10 jaar gehangen en toen hebben we die vervangen, omdat de serre moet verhuisd worden. Dus, zodoende heeft hij toch wel een redelijke duurzaamheid, enkel op conditie dat je hem fatsoenlijk aanspant (wat bij ons niet altijd het geval is :mrgreen: , en toch...) en dat je hem laat hangen; dus niet opbergen voor de winter! Voor eventuele scheurtjes, verkoopt hij een speciale tape, niet goedkoop, maar ongelofelijk sterk en duurzaam.
Ik heb soms de vuile indruk dat die tweedehandskassen op internet duurder zijn dan een nieuwe bij Laurent... . Contacteer 'm eens, da's vrijblijvend en zo heb je een idee...
Weet wel, onze kas, 4 meter hoog, is wél op maat verhoogd, normale hoogte is 2.5m.
groetjes, J&Jke
jan+jocactus

Has thanked: 3256 times
Been thanked: 1723 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2013