Het is zover, de denolijst is eindelijk klaar

Re: Het is zover, de denolijst is eindelijk klaar

Berichtdoor donaldk » do jan 30, 2014 11:18 pm

Yup, zo heb ik het gedaan, eerst wat witte dikke wortels laten schieten in de lucht of het vilt op de kweektafel en dan in een minipotje. Ik had geen ruimte meer dus toen maar een traytje van tien viooltjes ertussen geschoven en daar ook een aantal in gedrukt. Spanning op de navelstreng door de korte bocht zorgde ervoor dat ik ze een paar maal moest terugstoppen in de losse grond. Ik moet ze nog losknippen. En verpotten,maar eerst in midden pot of even wachten en gelijk in grote pot voor de vroege kasoogst? En welke kant is nou ook al weer welk soort...
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 608 times

Berichtdoor stan » do jan 30, 2014 11:26 pm

De kant waar enkel heel vroeg in het jaar een vrucht in zat is lambada de planten die ietsjes later in het seizoen vruchten gaven je Sonata. zet anders even een foto in dit topic. Ik ziet het niet altijd maar, een groot aantal aardbeien ken ik wel.
stan

Has thanked: 734 times
Been thanked: 1077 times

Berichtdoor donaldk » do jan 30, 2014 11:48 pm

Was laat in het jaar, midden zomer, maar dan zou ik augustus nog vruchten moeten hebben. Ook wat lambada's gehad, maar de Sonata (Rechts) heeft dus alleen maar stekken gegeven. Ik had helaas wel wat slakkengaten in het blad. Slakkenkorrels begonnen later wel weer te schimmelen.
donaldk

Berichtdoor stan » do jan 30, 2014 11:56 pm

Lambada zou in Mei al lekkere vruchten moeten geven tot aan de zomer.
Edit : en slakken vang je met bier als je een potje(van de groenten e.d./glas kan ingraven dan.
stan

Berichtdoor donaldk » vr jan 31, 2014 12:12 am

Ja, professionele telers mogen dat niet meer, maar wij nog wel. Ik had alleen geen ruimte meer en de zak lag op tafel. En slakkenkorrels werken ook. Ik heb helaas geen kopere buis meer liggen, over koper gaan ze ook niet heen lees ik. Twee oogsten binnen een jaar, dat is inderdaad de bedoeling. Weet jij trouwens hoe je aardbeienzaad wint, die kleine zwarte pikjes lijken mij moeilijke oogsten, door een zeef gaan ze gewoon heen?
donaldk

Berichtdoor stan » vr jan 31, 2014 12:19 am

:lol: :lol: :lol: neen, dat is niet moeilijk maar, priegelen, priegelen en nog ees priegelen. Stuk voor stuk er vanaf halen met b.v. je nagel of stukje er vanaf snijden. datlatendrogen en dan er vanaf halen met b.v. je nagels. maar als je wat geduld hebt wil ik strka met een maand of wat wel wat zaaden voor je oogsten hoor. Stuur ik ze je wel op.
stan

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2013