Boeken

Boeken

Berichtdoor Chilibase.nl » za aug 04, 2012 12:00 pm

Mictian schreef:Omdat ik op dit forum nog geen topic kon vinden over chiliboeken, leek het me wel gepast om er eentje te openen. Lijkt me een mooie manier om elkaar te adviseren over welk boek wel of niet aan te schaffen.

Vandaag drie boeken binnen gekregen via Amazon.

De eerste:
The Great Chile Book (zie hier)

Dit is wat vormgeving betreft nogal een raar boek, omdat het heel lang en smal is. Daarnaast zit het nogal strak in z'n kaft, dus het leest rottig. Het is wel een mooi boekje. Volledig in full colour en redelijk wat informatie over verschillende soorten. Als dit het enige chiliboek is dat je in de kast hebt, dan is het nog wel een redelijke keuze. Maar voor de rest...

Want het is wel heel mager wat er in staat. Als je je enigszins ingelezen hebt, dan ga je in dit boekje vrij weinig nieuws vinden. Het is meer voor de absolute leek, of om aan de absolute leek even te laten zien wat je bedoelt.

Toch... niet duur, best mooi, best leuke en zinnige tekst. 11,80 in dollars doet een euro of... 8? Kun je geen miskoop aan hebben.

De tweede:
The Chile Pepper Encyclopedia (zie hier)

Doodzonde dat de uitvoering zo extreem goedkoop is gedaan. Dit is echt krantenpapier. Van kaft tot kaft inclusief kaft. Daarnaast is het geheel nogal gedateerd; het boek is van 1999. Ze hebben het dus rustig over de habanero als heetste peper ooit.

Toch heeft ook dit boek zijn charmes. Het leest fijn en de informatie die gegeven wordt gaat echt vrij diep. Ik denk niet dat er mensen zijn die in dit boek niets nieuws lezen. Maar toch... Ik ben nogal een bibliofiel en dan is zo'n boek nogal... een vodje.

De derde: The Complete Chile Pepper Book (zie hier)

En dit is dus echt een aanrader van jewelste. Een gebonden boek met harde kaft en de inhoud is in full-colour. De hoeveelheid informatie is enorm en toch is het allemaal prima leesbaar. Het boek is redelijk actueel, dus ook de meer recent ontdekte soorten zijn erin beschreven. Doodzonde dat dit niet gewoon te bestellen is via bol.com, want de verzendkosten maken de aanschafprijs toch flink hoger. In Amerika betaal je hier dus maar een euro of 15 voor...

Desalniettemin: echt een boek om aan te schaffen.

Ik ben benieuwd naar andere aanraders!

Verplaatst bericht...
Chilibase.nl

Has thanked: 37 times
Been thanked: 69 times

Re: Boeken

Berichtdoor timm » za aug 04, 2012 12:22 pm

The complete chillipepper book staat ook op bol.com hoor.Kijk hier maar eens.
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Berichtdoor Mictian » za aug 04, 2012 1:40 pm

timm schreef:The complete chillipepper book staat ook op bol.com hoor.Kijk hier maar eens.

O ja! Maf dat ik 'm niet kon vinden. Aan de andere kant maar goed ook, gezien de prijs die ze ervoor vragen.
Mictian

Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Berichtdoor wally » za aug 04, 2012 6:32 pm

die had ik vorig jaar voor 15 pond bij amazon.co.uk gekocht. Is daar nu ook 21 pond (alhoewel die bij andere seller vanaf 13 pond te koop is). Wel super boek idd
Vind me op facebook; Wally van der Laan
wally

Has thanked: 31 times
Been thanked: 48 times

Berichtdoor Gevoel » wo nov 15, 2017 5:56 pm

Het is nu voor 11 euro te koop als ebook, bij amazon.nl
Gerard van Oel
Almere

Absolute beginner.
Gevoel

Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Berichtdoor Sol » wo nov 15, 2017 11:51 pm

Gevoel schreef:Het is nu voor 11 euro te koop als ebook, bij amazon.nl

Ik heb een gesigneerd exemplaar door Dave en Paul zelf, wel voor de volle prijs, maar ik heb hem al sinds dat hij uitgekomen is. (Die is niet te koop.)
Goed boek trouwens.
Sol

Has thanked: 36 times
Been thanked: 193 times

Berichtdoor Markos » do nov 16, 2017 10:14 am

Dit lijkt me wel een leuk boek om te hebben als echt boek, geen ebook. Dan kun je er tenminste echt doorheen bladeren.

Via google vond ik trouwens een openbare google docs (google drive?) map waarin dit boek ook compleet te vinden is als pdf, niet ingescand maar digitaal. Samen met 35 andere pdf bestanden over voornamelijk chilli's (de planten zelf, ziektes, kruisingen, etc.). Ik zal de link niet delen want ik twijfel of dit legaal online is gezet. Maar deze documenten staan er al sinds 2014 openbaar op. Het is erg simpel om te vinden via google wanneer je de naam van het boek + pdf invoert :) Dan kun je altijd even kijken en wanneer het iets is kan je het boek als fysiek boek aanschaffen ;)
Markos

Has thanked: 25 times
Been thanked: 99 times

Berichtdoor Gevoel » do nov 16, 2017 12:45 pm

Het is een zeer informatief boek en voor de informatie is de ebook uitvoering voldoende, of zelfs makkelijker. Maar het is ook een mooi boek én een behoorlijk uitgebreid kookboek, dat zijn twee zaken waarvoor een echt boek weer veel prettiger is. Dus als de informatie in het ebook er toe leidt dat ik veel pepers heb om mee te koken ga ik zeker overwegen om het echte boek ook nog aan te schaffen. Maar voorlopig houd ik me in.

Gerard
Gerard van Oel
Almere

Absolute beginner.
Gevoel

Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Keer terug naar Chili boeken