Tim's oogst 2012

Tim's oogst 2012

Berichtdoor timm » ma dec 03, 2012 12:59 pm

Ondanks dat ik ik geen kweektopic gemaakt hebt(omdat ik niet echt consequent ben met foto's maken :roll: ) wil ik jullie toch even wat foto's laten zien van wat ik zoal heb kunnen oogsten dit jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Re: Tim's oogst 2012

Berichtdoor Billie » ma dec 03, 2012 2:28 pm

Mooie oogst. Wat ben je met al die pepers van plan?
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor Anchillique » ma dec 03, 2012 3:47 pm

inderdaad, mooie oogst nog. welke zijn die langere witte naast die habanero white's?

Q
Anchillique

Has thanked: 157 times
Been thanked: 861 times

Berichtdoor meatfreak » ma dec 03, 2012 3:57 pm

Mooie oogst, Tim. Zie dat die Jalapeno Early bij jou ook zo klein zn geworden, matige strain dus :(

@ Q als ik het goed zie zijn dat Arbibi Gusano?
meatfreak

Has thanked: 1287 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor Anchillique » ma dec 03, 2012 4:26 pm

thanks meat, geen wonder dat ik die leuk vind, die ga ik dit jaar ook voor het eerst kweken. ;)
zouden ze dan eigenlijk niet groter en kronkeliger behoren te zijn?

Q
Anchillique

Has thanked: 157 times
Been thanked: 861 times

Berichtdoor timm » ma dec 03, 2012 5:29 pm

Billie schreef:Mooie oogst. Wat ben je met al die pepers van plan?

Dank je.Liggen op het moment in de vriezer.Het meeste zal in verloop van tijd sambal worden.De rest in het eten verdwijnen.

meatfreak schreef:Mooie oogst, Tim. Zie dat die Jalapeno Early bij jou ook zo klein zn geworden, matige strain dus :(

Dank je.Zijn inderdaad Aribibi Gusano.Erg lekker pepertje.Klopt :( Zou goed kunnen zijn dat ik die van jou heb.Ik vond de Numex Pinata(ook van jou) trouwens ook lekkerder,al was hij geloof ik niet helemaal wat een Numex Pinata normaal hoort te zijn.Je ziet ze op de bovenste foto,links.

Anchillique schreef:thanks meat, geen wonder dat ik die leuk vind, die ga ik dit jaar ook voor het eerst kweken. ;)

Q

Heel verstandig,want heel erg lekker. :) Klopt ze zijn wat klein uitgevallen,al liggen er wat grotere tussen.Heel groot worden ze ook niet dacht ik.Kronkeliger zou ik niet durven zeggen.Plant staat wel rustig binnen nu.Volgend jaar hopelijk wat grotere en meer pepers.
timm

Berichtdoor meatfreak » ma dec 03, 2012 7:05 pm

timm schreef:
Billie schreef:Mooie oogst. Wat ben je met al die pepers van plan?

Dank je.Liggen op het moment in de vriezer.Het meeste zal in verloop van tijd sambal worden.De rest in het eten verdwijnen.

meatfreak schreef:Mooie oogst, Tim. Zie dat die Jalapeno Early bij jou ook zo klein zn geworden, matige strain dus :(

Dank je.Zijn inderdaad Aribibi Gusano.Erg lekker pepertje.Klopt :( Zou goed kunnen zijn dat ik die van jou heb.Ik vond de Numex Pinata(ook van jou) trouwens ook lekkerder,al was hij geloof ik niet helemaal wat een Numex Pinata normaal hoort te zijn.Je ziet ze op de bovenste foto,links.

Anchillique schreef:thanks meat, geen wonder dat ik die leuk vind, die ga ik dit jaar ook voor het eerst kweken. ;)

Q

Heel verstandig,want heel erg lekker. :) Klopt ze zijn wat klein uitgevallen,al liggen er wat grotere tussen.Heel groot worden ze ook niet dacht ik.Kronkeliger zou ik niet durven zeggen.Plant staat wel rustig binnen nu.Volgend jaar hopelijk wat grotere en meer pepers.

Veel groter worden ze inderdaad ook weer niet, is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden. Die linksboven is inderdaad geen Numex Pinata, had het zelf ook :( Misschien gekruist of ik heb de zaadjes van de Jalapeno Early daar elkaar gehaald al werden die ook net zo "groot" als die van jou. Gelukkig heb ik nog een paar gekochte zaadjes van de Numex Pinata en zal ik deze volgend seizoen weer zetten aangezien dit een lekkere en mooie soort was. Die gekleurde rechtsonder zijn zeker Numex Twilight?
meatfreak

Berichtdoor timm » ma dec 03, 2012 10:40 pm

Ik denk niet dat je ze verwisseld hebt,aangezien ze er behoorlijk anders uitzien.Zal eerder gekruist zijn denk ik.Op zich geen ramp want ze smaakte goed. :)

Ik heb ook een stel gekochte zaadjes.Volgend jaar eens een 2e poging mee wagen denken.Heb trouwens ook gekochte Caloro zaadjes,maar die lijken er samen met de Jalaro best veel op denk ik.Al zou de Caloro meer Hot Banana achtig moeten zijn.

Dat zijn inderdaad Numex Twilight.Heb toen het kouder werd alles maar van de planten gehaald die buiten stonden,dus zitten ook veel onrijpe Twilight tussen.Maakt dan weer wel een mooi plaatje met al die kleuren door elkaar.
timm

Berichtdoor Desiré » di dec 04, 2012 1:06 pm

Toch een prachtige oogst gehad....
Desiré

Has thanked: 506 times
Been thanked: 863 times

Berichtdoor meatfreak » di dec 04, 2012 11:07 pm

timm schreef:Ik denk niet dat je ze verwisseld hebt,aangezien ze er behoorlijk anders uitzien.Zal eerder gekruist zijn denk ik.Op zich geen ramp want ze smaakte goed. :)

Ik heb ook een stel gekochte zaadjes.Volgend jaar eens een 2e poging mee wagen denken.Heb trouwens ook gekochte Caloro zaadjes,maar die lijken er samen met de Jalaro best veel op denk ik.Al zou de Caloro meer Hot Banana achtig moeten zijn.

Dat zijn inderdaad Numex Twilight.Heb toen het kouder werd alles maar van de planten gehaald die buiten stonden,dus zitten ook veel onrijpe Twilight tussen.Maakt dan weer wel een mooi plaatje met al die kleuren door elkaar.

Ik heb dit seizoen de Caloro gehad maar dat is toch wel degelijk een andere soort dan de Numex Pinata. Ik vond de Caloro erg tegenvallen in smaak, de Pinata is een stuk kruidiger en heter ook :lol: Ook een mooiere soort.
meatfreak

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2012