Nadat ik vorig jaar voor het eerst andere pepers heb gekweekt dan de huis-tuin-en-keuken Cayenne, heb ik smaak nu echt te pakken.
Half november heb ik een verwarmde propagator aangeschaft en heb ik de eerste zaadjes wakker geschud. Het viel niet mee om me te beperken tot enkele soorten (ruimtegebrek), er is ook ZO veel keus....
Ring of Fire
Santa Fe Grande
Ciliegia Piccante
Numex Suave
Bishop's Crown
Rocoto Orange
Verder heb ik in de overwintering nog een Jalapeno Early en een Jalapeno TAM. Ik heb ze niet zover teruggesnoeid als ik hier soms lees, maar we zullen wel zien of ze het overleven...
In eerste instantie hebben de plantjes onder een stel Megaman Plantlampen gestaan (2 x 20 Watt), maar sinds vorige week staan ze onder mijn nieuwe aanwinst: de Superplant T5 96 Watt. Mooi ding, daar ben ik erg blij mee!

Het valt me trouwens niet mee om de Rocoto-zaden aan de praat te krijgen - daar heb je geduld voor nodig, heb ik begrepen. Gelukkig is er nu ééntje boven de grond.
Ik hoop in het voorjaar een muurkas aan te schaffen, zodat de pepers niet meer zo'n plens-zomer hoeven te verduren als afgelopen zomer. Mijn oog is gevallen op eentje van 80cm x 160cm, 2.40m hoog (Arcadia A01). Wel erg prijzig voor een klein kasje, maar ik denk dat ie er TOCH gaat komen. Ik zal jullie op de hoogte houden!