Tom's kweekseizoen...

Tom's kweekseizoen...

Berichtdoor TommyG » vr okt 12, 2012 3:09 pm

Ik zou volgend jaar ipv hydro korrels eventueel op glaswol willen gaan kweken in mijn eb en vloed systeem. Kan dat?

Korrels zijn echt een zware pain in the ass dus als het anders kan...
TommyG

Has thanked: 17 times
Been thanked: 23 times

Re: Tom's kweekseizoen...

Berichtdoor Chilibase.nl » za okt 13, 2012 1:44 am

Ik heb in het voorjaar een Ubatuba Cambuci aan Glenn (van Glennspeppers) gegeven in een 0,9 liter pot. Nog geen 2 maanden geleden ben ik bij de officiële opening van zijn kas geweest en vond ik die plant daar terug. Ik denk dat hij bijna 3 meter hoog was en hing vol met flinke rijpe vruchten. Tot mijn verbazing stond hij nog steeds in dat kleine potje :o

Mijn conclusie was dan ook dat goede voeding en 'kas-omstandigheden' veel belangrijker is dan 'wortelruimte'...

Natuurlijk is een grotere ruimte van de wortels beter, maar niet het belangrijkste.
Chilibase.nl

Has thanked: 37 times
Been thanked: 69 times

Berichtdoor donaldk » za okt 13, 2012 5:32 am

Wow bijna drie meter hoog, dat is flink, want als ik google lees ik dat ie normaal een dikke meter hoog wordt. Wat zou die Glenn doen met zijn planten?
donaldk

Has thanked: 46 times
Been thanked: 550 times

Berichtdoor Billie » za okt 13, 2012 9:06 am

Chilibase.nl schreef:Ik heb in het voorjaar een Ubatuba Cambuci aan Glenn (van Glennspeppers) gegeven in een 0,9 liter pot. Nog geen 2 maanden geleden ben ik bij de officiële opening van zijn kas geweest en vond ik die plant daar terug. Ik denk dat hij bijna 3 meter hoog was en hing vol met flinke rijpe vruchten. Tot mijn verbazing stond hij nog steeds in dat kleine potje :o

Mijn conclusie was dan ook dat goede voeding en 'kas-omstandigheden' veel belangrijker is dan 'wortelruimte'...

Natuurlijk is een grotere ruimte van de wortels beter, maar niet het belangrijkste.

Tja, direct opneembare voeding is nog steeds het beste wat er is. Als een plant niet moet werken om voeding op te nemen kan deze energie steken in andere zaken, zoals groeien en pods maken ;)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1470 times

Berichtdoor Robert » za okt 13, 2012 9:41 am

Als je voeding geeft waar alles in de juiste verhouding in zit, (zit je automatisch aan A+B voeding, alles wat in 1 enkele fles zit kan niet alle benodigde elementen bevatten) dan hoeft de de plant maar heel weinig wortels te maken, met een paar wortels kan alles wat nodig is door de plant opgenomen worden. Als er iets mist of te weinig in de voeding aanwezig is zal de plant daarnaar op zoek moeten, en moeten er dus meer wortels aangemaakt worden. Binnenkort ga ik mijn planten uitgraven, ben heel nieuwsgierig hoeveel wortels ze hebben....
Robert
Moderator

Has thanked: 207 times
Been thanked: 1218 times

Berichtdoor donaldk » za okt 13, 2012 6:37 pm

Dat wordt dus het doel voor komend seizoen, gebalanceerd dieet. Noekepoek of is er al een betere mix, er was toch al een projectje op basis van calculators?
donaldk

Has thanked: 46 times
Been thanked: 550 times

Berichtdoor Billie » za okt 13, 2012 6:56 pm

Dat kan je inderdaad hier terug vinden ;)
Billie
Moderator

Berichtdoor hydrobas » wo okt 31, 2012 7:43 pm

Ook was het de bedoeling dat ik vandaag stekken ging nemen...Hoe ik dit gedaan heb zal ik jullie hier laten zien...
Eerst en vooral heb ik tijdens het oogsten van de El Jefe de volledige plant achtergehouden en hiervan alle scheuten verzameld. Ook heb ik gisteren de steenwol pluggen in verzuurd water met een pH van 5.5 gestoken zodat de aanwezige calcium in de steenwol pluggen er uit gehaald werd.[/quote]
Waar ga dat allemaal laten over enkele weken... Ga je de serre verwarmen?
"Next to jazz music, there is nothing that lifts the spirit and strengthens the soul more than a good bowl of chili."
hydrobas

Has thanked: 42 times
Been thanked: 64 times

Berichtdoor Billie » do nov 01, 2012 8:57 am

Nee, de stekken zijn allemaal mislukt, er is op een of andere manier bladluis in de propagator geraakt...
Deze bak heeft ondertussen een ander doel gekregen ;)
Ik zal dus in februari opnieuw zaaien voor het volgende seizoen.
Billie
Moderator

Berichtdoor Anchillique » do nov 01, 2012 7:06 pm

Billie schreef:Dat kan je inderdaad hier terug vinden ;)

Je hebt PM

Q
Anchillique

Has thanked: 155 times
Been thanked: 861 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2012