Chilibase 2012

Re: Chilibase 2012

Berichtdoor Billie » ma feb 11, 2013 9:34 am

Marc,

Zoek eens op Jiffy pellets of tabletto van nortene...
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor Chilibase.nl » ma feb 11, 2013 10:45 am

Marc schreef:Hallo Chilibase,

Ik ga ook cocospluggen gebruiken. Waar zijn deze te koop en welke maat gebruik je?

Alvast bedankt.

Je kan op google zoeken naar jiffy pellets of cocospluggen en je komt wel wat webshops tegen. Vaak bij de growshops van dat 'andere plantje'

De diameter die ik gebruikt heb is zo'n 3 tot 4 cm. De wortels van een zaailing gaan vrijwel recht omlaag, dus de diameter maakt eigenlijk niet veel uit.
Chilibase.nl

Has thanked: 37 times
Been thanked: 69 times

Berichtdoor Marc » zo feb 24, 2013 9:54 am

Chilibase.nl schreef:Ik heb de lampen vast zitten aan de bovenkant. Hoogte is ongeveer 55cm boven de grond, dus zo'n 40-45cm boven de plantjes.

Ik hou goed in de gaten of de planten niet teveel de hoogte ingaan. De Jalapeno's lijken op dit moment wel wat de hoogte in te gaan, maar eigenlijk waren die al behoorlijk de hoogte ingegaan in de propagator.

Zodra de planten in mei naar buiten gaan, zal ik ze misschien goed moeten ondersteunen.

Goede morgen,

Valt er iets aan te doen als de planten te veel de hoogte in gaan?
Marc

Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Marc » zo feb 24, 2013 10:01 am

Billie schreef:Als je plantjes dicht bijeen staan merk je het niet zo snel, maar ze ondersteunen elkaar. Als je ze dan van de anderen weghaalt vallen ze om. Een ventilator op je planten zorgt ervoor dat deze sterkere stammen ontwikkelen. Ik zet er een paar uur per dag een ventilator op. En ze kunnen al goed op zichzelf recht blijven staan ;)

Hoi Billie,

Vanaf welke leeftijd zet je de ventilator erop?
Marc

Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Billie » zo feb 24, 2013 10:26 am

Een paar dagen nadat ze uit de propagator gekomen zijn en gewend zijn aan hun nieuwe omgeving begin ik met vijf minuutjes per dag de ventilator erop te zetten. Elke dag verleng ik dit met één minuut tot ik aan een half uur zit. Dit is genoeg om de zaailingen te stimuleren om een stevigere stam aan te maken. Van zodra dat je merkt dat de plantjes stevig op hun stam staan kan je het aantal minuten per dag, dat de ventilator draait, terug verminderen.
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor donaldk » wo sep 25, 2013 10:09 pm

Dennis is er ook een topic waar je updates voor je database kunt posten? Charapita heeft juist veel kleine zaadjes, zeker dertig zinkers had ik per pepertje. En mijn Cayenne Ring of Fire is eerder 160 dan 60 centimeter. Gewoon in een 12 Liter pot.
donaldk

Has thanked: 57 times
Been thanked: 600 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2012