Meatfreak 2012

Re: Meatfreak 2012

Berichtdoor hydrobas » wo okt 31, 2012 7:36 pm

Prachtige podshots S. Mooie pepers! Die haba choc met sting had ik er ook tussen zitten dit jaar. Ik had me daar goed op verkeken... Gloeiend!
"Next to jazz music, there is nothing that lifts the spirit and strengthens the soul more than a good bowl of chili."
hydrobas

Has thanked: 42 times
Been thanked: 66 times

Berichtdoor meatfreak » wo okt 31, 2012 9:25 pm

timm schreef:Gefermenteerde saus aan het maken?Hopelijk gaat het wat lekkers worden.:)

Dat is wel de bedoeling ja, het is meer een proef. Als het mislukt dan jammer en volgende keer beter, gaat het wel goed dan mooi meegenomen :lol:

Billie schreef:Hey Meat,

Kan je hier iets meer over vertellen? Ben benieuwd of dit enerzijds lekker is en of er geen botulisme in kan komen???

Groetjes

Ben ik zelf ook benieuwd naar, ik vind Tabasco in elk geval erg lekker en dat heeft 3 jaar lang in een vat lopen fermenteren :) Het deksel is gesloten en zit enkel Co2 in.

Zengrow schreef:Prachtige podshots S. Mooie pepers! Die haba choc met sting had ik er ook tussen zitten dit jaar. Ik had me daar goed op verkeken... Gloeiend!

Bedankt, B :) Die haba purple is volgens mij een kruising hoor want die is inderdaad een stuk heter dan een gemiddelde Habanero. Ook de Mustard is snoeiheet.
meatfreak

Has thanked: 1287 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor meatfreak » zo nov 11, 2012 4:36 pm

Seizoen is hier nu ook wel erg ver op z'n eind, er hangt nog het nodige aan de planten en bij de meeste rijpt gelukkig een groot deel af. Het duurt alleen nu de dagen korter en kouder zijn ontzettend lang. Ik geef ze nog tot eind deze maand en dan ruim ik de boel op. Ondertussen vandaag nog een mini oogst gemaakt, er hing nog meer maar de tijd was beperkt :lol:

7 Pot Brain Strain Red, 7 Pot White, Bahamian Goat Pepper, Bolivian Bumpy, Fatalii White, Fidalga Roxa en Not Guadeloupe Black.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet zijn de 7 Pot White niet echt bepaald White meer, komt door gebrek aan zon alhoewel de Fatalii White wel weer wit zijn. Misschien toch wat stabieler dan de 7 Pot. De Not Guadeloupe Black lijkt eerder Caramel/Cappuccino, misschien wel interessant om deze verder uit te groeien. Hij heeft zeker de kenmerken van de Guadeloupe Black maar rijpt anders af. Guadeloupe Caramel? :lol: Dankzij deze oogst is m'n zaadvoorraad mbt de Fidalga Roxa in elk geval wel weer op peil. Er hangt nog zeker net zoveel aan de plant nog af te rijpen.
meatfreak

Berichtdoor timm » zo nov 11, 2012 5:14 pm

Ziet er weer goed uit. :)
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Berichtdoor meatfreak » ma nov 19, 2012 3:15 pm

Vorige week nog getracht zelf Chipotle te maken, helaas kon ik ze niet langer dan 9 uur roken. Volgens mij wel aardig gelukt maar smaakte niet naar Chipotle zoals ik het ken.

Afbeelding

Gisteren vrijwel alle planten geruimd, op 3 planten na is alles de grond uit. Heb alleen de Bhut Jolokia Cappuccino, MadballZ 7 en Hab. Jaguar nog laten staan om nog wat pods van te laten afrijpen. Groot deel van de oogst is groen of halfrijp, hopelijk rijpt er nog het eea af in de schuur. Totaal gewicht zal zo richtig de 5kg gaan schat ik, alleen de Jalapeno's al waren bij elkaar goed voor 2,2kg. Had meer kunnen zijn als die :evil: :evil: naaktslakken niet de helft van de Jalapeno's hadden opgegeten. Schijnbaar moeten ze uit elke peper even een hapje proeven en dan vooral het liefst de rijpe :cry:

Afbeelding
Afbeelding
meatfreak

Berichtdoor donaldk » di nov 20, 2012 12:49 am

Poeder nog naroken dus. Poeder = groot oppervlak, dus veel opname van rook.
donaldk

Has thanked: 51 times
Been thanked: 591 times

Berichtdoor Billie » di nov 20, 2012 7:48 am

Poeder roken zou ik niet doen, dit geeft een bittere smaak...Chipotles worden gedurende twee dagen gerookt, waarna ze meestal ook droog zijn. Bij mij was dit echter niet het geval en heb ik ze nog nagedroogd in de oven op een 50 á 70°C
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2012