anchillique's

Re: anchillique's

Berichtdoor mr_pepper » vr apr 05, 2013 5:16 pm

Sorry dat ik op een oud topic reageer maar je hebt echt de mooiste hobby kweekkas die ik ooit heb gezien! Kan ik echt van genieten deze foto`s! :)
mr_pepper

Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Anchillique » vr apr 05, 2013 5:22 pm

voor zo een leuke reactie hoef je echt geen sorry voor te zeggen. :D
Dank je wel.
Ik ben er ook echt blij mee, en het was heel wat werk, maar dat verhaal heb je vast dan ook wel gelezen
Ik word onderhand echt helemaal gek van het wachten tot alles er eindelijk in mag. Als je mijn topic van dit jaar volg zal je hopelijk nog veel fotos van de kas op het dak tegen komen
Anchillique

Has thanked: 167 times
Been thanked: 865 times

Berichtdoor donaldk » vr apr 05, 2013 7:55 pm

Kan nu al hoor AnchilliQue: Afbeelding :h :h :h ;)
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 608 times

Berichtdoor Peperelfje » vr apr 05, 2013 8:32 pm

Ik ben nieuw op het peper forum, je hebt al een keer op mijn vragen gereageerd. Ik ben heel erg onder de indruk van jouw kas en pepers. Ongelofelijk wat een soorten, wat een oogst en wat een prachtige foto's. Daar kan ik nog heel wat van leren. Ik heb een klein peperkasje, dus bij zal het allemaal in het klein gaan. Maar ik hoop toch ook eens mooie peperplanten te kunnen kweken. Maar.... ik zit nog in het stadium van de leerling en ik moet zeggen jij bent de meester in het gilde!
Peperelfje

Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time

Berichtdoor donaldk » vr apr 05, 2013 8:46 pm

Gaat lukken hoor Elfje. Zolang je de bladluis weet weg te houden ten minste;-). Ik zie in je lijstje geen soorten die perse in de kas moeten, omdat ze anders geen rijpe vruchten geven. En voor noodgevallen of plostelinge nachtvorst/stortbuien heb je een klein kasje. Of de Habanero wat heter te houden, om hem heter te krijgen;-). En jij hebt weer een flinke tuin. In welke regio zit je eigenlijk? Zijn vast wel wat ervaren leden die je wat willen laten zien.
donaldk

Berichtdoor Peperelfje » vr apr 05, 2013 8:56 pm

Dank je wel voor je positieve reactie. Ik ga er ook van uit dat het allemaal wel gaat lukken. En het is tenslotte mijn eerste kweek. Ik heb nu in ieder geval al een beeld wat ik allemaal anders had kunnen/moeten doen.... Maar, ik vind het reuze leuk en echt een uitdaging om mijn eerste pepers te kweken. De jampotjes staan al klaar voor de sambal, maar ik kan er ook altijd nog mijn aardbeienjam in doen, want die lukken gegarandeerd. Vorig jaar een super oogst en ik heb al weer een nieuw bed gemaakt in het najaar. Ik kan niet wachten om te starten. Mijn tuin is onderdeel van een moestuincomplex in Soesterberg, omringd door bos en bomen. Een geweldige plek waar ik helemaal tot rust kan komen en genieten van de natuur en de tuinarbeid.
Peperelfje

Berichtdoor donaldk » vr apr 05, 2013 9:00 pm

Aardbeien gaat hier altijd slecht. Slakken, grr. Welke soort moet ik hebben voor vroege oogst (dit jaar al te laat), zoet, zacht maar stevig, dus niet voornamelijk witte kern, productief en in pot en normale oogst, wederom stevig en zacht en zoet tegelijk?
donaldk

Berichtdoor Peperelfje » vr apr 05, 2013 9:07 pm

Ik heb werkelijk geen idee! De aardbeien heb ik geerfd, stonden al op mijn grond toen ik die overnam. Ik zal bij mijn buurman op de tuin informeren, heeft al jaren en jaren een moestuin (is onze voorzitter), die weet vast een goed ras en aankoop adres. Je hoort dat nog van mij. Alleen, er is nog niet zo veel beweging op de tuin...., te koud, ik moet hem even tegen komen. Wij zijn nu wel aan de klets op het forum van anchillique's, of maakt dat niet uit...
Peperelfje

Berichtdoor donaldk » vr apr 05, 2013 9:19 pm

Dit is niet het strengste forum wat betreft 'off-topic', maar je hebt gelijk. Overigens in mijn topic is off-topic altijd welkom;-), Anchillique is ook vrij relaxed, maar er zijn altijd mensen die er minder blij mee zijn.
donaldk

Berichtdoor Peperelfje » vr apr 05, 2013 9:27 pm

Oké Donald, fijn om te weten. Maar we kunnen (vandaag niet meer) verder op jouw of mijn peperberichten (peper troubles)!
Peperelfje

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2012