anchillique's

anchillique's

Berichtdoor Anchillique » zo feb 26, 2012 1:21 pm

Hallo allemaal,

Hier dan mijn vorderingen van dit seizoen
Ik ben begonnen op 1 jan, een echte feestdag dan

Mijn propagator is een oude platenspeler, er ligt een elektrisch verwarmd kussen in, kan tot 30 graden.

Afbeelding

Ik gebruik nummertje 29 bakjes van de chinees, waar ik 5 zaden per soort kweek. De beste 3 behoud ik, die gaan al vroeg in p9 potjes (dank Nico, de hovenier, niet tuinman :lol: ). Uiteindelijk gaan er 2 per soort de kas in (of toch stiekem 3)

Afbeelding

het kiempercentage viel erg tegen dit jaar. Ik las dat de opkomst bij meer mensen erg minimaal was dit jaar. Apart. ook mijn 2de poging viel een beetje tegen. Ik heb een aantal soorten waar niets van opgekomen is.
Ik ga mijn lijst van soorten even bewerken, dan zet ik die er ook bij, en ook de foto's van hoe de plantjes erbij staan
Tot straks

Q
Anchillique

Has thanked: 162 times
Been thanked: 864 times

Re: anchillique's

Berichtdoor Haaarold » zo feb 26, 2012 1:41 pm

Ha , gaaf! Een platenspeler met een verwarmd kussen er in, aan creativiteit geen tekort zo te zien! :D
Haaarold

Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time

Berichtdoor Anchillique » zo feb 26, 2012 2:11 pm

Ik had een lijst gemaakt met welke soorten ik vorig jaar had, waar ik het zaad vandaan heb en welke ik dit jaar heb, maar.... het overzetten naar het forum is niet echt gelukt. Ik heb het een beetje aangepast, het ziet er nu een beetje raar uit. Er staat eer de soort, daar waar ik het zaad vandaan heb, dan het aantal plantjes wat ik nu heb of dat ik die in 2011 had. Er staan ook een aantal soorten bij die ik geoogst heb van de markt of van de lidl of zelf uit het buitenland meegenomen. Ook zakjes met een aantal soorten, waar ik dus niet van weet welke het zijn.

Ik heb ook een hele rare:

Ik heb jaren geleden zaad van een bekende puntpaprika gekocht bij Tabernal. de corni di torro rosso, dit bleek een hele hete paprika! het eerste jaar dacht ik dat ik wat labels verwisseld had, daar werd ik in ieder geval van beschuldigen door de vrienden die de paprika wilde eten, lekker vanaf de BBQ. Hebben wel gelachen. Het jaar erna was hij weer erg heet, toen wist ik zeker dat ik niets verwisseld had. Op internet bleken meer mensen er last van te hebben, een heel heet foutje. Ik heb er zaad van gewonnen en ben benieuwd of het nu hete paprika's worden of niet

PEPERS

Aci Sivri; Carlo; 3
Bishops crown B; Carlo; 2; 3
Black hungarian A; Ntuin; 3
Cayenne geel; Ntuin ; 2
Cayenne rood; Ntuin ; 3
Cayenne Golden; Carlo; ; 3
Chilaca; Carlo; ; 3
Chinese 5 color; Carlo; ; 3
Chocolate C; Tkab; 3
Corno di Torro Rosso; taber; 3
Fatalii C; 123z ; 3
Habanero orange; Lidl; ; 2
Habanero red; Lidl; ; 2
Heirloom groen; ; 1;
Heirloom geel; Tkab; 3
Heirloom rood; Tkab; 2011
Heirlooms mix A; Tkab; 4
Hot Apple A; Tkab; 2011
Hungarian Yellow Wax A; 123z; 3
Jalapeno A; tabern; 2011
Jalapeno purple A; ; 3
Lemon drop; Carlo; ; 3
Monkey Face; Carlo; ; 3
Orange peper; Lidl; ; 1
Orzoco; 123z; 3
Penis A; Carlo; 3
PI 260560 B; Diana; 2
Rain Forrest B; Diana; 2
Red peper; Lidl; ; 3
Trinidad Scorpion C; Carlo; 3
Tropical Heat orange; ; 1;
Tropical Heat carrot; ; 3
Tropical Heat rood; ; 3
Tropical heat mix ; Thom&mor; 4

Naast deze heb ik ook nog 9 tomaten soorten en 12 paprika soorten. De tomaten gaan in een plastik kasje in de tuin, ze hebben hem nu weer bij de lidl, breek ik ieder jaar weer af.

Ik heb de plantjes voor de pui staan, lekker op het zuiden, in P9 potjes. In stellingkastjes van de Ikea, geweldige dingen voor weinig. Je kunt als je de plankjes op zijn kop erin zet van beneden af water geven ( doe ik trouwens niet meer, ik ben wel zo eigenwijs dat ik denk te weten hoeveel water ze moeten) Er passen 4 x 18 potjes in 1 kastje

Afbeelding
Afbeelding
Hier met tuin en kas op dak. Voor de goede kijker zie je op zolder een tl lamp aan staan, daar staat mijn eerste bonchi poging

Afbeelding

Q
Laatst bijgewerkt door Anchillique op zo apr 08, 2012 5:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Anchillique

Berichtdoor Chilibase.nl » zo feb 26, 2012 2:50 pm

Een paprika heeft eigenlijk geen (nauwelijks) scherpte. Dus die puntpaprika is eigenlijk een peper. Nou kan het zijn dat het een kruising is tussen een puntpaprika en een chilipeper waardoor hij scherpte heeft gekregen.

Chilipepers en Paprika's behoren tot dezelfde soort dus een echte scheiding tussen paprika en peper is moeilijk. Als hij echt scherp was, dan zou ik het geen paprika meer noemen.
Chilibase.nl

Has thanked: 37 times
Been thanked: 69 times

Berichtdoor Anchillique » zo feb 26, 2012 4:31 pm

Ja, klopt allemaal.
Ik blijf deze toch stug paprika noemen. Hij is heter dan een cayenne maar er is geen pepersoort met de naam van een stierenhoorn rood. voor ons blijft het die hete paprika, we hebben er zo een lol om gehad: iedereen op de BBQ met een rood hoofd aan het huilen om een paprika. en elkaar maar een mietje noemen omdat het toch maar een paprika is en geen chilipeper :lol:

Q
Anchillique

Berichtdoor Anchillique » zo feb 26, 2012 7:51 pm

He, ik kan het toch niet laten. Net als troost voor het niet opkomen van een aantal soorten toch maar weer een bestelling gedaan bij de tuinkabouter

Q
Anchillique

Berichtdoor Eva » ma feb 27, 2012 2:17 am

haha, troost extra's..dat kennen we hier.... :D
Eva

Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Berichtdoor Mir2311 » ma feb 27, 2012 9:00 am

Eva schreef:haha, troost extra's..dat kennen we hier.... :D

Huh, nee toch? :twisted:

Maar het ziet er allemaal wel prachtig uit.
Vooral die muurkas, ik ben jaloers.
Mir2311

Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Berichtdoor mikey32 » ma feb 27, 2012 9:23 am

Die platenspeler...daar ben ik pas echt jaloers op ! Heb hier verschillende verwarmde propagators en tientallen bakjes en het enige dat me aan al die dingen altijd stoort : die deksels. Als je de bakjes vult of water wil geven, moet je al die deksels ergens kunnen zetten en dan schuift dat uit je handen (door de condens) en als je de deksels er terug opzet is er altijd wel eentje die niet juist zit :evil:

Bij die platenspeler blijft dat mooi op z'n plaats zitten door die scharniertjes. Waarom is er eigenlijk nog niemand op het idee gekomen om kweekbakjes te maken met scharniertjes ?
mikey32

Has thanked: 27 times
Been thanked: 28 times

Berichtdoor Anchillique » ma feb 27, 2012 11:01 am

Denk dat ik daar het antwoord wel op weet. Er zit nl ook wel een nadeel aan de platenspeler, als je de deksel open doet, dan regent de condens er achteruit, op de houten vloer. Ik los dit op door de deksels van de nr 29 bakjes er ook een beetje op te doen, heel snel de deksel opendoen en meteen een doekje erin leggen. anders plens ik iedere dag mijn vloer een paar keer nat. Zo zie je maar weer, er valt voor iedere methode wel iets te zeggen :D

Q
Anchillique

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2012