Kweektafel/kas Action weekactie, vanaf vandaag wo. 14-2-18

Heb je een leuke aanbieding gezien? Post ze hier

Re: Kweektafel/kas Action weekactie, vanaf vandaag wo. 14-2-

Berichtdoor Sol » zo feb 18, 2018 1:25 am

donaldk schreef:Die ouderwetse heh in gele verpakking, die zijn best stevig. Anders van die grote 120L 'puin' vuilniszakken, want ik zie landbouwplastic nieuw alleen op rol, goedkoopste zover bijna 80 euro.

Landbouwplastic is tegenwoordig vaak meerlaags, 150/200 micron dik. Gamma heeft 35 https://www.gamma.nl/assortiment/dumil- ... /p/B580772 en 83 micron https://www.gamma.nl/assortiment/dumil- ... /p/B580765 beschermingsfolie. Misschien verkoopt iemand zoals Welkoop het van de rol,al verwacht ik enkel per rol (van de palet;-)).

Ik zat in dezelfde lijn te zoeken en vond https://haxo.nl/bouwfolie-zwart/. Ik heb geen idee of zoiets zou voldoen. Wel gelijk handig voor de aanleg van een verhoogd teelbed. Hmmm, dikte: 0.05 mm, polyethyleen (geen idee of dat gezond is).
Sol

Has thanked: 46 times
Been thanked: 225 times

Berichtdoor donaldk » zo feb 18, 2018 1:48 am

50 micrometer is dus de dikte van de Komozak. Allemaal PE. Ik zie dat puinzakken tot 150 micron gaan, PE en PP. 130 micrometer zijn de goedkope bij bouwmarkt.
donaldk

Has thanked: 60 times
Been thanked: 606 times

Berichtdoor Erny » zo feb 18, 2018 11:23 am

Voor die Actionbak zou ik gewoon wat zwart vijverplastic kopen bij de Tuinland/Intratuin oid. Dat is lekker dik en waterdicht (natuurlijk). Landbouwplastic is gemakkelijk te perforeren.

Voor P9 en P6 potjes moet je Marktplaats eens in de gaten houden, daar staan regelmatig aantallen van 1000 bijna voor "te geef". Als je zo'n aantal met meerdere mensen deelt heb je ieder een mooie stapel potjes. (Met het moestuinforum wordt dat wel eens gedaan en dus heb ik nu meer dan 100 x P6 voor 10 euro.)

Zelf maak ik de potjes niet schoon (foei) maar er zijn zeker mensen die ze na aankoop en gebruik in een sopje zetten teneinde besmetting te voorkomen.
Erny

Has thanked: 201 times
Been thanked: 135 times

Berichtdoor donaldk » zo feb 18, 2018 3:47 pm

Ik heb net nog een zakje P6 bij het plastic afval gescoord. En vorig jaar ook misschien wel meer dan 100 P9. Commerciele gebruikers in de buurt, maar aanbod is toch beperkt.

Even rekenen, was het 59 cent of 55 cent per 12 best stevige P6 potjes, 8x60 is 5,60 euro en niet een tientje en nog schoon ook.

EPDM, tja ik denk dat ik die moeite niet doe. Maar luister wel eerst even naar andere gebruikers.

Action Rucula zaadjes te diep gezaaid? Ze zeggen 10 procent van de zaaicompost overhouden en naa het zaaien erover, maar lijkt tocht nog best veel.

Ja en hoe heet dat zuur ook alweer... Heb ik vorig jaar nog gezien online en hier ergens herpost.

Hampie heeft een vaatwasser met losse vuilwaterpomp, das heel mooi.
donaldk

Berichtdoor Sol » zo feb 18, 2018 8:54 pm

Erny schreef:Voor die Actionbak zou ik gewoon wat zwart vijverplastic kopen bij de Tuinland/Intratuin oid. Dat is lekker dik en waterdicht (natuurlijk). Landbouwplastic is gemakkelijk te perforeren.

Het idee is goed, maar een stukje vijverplastic is net zo duur als de hele kweektafel.
Erny schreef:Voor P9 en P6 potjes moet je Marktplaats eens in de gaten houden, daar staan regelmatig aantallen van 1000 bijna voor "te geef". Als je zo'n aantal met meerdere mensen deelt heb je ieder een mooie stapel potjes. (Met het moestuinforum wordt dat wel eens gedaan en dus heb ik nu meer dan 100 x P6 voor 10 euro.)

Ik heb daar inderdaad al eerder gespeurd en mooie aanbiedingen gevonden, maar voor aantallen van 1000 en hoger. Een groepsaankoop zou een idee zijn, maar dan zit je met de distributie.

Erny schreef:Zelf maak ik de potjes niet schoon (foei) maar er zijn zeker mensen die ze na aankoop en gebruik in een sopje zetten teneinde besmetting te voorkomen.

@Donald Zouden die P9 potjes tegen de vaatwasser kunnen?
Sol

Berichtdoor donaldk » di feb 20, 2018 6:03 pm

Ik denk dat je huis en keuken vaatwasser niet tegen de potjes kan, al die grond- en vezelresten ik je pomp... Harmen heeft een flinke Horeca was(straat).
donaldk

Berichtdoor donaldk » do maart 01, 2018 2:16 pm

@Erny, @Sol, anderen nog om P6 potjes verlegen? Ik heb zaadjes helemaal uit het subcontinent laten komen dus ik moet wat terugverdienen en ik heb eventueel wel wat P6 potjes over. Ook heb ik wel wat ronde 445ML Modiform potjes te koop.
donaldk

Berichtdoor Sol » do maart 01, 2018 8:11 pm

donaldk schreef:@Erny, @Sol, anderen nog om P6 potjes verlegen?

Nee, dank je, ik ben al voorzien.
Sol

Vorige

Keer terug naar Koopjeshoek