BVB 20L Universele potgrond 2 voor €1,50 Dirk

Heb je een leuke aanbieding gezien? Post ze hier

BVB 20L Universele potgrond 2 voor €1,50 Dirk

Berichtdoor donaldk » do apr 13, 2017 7:03 am

Afbeelding

https://www.dirk.nl/aanbiedingen/eurofe ... tgrond.htm

Vanaf zondag aanstaande. De bekende BVB grond, nu voor de beste prijs. Normaal 1.29 per stuk, al hebben de meeste grootwinkel bedrijven ze dan niet liggen. Veel ketens/winkels zijn ook standaard overgestapt op de duurdere 10L zakjes. Standaardaanbiedingsprijs (Coop, Hoogvliet, Deen is de voorjaarsaanbieding onlangs geweest, dus Dirk is de laatste in het rondje?) is 1,- per stuk dus alsnog 25% korting daarop.

Deze week bij de Gamma nog 40% korting op de Fleurella (Klassmann retail) potgrond, €2.21 per 40L zakje. Als beste getest 'Consumenten Bond april 2017' staat erbij, maar ik ben geen lid, dus geen idee wat dat inhoud. Het is alweer enkele jaren geleden dat ik Fleurella heb gebruikt. Vooral ook omdat je er altijd 3 of 5 tegelijk moet meenemen. Heeft iemand de test?

Afbeelding
https://static.gamma.nl/mam/celum/celum ... /p/B508374?
donaldk

Has thanked: 47 times
Been thanked: 556 times

Re: BVB 20L Universele potgrond 2 voor €1,50 Dirk

Berichtdoor Pimpepper » do apr 13, 2017 2:56 pm

Ik heb de test niet, wist niet eens dat ze zo goed getest waren. Heb afgelopen wel een aantal zakken fleurella ingeslagen. Momenteel alleen de vierkante meter moestuin hiermee opgevuld. Ben benieuwd.
Pimpepper

Has thanked: 196 times
Been thanked: 94 times

Re: BVB 20L Universele potgrond 2 voor €1,50 Dirk

Berichtdoor donaldk » vr apr 14, 2017 10:28 am

Het is niet echt een test met harde gegevens, maar meer een review waarin de groeitest meetelt voor 60%. Echter groei en slap door te weinig kalium of minder bleoi door gebrek aan fosofor lijkt niet meegenomen. De aanwezige voeding blijkt nogal wisselend ook binnen ene merk, van Intratuin naast de November zak ook nog een januari zak getest en daar zat wel voldoende voeding in. Intratuin huismerk, is dat die waarop Actie staat, die kwam van Veenbaas?

BVB als grootste grootwinkel leverancier is niet meegenomen in test, zover ik kan zien. Of moet een van de huismerken zijn. Aldi en Lidl ook niet, maar Aldi is tegenwoordig houtvezel die overenkomt met de declaratie van de ForFlora van Veenbaas. Gezien de marktpositie van BVB, na de overname van Veenbaas, zo'n beetje de enige leverancier voor grote huismerk partijen.

De inleiding zegt dat de grond verder overal goed is en vergelijkbaar. Dus zelf mesten en eventueel organische vezel van de Action toevoegen aan de aanbieding van volgende week is geen slechte strategie voor gebruikers van BillyJuize of WageningenSap.

Test heb ik voor het nageslacht elders gepsot.
donaldk

Fleurella potgrond 40L 1+1 =3,69 per 2 zakjes, Gamma

Berichtdoor donaldk » za mei 13, 2017 5:49 pm

Kreeg al te horen, te veel voor op de brommer, als er wat gebeurd... Als je de NEN aanduiding voor waar aanneemt als echte liters, is het 4,6125 cent per liter, dus voor de Fleurella liefhebbers de week om in te slaan.
donaldk

Keer terug naar Koopjeshoek