Kruidvat Spoeikop, mest, zaden

Heb je een leuke aanbieding gezien? Post ze hier

Kruidvat Spoeikop, mest, zaden

Berichtdoor donaldk » zo maart 05, 2017 12:56 pm

http://folder.kruidvat.nl/kruidvat-fold ... page/12-13

Sproeikop 2,89. Staan er twee opplaatje,maar is per stuk. Hoe verhouden deze zich tot de Ali,Lidl,Action (sets) spuiten/broesen? Aldi had meestal een set van beide, toch? En ook een van de drie had metalen uitvoering?

Action doosjes mest krijgen concurrentie 0.98 per kilodoosje.Hortensiamest leek toch erg op tomaten/peper mest?

Ook nog wat tuinzaden
donaldk

Has thanked: 55 times
Been thanked: 599 times

Action= black& decker Re: Kruidvat Spoeikop, mest, zaden

Berichtdoor donaldk » zo maart 05, 2017 1:33 pm

Lijkt zelfde dus zou kruidvat toch een set van twee spuiten zijn?

Action dubbeltje duurder maar setje pagina 10: http://www.action.nl/folder/tuinieren-w ... gardencare.
donaldk

Re: Kruidvat Spoeikop, mest, zaden

Berichtdoor donaldk » zo maart 05, 2017 10:21 pm

Alle kilodoosjes kippemest hebben dezelfde samenstelling bij de action, grote kans dat dat ook het geval is bij het kruidvat.

4-3-2,5
3,6% N uit Kippemest
P2O5 Fosforzuuranhydride oplosbaar in mineraalzuur.

90% droge stof 65% organische stof

Mestcategorie 2 EG 1069/2009

Wie goedkopere Geflügelmist en Knochenmehl poeder wil kan 4-3-5 poeder halen €2,58 per 5kilo in plaats van €3,89 tot en met dinsdag Gazonmest. Nou heeft dit soort natuurlijke mest te weinig N en vooral ook te weinig magnesium. Ik denk dat je/ik dan beter af bent met een zak 18-10-12 en een zak bitterzout. Maar het lijkt mij voor dat geld een goede goedkope algemene mest voor in de tuin of wat potten, vooral als je biomest wilt, want meestal kost kippemestpoeder een euro per kilo in klein verpakking van 1 of 5 kilo. Moestuinmest doosje koste vorig jaar bij de Aldi nog 5,- euro.

Wie uitgebreidere declaratie wil moet het vragen kan ik morgen in de schuur kijken.
donaldk

Berichtdoor Hampie » zo maart 05, 2017 11:21 pm

Je gaat weer helemaal los Donald.... voorjaar....????
Alle prijsvergelijkingen ten spijt, ik haal een aanhanger vol biologische kippenmest (potstal) bij onze eierboer, gratis en voor niks, nou ja,.. een lekkere fles wijn dan...
Meststoffen zijn in mijn ogen een soort van noodzakelijk kwaad; je hebt ze nodig, maar je wilt er het liefst niet teveel geld aan uitgeven, want je dondert het toch over de tuin en je ziet het nooit weer terug, kort door de bocht gezegt.
Waarom dan niet ergens 'gratis' afhalen???
Ook de growcontest van vorig jaar heeft misschien mensen tot nadenken aangezet.
Als je enigszins creatief bent is er veel mogelijk.
Misschien heb ik wel makkelijk praat omdat ik toevallig in Friesland woon en er in de randstad nou eenmaal minder koeien rondlopen, maar met een beetje creativiteit kom je al gauw een heel end.
- Wormenkwekers en champignonkwekers bieden ons prachtige produkten. Voor hun afval, voor ons goud...
- ga mulchen met koffieprut (in de kas) Wormen zijn er dol op en zorgen voor de waardevolle omzetting in meststof.
- eierschalen voor calcium bewaren. Vraag restaurants om deze voor jou te bewaren.
- zelf wilgenwater maken (Stan)

Alles gratis en voor niks.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2192 times
Been thanked: 1255 times

Berichtdoor donaldk » ma maart 06, 2017 12:28 am

Ik heb geen auto en geen aanhanger. Ik heb vorige jaren wel eens paardencompost gratis gezien op marktplaats, ging in big bag van kuub, maar ja... Compost is beter dan mest. Vanwege geur, verwerkaarheid en eigenlijk is het gelijk substraat, want dat is ook gigantisch prijzig.

(GFT) compost kost ook maar enkele euro's per ton, maar dan komen de bezorgkosten, al rijd de vrachtwagen maar enkele kilometers, dan vaste prijs vaak al 150 euro.

Kippenboeren heb je hier niet zo veel. 10 kilometer verderop zat er een, een leghennen bedrijf en die is afgebrand, volgens mij toch herbouwd ondanks kleine perceel en gemeentelijke regeldruk.

Koeien zat, maar ja om nou met natte gier te gaan spetteren... Dan het je toch echt de WAF.

Koffieprut heb ik mee geexperimenteerd. Of nat en beschimmeld of droog en geen opnamecapaciteit meer. Het poeder ging drijven bij het watergeven.

Wormenkweker zit 20 kilometer verderop. Die vroeg jaren geleden 20 euro per kuub, moest je bellen en met aanhanger komen. Is al lang geen afval meer. En wat voor afval geldt, het is volumineus en kost moeite en dus geld om af te voeren en daarom word het wel eens zonder overdracht van geld aangeboden, maar juist vervoer heb ik niet.

Wilgenwater heb ik gedaan. Ik heb denk ik nog een fles van paar liter staan van anderhalf jaar oud;-). Helaas de wilgens zijn dit jaar niet gesnoeid, dus geen verse sprieten. Overigens moet je hiermee na de vorst en voor de zon werken, want anders verdampt het water en gaat het stinken. Want dan trekken de takjes via de wortels weer voedingsstoffen uit het water.

Ik heb ook aardig wat zwarte takken weggeooid, weggerot.
Zo los ben ik niet, heb enkel een zakje met vier zaadjes voor de growcontest liggen.
donaldk

Berichtdoor donaldk » za maart 11, 2017 7:10 pm

De Kruidvat sproeikopset is binnen. De Black&Decker set bij de Action had twee plastic puntjes waarop de spuithendel draait, de plastic hendel slijt de draaipuntjes snel af en dan moet je een beroep doen op de tweejaar garantie. Dus de Kruidvat uitvoering genomen, die heeft een klinkbusjes als draaias, lijkt mij degelijker.
donaldk

Keer terug naar Koopjeshoek