Rotweer dit jaar!

Re: Rotweer dit jaar!

Berichtdoor Koenv » do mei 05, 2016 10:13 pm

barrymossel schreef:
Koenv schreef:Ik bedoelde uiteraard topweer dit jaar!!!
Wat denken jullie - de planten al beginnen afharden?
Heb helaas geen kas, alles staat in bakken.
Veel langer kan ik niet wachten, de vochtigheid in de veranda is niet meer te doen...

Ik denk dat ik ze morgen of overmorgen (waarschijnlijker; dan heb ik ook de tijd) buiten ga zetten en de nachttemperatuur goed in de gaten ga houden. Is dan ook niet zo moeilijk om die 4 potten van mij binnen te zetten :)

Ik heb alles al een paar keer binnen en buiten gesleurd,
60-tal planten...ik ga weer wat uitdelen denk ik:)
Koenv

Has thanked: 618 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor Hotstuff » vr mei 06, 2016 2:46 pm

Ik ben mijn planten nu aan het afharden. Vandaag van 09.00 tot 13.00 buiten gehangen (woon 1 hoog, dus heb netjes van touw geknoopt waarmee ik ze aan het raamkozijn kan hangen). Gaat goed. De spaanse peper had er niet zo'n zin in alleen.
16 miljoen op de schaal van Scoville.
Hotstuff

Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times

Berichtdoor Breda » vr mei 06, 2016 8:56 pm

ik heb mijn planten dan toch ook maar buiten gezet en overgepot.op de gok.want de zelfde nacht kregen we hier in breda een nachtvorstje.alles goed afgedekt,want alles kon niet terug naar binnen,nou ...je raad t al...ppff vorstschade..de dag daarop weer te felle zon...nu valt mij wel op dat de chinenses types geen schade hebben en de annuum types bijna allemaal,bij jullie ook ?trekt wel weer bij hoor,want t hart vd plant leeft nog... :(
Breda

Has thanked: 2 times
Been thanked: 18 times

Berichtdoor jan85 » za mei 07, 2016 6:34 am

hier zijn de planten al een week verhuist van glas naar buiten en hier is het net omgekeerd; de chinese hebben en paar bladeren verloren door de lichte nachtvorst. maar dat doen ze ook in het late najaar :| dus ik lig daar niet wakker van. ;)
jan85

Has thanked: 10 times
Been thanked: 37 times

Vorige

Keer terug naar Het Weer