Het wordt een koude nacht!!!!

Re: Het wordt een koude nacht!!!!

Berichtdoor donaldk » di jul 01, 2014 10:20 pm

Ik heb juist wat plantjes in de kas gezet. Veel planten, weinig grond, dus een paar weer het huis in, anderen in 7L pot en de laatste dan maar in een pot van 3,5-4L?
donaldk

Has thanked: 60 times
Been thanked: 606 times

Berichtdoor donaldk » di jul 01, 2014 10:22 pm

De meeste juist wel, enkele soorten hebben liever minder direkt zonlicht. als ze maar wortels genoeg hebben om water aan te voeren en te verdampen, toen ze ieniemini waren hier heb ik dus zeker een maand groeischade gehad door ze in de kas te zetten. En een beetje aan de zon gewend zijn. Maar ja Stan kwam met en stuk of 25 bekertjes aanzetten, dus ik moest wel.
donaldk

Berichtdoor Mahi » di jul 01, 2014 10:41 pm

HennyM schreef:Wel houd ik de pepers een beetje in de schaduw want ze houden niet zo van de volle zon meen ik me te herinneren. :roll:

Het is wel verstanding om de pepers goed af te harden, ik zet ze dan meestal een paar dagen op schaduwrijke plek met niet teveel direct zonlicht, maar daarna gaan ze hier toch wel de volle zo'n in, kan zo'n peperplant best wel waarderen volgens mij.
Mahi

Has thanked: 1013 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor HennyM » wo jul 02, 2014 7:06 am

Oke Mahi zal er volgend jaar rekening mee houden mijn balkon is nu propvol dus moet ik keuzes maken.

Ben blij dat ik de pepers en paprika's binnen gezet heb het was plaatselijk zelfs maar 5 graden vannacht.

Maar ja komende dagen wordt het echt peperweer, hete dagen met zwoele nachten. :h
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 771 times

Berichtdoor HennyM » di aug 12, 2014 10:37 am

Ondertussen is het weer koud en nat. Bij mij staat alles binnen maar om twaalf uur naar buiten uit de regen zodat ze niet te verwend worden en ik weer alles kan afharden na enkele dagen. Ze staan wel in de halfschaduw omdat het ook nog eens hard waait. :(

Positief is wel dat ik de basilicum geknipt heb en ingevroren, heb genoeg voor de hele winter, ook de oregano heb ik opgehangen om te drogen ook genoeg voor de hele winter. :)

Tip: van de basilicum kun je ook de takjes gebruiken, deze hebben meer smaak dan de blaadjes, zo'n takje in een gehaktbal of ander vlees is werkelijk smullen. :D
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 771 times

Berichtdoor donaldk » wo aug 13, 2014 2:29 am

Als ze eenmaal wat groter zijn en ook wortels hebben om vocht aan te voeren, zodra het weer heter wordt, hoef je ze toch niet weer af te harden, omdat ze een paar nachtjes binnen hebben gestaan?

Met die onweersstormen van gisteren zou ik ze ook niet graag buiten hebben staan.
donaldk

Vorige

Keer terug naar Het Weer