Wilde soorten

Wilde soorten

Berichtdoor capsicum alie » wo feb 08, 2012 11:12 pm

dag wildexperts,

willen de wilde soorten een andere behandeling dan de gecultiveerde?
wat zijn de ideale omstandigheden, weet iemand dat? of is dat ook
weer afhankelijk met welke wilde we te doen hebben? ik heb gezaaid

cap 1445, chiltepin, lanceolatum, cumari en cap 212

De cumari en de cap 212 hebben in hun prille leven mijn hart al gestolen.
Wat een schoonheden.

Hoe laat ik deze uitgroeien tot oerwoudwaardige peperreuzen?
capsicum alie

Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: wilde soorten

Berichtdoor Lee » wo feb 08, 2012 11:40 pm

Hopelijk hebben we binnen de kortste keren alleen maar "experts" hier ;)

Over het algemeen kun je de Wilde soorten behandelen als een normale plant.. Echter enkele soorten vragen wat aandacht. De soorten die je hebt gezaaid doen het goed zonder die "speciale" aandacht. C.lanceolatum is een een trage groeier in de eerste paar maanden en je zult al snel denken dat er wat mis is. Geen zorgen als de plant wat groter is krijgt hij een groeispurt en kan uitgroeien tot een flinke struik. http://www.wildchilli.nl/index.php/c-lanceolatum.

Als het goed is CAP 1445 een C.chacoense, maar bij CAP nummers weet je het nooit zeker aangezien de CAP-database vol met fouten zit
viewtopic.php?f=41&t=278

Cumari is C.praetermissum. Deze planten kunnen kunnen vrij hoog en breed worden. Er zijn tal van accessie te vinden in de genenbanken. Vooral de bloemen zijn opmerkelijk met vaak meervoudige kleuren
http://wildchilli.eu/index.php/picture- ... etermissum

Chiltepin C.annuum. Ondanks dat het een annuum is kan het lastig zijn om deze plant fatsoenlijk groot te brengen. Er zijn verschillende varianten maar ze hebben allemaal kleine rode vruchten die vaak erg heet! zijn. Denk dat meerdere groeiers dat kunnen beamen. Lijkt ook niet erg te houden van (teveel) voeding..
Lee
Beheerder

Has thanked: 22 times
Been thanked: 72 times

Berichtdoor capsicum alie » do feb 09, 2012 4:39 pm

Lee schreef:Hopelijk hebben we binnen de kortste keren alleen maar "experts" hier ;)

Over het algemeen kun je de Wilde soorten behandelen als een normale plant.. Echter enkele soorten vragen wat aandacht. De soorten die je hebt gezaaid doen het goed zonder die "speciale" aandacht.

hartelijk dank voor de info Lee :D , dat hoop ik ook ja van die experts.

maar je hebt me wel donders nieuwsgierig gemaakt naar die ¨speciale¨ aandacht,
ook al heb ik die voor deze soorten niet nodig begrijp ik.

ik denk al aan het ritueel slachten van een papegaai om 20 over 12 bij volle maan, die vervolgens
laten borrelen met allerlei ingewikkelde kruiden en dan die soep tezamen met een oud indiaanse spreuk over de wilde peperplant gieten.

Maar je bedoelt wellicht iets anders.. ;)
capsicum alie

Re: Wilde soorten

Berichtdoor Eva » do feb 09, 2012 4:54 pm

:lol: :lol: :lol:
Eva

Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Berichtdoor timm » do feb 09, 2012 6:11 pm

capsicum alie schreef:
Lee schreef:Hopelijk hebben we binnen de kortste keren alleen maar "experts" hier ;)

Over het algemeen kun je de Wilde soorten behandelen als een normale plant.. Echter enkele soorten vragen wat aandacht. De soorten die je hebt gezaaid doen het goed zonder die "speciale" aandacht.

ik denk al aan het ritueel slachten van een papegaai om 20 over 12 bij volle maan, die vervolgens
laten borrelen met allerlei ingewikkelde kruiden en dan die soep tezamen met een oud indiaanse spreuk over de wilde peperplant gieten.

:lol: :lol: :lol: :clap
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Berichtdoor Lee » do feb 09, 2012 7:01 pm

Dat wilde ik nou juist zeggen.. :lol:

capsicum alie schreef:

Lee
Beheerder

Berichtdoor capsicum alie » vr feb 10, 2012 5:35 pm

haha, was al bang dat je dat zou antwoorden. groot gelijk, zou ook
niet meteen al mijn geheimen prijs geven.
Ik rommel wel wat verder dan, de weg is misschien wat langer, maar zeker niet minder mooi.

dus vanaf nu af aan op zoek naar een speciale aandacht methode. hmmm. volgens sommige mensen hier niet
nodig. Er wordt geopperd dat elke peper speciale aandacht krijgt of het nou een wilde is of een hele rustige. :shock:

denk dat ik in het recept de papegaai vervang door een kip want daar heb ik er genoeg van.
kan vast geen kwaad. ;)
capsicum alie

Berichtdoor timm » vr feb 10, 2012 6:01 pm

Ik hoop niet dat je kip ritueel al te goed gaat werken,anders hebben we dadelijk een kippen tekort omdat iedereen van het forum massaal kippen moet gaan offeren.
timm

Has thanked: 497 times
Been thanked: 399 times

Berichtdoor Lee » vr feb 10, 2012 8:30 pm

Oh, denk niet dat ik een speciale formule heb ofzo en zeker geen geheimen :) . Het is meer dat enkele wilde soorten bv. erg moeilijk kiemen of niet-zelfbestuivend zijn etc.. Daar zijn natuurlijk wel wat trucjes voor zoals het insnijden van het zaad en/of laten weken in een oplossing van zuur.

Het is allemaal niet zo spannend, dus laat de kippen maar op stok ;) . Tenzij je recept echt werkt..

gr.

capsicum alie schreef:haha, was al bang dat je dat zou antwoorden. groot gelijk, zou ook
niet meteen al mijn geheimen prijs geven.
Ik rommel wel wat verder dan, de weg is misschien wat langer, maar zeker niet minder mooi.

Lee
Beheerder

Berichtdoor capsicum alie » zo feb 12, 2012 4:33 pm

he jammer :( . de ´speciale aandacht´ was minder spectaculair dan ik hoopte. :lol:

ik zal het maar laten gaan dan..
voordat de p. vande d. een klacht indient en we met marianne T. een debat aan moeten
gaan over de rechten van de kip/papegaai versus het recht van onze wilde peperplanten op een
bord overheerlijke soep.

maar ik hou het in gedachten.. mochten de dames van de zomer aan de peperplanten beginnen
te pikken dan ... ;)
capsicum alie

Keer terug naar Wilde Chilli Pepers