Dutch Chili Fest 2016 Eindhoven

Dutch Chili Fest 2016 Eindhoven

Berichtdoor stan » za sep 10, 2016 11:42 pm

Dutch Chili Fest 2016 Eindhoven.

Een geweldige dag was het vandaag in Eindhoven. ik heb genoten en het was echt geweldig om weer eens oude bekenden en ook weer nieuwe gezichten bij de avatars van een aantal leden te kunnen zien vandaag. Heerlijk kunnen snoepen van de 2 mlj sambal van Joke en Jan die ook een geweldige chili tuin op hadden gezet.

Ik heb samen met Gijs deelgenomen in de Jury voor de sausjes en sambals en dat was ook helemaal geweldig. Veel heerlijke producten mogen proeven en ook wel een aantal die super waren van geur maar dan bij het proeven toch echt wel tegen vielen. Het was heel erg jammer dat Gijs bij de 3de ronde onwel was geworden maar voor mij is en blijft deze jonge man een bikkel.

Ik zou zelf ook mee hebben gedaan met de wedstrijd echter als jury-lid heb ik wel e.e.a. ingebracht maar dan voor spek en bonen. wat dan voor mij wel weer leuk was om te horen dat mijn sambal bij de juryleden die ik zelf hoog had zitten wel in de smaak was gevallen (Yeah).
ik heb dus ook gelijk weer wat stof om er binnenkort eens een luk blogje over te gaan schrijven.

Ik had o.a. wat home brew gemberbier mee en een flesje kado gedaan waar ik spontaan een potje badjak bhut jolokia sambal voor terug kreeg. Echt een top dag en een zeer ontspannen sfeer was er vandaag in Eindhoven waar ik weer veel leuke chiliheads heb ontmoet.

Voor mij was het ook wel weer heel leuk om de verbaasde hoofden te zien toen ik spontaan een peper de op de jury tafel lag in zijn geheel ging op eten. waar de reactie gelijk was dat ik er nog een aangeboden kreeg. Geweldig om dan die gezichten te zien.
stan

Has thanked: 713 times
Been thanked: 1048 times

Re: Dutch Chili Fest 2016 Eindhoven

Berichtdoor stan » ma sep 12, 2016 12:52 am

stan schreef:Dutch Chili Fest 2016 Eindhoven.

Een geweldige dag was het vandaag in Eindhoven. ik heb genoten en het was echt geweldig om weer eens oude bekenden en ook weer nieuwe gezichten bij de avatars van een aantal leden te kunnen zien vandaag. Heerlijk kunnen snoepen van de 2 mlj sambal van Joke en Jan die ook een geweldige chili tuin op hadden gezet.

Ik heb samen met Gijs deelgenomen in de Jury voor de sausjes en sambals en dat was ook helemaal geweldig. Veel heerlijke producten mogen proeven en ook wel een aantal die super waren van geur maar dan bij het proeven toch echt wel tegen vielen. Het was heel erg jammer dat Gijs bij de 3de ronde onwel was geworden maar voor mij is en blijft deze jonge man een bikkel.

Ik zou zelf ook mee hebben gedaan met de wedstrijd echter als jury-lid heb ik wel e.e.a. ingebracht maar dan voor spek en bonen. wat dan voor mij wel weer leuk was om te horen dat mijn sambal bij de juryleden die ik zelf hoog had zitten wel in de smaak was gevallen (Yeah).
ik heb dus ook gelijk weer wat stof om er binnenkort eens een leuk blogje over te gaan schrijven.

Ik had o.a. wat home brew gemberbier mee en een flesje kado gedaan waar ik spontaan een potje badjak bhut jolokia sambal voor terug kreeg. Echt een top dag en een zeer ontspannen sfeer was er vandaag in Eindhoven waar ik weer veel leuke chiliheads heb ontmoet.

Voor mij was het ook wel weer heel leuk om de verbaasde hoofden te zien toen ik spontaan een peper de op de jury tafel lag in zijn geheel ging op eten. Waar de reactie gelijk was dat ik er nog een aangeboden kreeg. Geweldig om dan die gezichten te zien.
stan

Berichtdoor Velthuijsen » ma sep 12, 2016 11:47 am

Ik had even moeten checken op het forum of er anderen zouden zijn. Heb ook daar rond gelopen.
Jammer.

Hoe heet was die peper trouwens?
Velthuijsen

Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Berichtdoor stan » ma sep 12, 2016 7:05 pm

Die peper viel wel mee, ik denk hooguit 400 a 500.000 scoville. Was eerst ook wat waterig/paprika achtig voor de hitte binnen kwam.
stan

Berichtdoor ioulus » ma sep 12, 2016 9:07 pm

Ik vond het een stoere actie van je Stan, je weet namelijk nooit precies wat voor peper je naar binnen werkt :lol: :clap
ioulus

Has thanked: 1114 times
Been thanked: 154 times

Berichtdoor stan » ma sep 12, 2016 9:08 pm

Ik kan wel wat hebben hoor :lol:
stan

Berichtdoor Greeninside » di sep 13, 2016 8:00 am

Was inderdaad erg gezellig en leuk om wat forum leden te spreken! Tot volgend jaar :D
Greeninside

Has thanked: 138 times
Been thanked: 68 times

Berichtdoor Velthuijsen » di sep 13, 2016 4:22 pm

stan schreef:Ik kan wel wat hebben hoor :lol:

Uh nee dank je. Dat getal is (op het moment nog) genoeg om me te laten tranen en naar de melk te laten rennen.
Velthuijsen

Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Berichtdoor Mahi » di sep 13, 2016 7:32 pm

stan schreef:Die peper viel wel mee, ik denk hooguit 400 a 500.000 scoville. Was eerst ook wat waterig/paprika achtig voor de hitte binnen kwam.

Nou Stan, om nou te zeggen dat 500.000 scovilee meevalt, ik kan ook best heet eten en lust ook wel een stukje 7 pod of trinidad scorpion maar om nu een hele peper van 500.000 scoville zo naar binnen te werken daar zou ik ook ff over na moeten denken :mrgreen:
Mahi

Has thanked: 1011 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor stan » di sep 13, 2016 9:55 pm

TSM of Reaper pak ik ook niet in eens hoor :lol: Daar gaan ook enkel stukjes van het hoofd in.
stan

Keer terug naar Informatie over pepers