Slowrelease meststof

Slowrelease meststof

Berichtdoor Nedlets » za jun 24, 2017 4:39 pm

Ik zoek een meststof, het liefst ook geschikt voor tomaten die slow release is. Ik heb A&B en ik ben zeer tevreden over het resultaat maar ik heb automatische irrigatie met tapwater. Ik kan hier niet de meststof aan toevoegen dus ik kan niet iedere watergift A&B toevoegen.

Ik zoek iets van korrels die ik op de toplaag kan doen, of mest die ik wekelijks of nog minder via water toevoeg. Koemestkorrels is niet compleet genoeg neem ik aan?
Nedlets

Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Slowrelease meststof

Berichtdoor stoutje » zo jun 25, 2017 11:06 am

stoutje

Has thanked: 250 times
Been thanked: 89 times

Berichtdoor Scoozy » vr nov 03, 2017 11:30 am

Osmocote is zeer goed ervoor chiliriot gebruikt deze voor zijn chili's ze zijn wel redelijk prijslijk voor een zak, je hebt 3,6 en 9 maand werking

Mvg Scoozy.
Scoozy

Has thanked: 18 times
Been thanked: 25 times

Berichtdoor donaldk » vr nov 03, 2017 1:27 pm

Osmocote is enkel de coating, je hebt verschillende meststoffen met Osmocote ook zijn er nog andere merken gecoate korrels.

Qua stikstof kun je ook Ammounium gebaseerde varianten nemen die doen er maanden over om geheel af te breken, Ammonium Nitraat zit in die Aldi zakjes die ik elders op het forum toonde, daar zit ook Magnesium en andere micronutienten in. Die gaat naar verluid tot een maand of twee mee. Ammonium Sulfaat gebruiken de grasboeren en die gaat voor weiland een seizoen lang mee. Dit is dan echter enkel een stikstof, geen kalium of fosfor of micronutrienten.
donaldk

Has thanked: 51 times
Been thanked: 587 times

Berichtdoor Victorus » za nov 04, 2017 3:35 pm

Kijk eens op www.vreeken.nl/850450-voorraadbemesting ... -11-sporen. Bevat Stikstof, Fosfor, Kali en Magnesium en sporenelementen Borium, Koper, IJzer, Mangaan, Molybdeen en Zink. Je mist dus wel kalk en zwavel. Zwavel zit voldoende in de lucht en dat komt wel mee met regen. Kalk zal je zelf af en toe moeten toevoegen. De dosering van een en ander zal afhangen van de grondvochtigheid en dus van hoe vaak je sproeit.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde