Foto's posten

Heb je een vraag over het forum? Stel ze hier

Re: Foto's posten

Berichtdoor Hampie » do jul 13, 2017 10:55 pm

Je ziet idd nu al op diverse fora dat heel veel foto's al niet meer te zien zijn helaas. Al die berichten achteraf nog voorzien van de bijhorende foto's is natuurlijk onbegonnen werk.
Zelf verklein ik de foto's eerst met 'reduce photosize' o.i.d. waarna ik ze post met tapatalk.
Het verkleinen van de foto's is enig werk, maar tapatalk vind ik ideaal voor gebruik op de mobiele telefoon.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Berichtdoor Gijs » vr jul 14, 2017 12:20 am

Kan de moderator niet foto's ouder dan bvb 5 jaar verwijderen. Zo krijgen we weer plaats voor nieuwe foto's
Gijs

Has thanked: 917 times
Been thanked: 585 times

Berichtdoor barrymossel » vr jul 14, 2017 10:39 am

Eugene schreef:Ik ken eigenlijk geen forum waar het anders werkt dan het plaatsen van een link, maar ik kom ook niet op alle forums.

Wat wel een probleem gaat worden is dat photobucket niet langer accepteert dat je gratis foto's doorlinkt naar een forum. Daar mag je voortaan $33 per maand voor gaan betalen. Daar mogen we best alert op zijn, want er zijn direct bijna geen foto's meer te zien hier.

Sommige fora verplichten zelfs dat je de foto's op de betreffende server uploadt. Andere werken met een link inderdaad. Maar de formaatrestricties kom je tegenwoordig niet vaak meer tegen. De gedachtegang daarachter is dat een pagina met veel grote foto's dan langzaam inlaadt. Tegenwoordig is dat met de snelle verbindingen al een stuk minder relevant. Wel kan het vervelend zijn voor je databundel.

Het laten uploaden naar de server van het forum heeft juist ook zo z'n voordelen. Denk aan het automatisch maken van "thumbnails" of "previews". Dus maximale breedte/hoogte van 800 pixels en bij klikken vol formaat. Ook kun je er wat meer compressie overheen gooien. En tegenwoordig is opslag ook niet meer zo heel duur.

Juist op een forum als dit, waar niet direct allemaal computer wizards komen, zou ik e.e.a. zo eenvoudig mogelijk maken. Zeker bij foto's, wat een belangrijk onderdeel van dit forum is.

Maar goed, ik geloof niet dat er iets aan gedaan gaat worden. Waarom niet? Geen idee, want er komt van de administrator ook erg weinig feedback.
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor Robert » vr jul 14, 2017 2:57 pm

Vaak krijg je bij je internet provider de mogelijkheid/ruimte om zelf een website te plaatsen.
Deze ruimte kun je ook gebruiken om foto's voor op het forum te plaatsen.
Ook dit heeft weer zijn voor en nadelen, wil je switchen van provider, dan zijn al je foto's op het forum dus ook weg.
Maar als je gebruik maakt van een image hoster ben je ook afhankelijk van wat daar gebeurt, zoals afgelopen week duidelijk werd bij photobucket. Daar werd opeens besloten dat je foto's alleen nog beschikbaar blijven als je er $ 400 per jaar voor gaat betalen...
Dat ben ik dus niet van plan, dus alle foto's die ik afgelopen jaren heb gepost op het forum zitten nu in de "photo trash bucket" :(
Robert
Moderator

Has thanked: 196 times
Been thanked: 1208 times

Berichtdoor Gijs » vr jul 14, 2017 4:26 pm

Ik poste zelf mijn foto via mijn site op wordpress. Je kan gratis een account aanmaken. Je upload je foto's, je kan ze dan meteen verkleinen. Vervolgens kopieer je de link. Plaats de link dan tussen img tag. En klaar. Makkelijk gratis en je foto's blijven altijd bewaard
Gijs

Has thanked: 917 times
Been thanked: 585 times

Vorige

Keer terug naar Forumhulp