nieuw onderwerp of groeperen

Heb je een vraag over het forum? Stel ze hier

nieuw onderwerp of groeperen

Berichtdoor Waaslander » vr nov 14, 2014 8:40 am

Er zijn nogal wel verschillen in forums , hoe het hier zit maar even voor de zekerheid vragen .

Op sommige forums als er bepaalde mensen een nieuw onderwerp plaatsen ,krijgt men wel eens reactie van gebruik eerst eens de zoekfuncties . Dit om zo vele onderwerpen te bekomen met zelfde onderwerp te vermeiden.

Andere forum reageer je op een onderwerp met zelfde onderwerp van al een tijdje geleden en dan krijg je reactie van geen oude koeien uit de gracht te halen . Maar krijg je elk jaar wel vele keren zelfde onderwerp op zelfde tijd . En vermoed dat daar ook velen op afhaken door geen zin om de zoveelste keer zelfde reactie te plaatsen . Want daar durven ze ook praten over iemand anders zijn onderwerp te kapen als men zijn situatie neerschrijft over zelfde onderwerp en daar word op gereageerd .

Natuurlijk moet je hier bij het kweekseizoen van een ander u situatie niet uitvoerig beginnen uitleggen kweekseizoen is natuurlijk persoonlijk . Maar hoe zit het bij de andere onderwerpen ,ik kan het niet echt vinden wat hier de voorkeur naar uitgaat maar heb natuurlijk wel een idee maar toch even vragen voor de zekerheid .
Waaslander

Has thanked: 62 times
Been thanked: 154 times

Re: nieuw onderwerp of groeperen

Berichtdoor Jan » vr nov 14, 2014 5:58 pm

W. Ik denk dat iedereen weleens een post ziet, waarvan je denkt: dat is al zooo vaak langs gekomen, daar reageer ik niet op. Gelukkig zijn er ook in die gevallen genoeg leden om je te wijzen op de herhaling of om gewoon nog eens antwoord te geven.
Dit forum is niet heel groot, je bijdrage wordt al snel positief gewaardeerd.

Vraag erop los. :!: Er bestaan vanuit de vrager's perspectief geen domme vragen. Het is de antwoorder die dom reageert.
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 120 times
Been thanked: 286 times

Berichtdoor Waaslander » zo nov 16, 2014 8:58 am

Bedankt voor de reactie,

Ik twijfel er niet aan dat er steeds personen bereid zullen zijn om te antwoorden . Maar mijn vraag kwam er door het recent doornemen van het forum mijn de poll over wanneer zaaien nog in het geheugen lag . Daarom dat ik er ook een verwijzing naar geplaatst heb in het nieuwe onderwerp .
Maar daardoor kwam er bij mij de vraag op steeds nieuw topic of groeperen .Wat hier de gewoonte was?
Waaslander

Berichtdoor HennyM » zo nov 16, 2014 10:01 am

Mijn dagelijks werk (zorg) bestaat uit het steeds maar weer beantwoorden van dezelfde vragen, dus ik ben dat wel gewend. Hier op het forum kun je steeds weer vragen krijgen over bladluis en over voeding etc..etc... De ervaring leert dat mensen die vragen toch steeds weer stellen ook al staan er al talloze discussies hierover.

Mij maakt het persoonlijk dus niets uit als die vragen steeds weer langskomen.
:)
HennyM

Has thanked: 1194 times
Been thanked: 770 times

Berichtdoor Anchillique » zo nov 16, 2014 11:23 am

en ook al hebben we een onderwerp al heel vaak besproken, er komen vaak weer nieuwe meningen of oplossingen bij. Wij doen hier over het algemeen niet moeilijk. ik heb zelf ook dat ik weet dat iets ooit gezegd is maar dat ik het niet meer gevonden krijg. er zijn dan altijd wel behulpzame forumleden die het wel nog weten.
De enige voorwaarde die ik zou willen stellen is, blijf hier rondhangen en maak een kweeseizoen. wij zijn geen voorbijgangersforum, er zijn veel leden die hier al lang rondhangen en het is erg gezellig :D
Anchillique

Has thanked: 151 times
Been thanked: 854 times

Berichtdoor Waaslander » ma nov 17, 2014 10:24 am

Kweekseizoen gaat er zeker komen . Ik vind dit wel erg interessant om dit te lezen van andere ,al heb ik op dit moment nog geen pepers staan .
Als je zelf pepers staan heb lijkt het mij ook erg interessant om te vergelijken hoe staat het hier en bij de andere op dit moment . En de jaren er na hoe stond het op dezelfde datum maar vorig jaar of ??? er voor ,een peperdagboek maar dan online . En heel waarschijnlijk ook beginnersfouten de eerste jaren ,dus evolutie ook te volgen .

Uit de antwoorden denk ik te mogen afleiden dat groeperen mag maar als je niet direct een topic vind met zelfde onderwerp een nieuw openen ook geen kwaad kan.

Ik heb nog maar 1 forum waar ik mee gestopt ben ,maar daar waren 2 strekkingen (rationele en gevoelens personen ) en de ene strekking durfde de andere uitmaken voor beulen. En dit zie ik hier zeker niet gebeuren .
Waaslander

Berichtdoor Zweef » wo dec 03, 2014 4:10 pm

Ik heb nog maar 1 forum waar ik mee gestopt ben ,maar daar waren 2 strekkingen (rationele en gevoelens personen ) en de ene strekking durfde de andere uitmaken voor beulen. En dit zie ik hier zeker niet gebeuren .

Een beetje laat om te antwoorden maar goed.. :mrgreen: Zo'n melodrama zal je hier niet tegenkomen denk ik ;) . Voor zover ik weet gaat het er hier vrij volwassen, rustig en redelijk aan toe. Het komt voor dat mensen wel eens discreet op hun plaats gezet worden maar dat gebeurd altijd met het nodige respect en de nodige diplomatie. Zelfs tijdens discussies blijft iedereen hier in zijn waarde, dus wat dat betreft hoef je je zeker geen zorgen te maken :lol: Ik treed HennyM Anchillique bij er is altijd wel iemand bereid om te helpen (zij het dan door te antwoorden met een mogelijke oplossing of eventueel snel de link naar oudere topics over het betreffende onderwerp te plaatsen), en nee het stoort echt niet als er zo nu en dan dezelfde vragen voorbijkomen. Zoals reeds aangehaald komt er hierdoor af en toe wel eens een nieuwe oplossing voor een oud probleem naar boven. EN het is hier idd gezellig. :mrgreen: :mrgreen:

Groet Zweef
Zweef

Has thanked: 732 times
Been thanked: 517 times

Berichtdoor Desiré » wo dec 03, 2014 9:22 pm

Daarvoor heb je tenslotte anciens op het forum.... ;) :lol:
Desiré

Has thanked: 506 times
Been thanked: 863 times

Keer terug naar Forumhulp