Tunnel serre zelf bouwen

Tunnel serre zelf bouwen

Berichtdoor Hot&Spicy » wo jan 28, 2015 5:39 pm

Hallo,

Op youtube heb ik diverse video's over de zelfbouw van tunnel serres met pvc buizen bekeken. Op zich blijkt dat niet zo moeilijk te zijn doch de kruisstukken (vierweg) heb ik nog nergens tegen gekomen in de zelfbouw markt (België). Ook een kwalitatieve folie kan ik nergens vinden. Misschien is het opportuun om ergens een bestaande (vervang) folie te vinden, met ramen voor de verluchting, tegen een voordelig prijsje en daarop het frame dan op maat te maken.

Heeft iemand zoal iets dergelijks gemaakt of weet iemand waar ik geschikte materialen te vinden, buiten de pvc buizen dan, want die zijn in elke doe het zelf zaak te koop. De bedoeling is een tunnel serre van bij benadering 6 to 8 meter lang op 3 meter breed en 2,2 meter hoog te bouwen. Na speurwerk vond ik prijsjes van ongeveer 600 tot 900 euro voor een complete kit in de handel en ik denk dat ik toch redelijk wat kan uitsparen door deze zelf te bouwen.

Alle tips zijn steeds welkom :!:

Tot later...
Hot&Spicy

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Tunnel serre zelf bouwen

Berichtdoor Billie » wo jan 28, 2015 6:19 pm

Eerste vraag die in me opkomt is... waarom zou je een vierwegkoppeling nodig hebben?
Goeie folie kan je trouwens bij de Aveve halen al is deze aan de dure kan. Zelf koop ik de goedkoopste en indien nodig vervang ik ze ;)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor donaldk » wo jan 28, 2015 6:52 pm

In Belgie en Noord Brabant zijn er diverse aanbieders van minder dure metalen tunnelkassen, Jan Cactus heeft een favoriet. Hilko had er ook ergens eentje gehaald, was nog iemand. Meat-Freak zit net over de grens en heeft ook degelijke kassen gescoord. Dus voor 600-900 zou ik niet knoeien met pvc. Voor minder heb je metaal met degelijke folie. Misschien electroidisch gegavaniseerd, in plaats van hot dip, maar ook dat is steviger dan pvc en ook goedkoper dan genoemde pvc oplossingen.

Waarom kruizen, om de nokbuis te verbinden met de bogen, Billie. Vergelijk het met een bungalowtentframe, of die Cranenbroek partytent van Jan.

Als je ziet wat betonnetten in Nederland vaak kosten is de Texasprepper kas ook niet bepaald goedkoop meer.
donaldk

Has thanked: 54 times
Been thanked: 600 times

Berichtdoor Viren » do jan 29, 2015 1:36 pm

die kruis verbindingen zijn vaak Amerikaanse maten.. hier heb je ze wel op diverse pvc websites maar dan niet kleiner dan 75 mm.
Viren

Has thanked: 0 time
Been thanked: 107 times

Keer terug naar Propagator/Kweekkast