Tuinserre

Re: Tuinserre

Berichtdoor wally » ma sep 22, 2014 8:15 am

Hoe groot/duur mag ie zijn? Ikzelf ga voor een muurkas ivm zelfde euvel.

http://www.bouwmarkttotaal.nl/muurkas-g ... l-400.html

Deze sites vond ik ook nog interessant;

https://www.vidaxl.nl/c/4059/kassen
http://www.hazenbergtuinkassen.nl/Lijst ... b36g1c134/
Vind me op facebook; Wally van der Laan
wally

Has thanked: 31 times
Been thanked: 48 times

Berichtdoor ManfromhaM » ma sep 22, 2014 8:22 am

Badskin, ik zie dat je het formaat van serre hebt dat ik voor ogen hou, ik twijfel enkel nog tussen rechte of schuine wanden.
Heeft de montage veel tijd in beslag genomen & was het niet te moeilijk? Ik ben nl. gehandicapt - ik heb 2 linkerhanden :D

En inderdaad Hampie, aan de passie voor pepers zal het niet liggen - hoe meer hoe liever.
ManfromhaM

Has thanked: 0 time
Been thanked: 18 times

Berichtdoor ManfromhaM » ma sep 22, 2014 8:27 am

Wally,
Ik kan max. een serre zetten van 3,10m breedte en +/- 5 m lang. Ik ga wel voor glas - ik wel gemerkt dat er bij Euroserre in dit formaat een interessante promotie is.
Nu nog eens tijd vrijmaken om ze te gaan bekijken.
ManfromhaM

Berichtdoor badskin » ma sep 22, 2014 10:25 am

ManfromhaM schreef:Badskin, ik zie dat je het formaat van serre hebt dat ik voor ogen hou, ik twijfel enkel nog tussen rechte of schuine wanden.
Heeft de montage veel tijd in beslag genomen & was het niet te moeilijk? Ik ben nl. gehandicapt - ik heb 2 linkerhanden :D

En inderdaad Hampie, aan de passie voor pepers zal het niet liggen - hoe meer hoe liever.

Ik heb voor schuine wanden gekozen omdat deze stabieler is. Ze staat namelijk op een open plaats waar het nogal hevig kan waaien. De montage is heel goed uitgelegd in de handleiding en is niet zo moeilijk maar op sommige momenten ben je beter met twee . Om het glas te plaatsen heb je wel zo een zuignap nodig en het glas weegt wel tamelijk veel. Wel opletten met de rubbers voor de ruiten je moet die nog zelf op maat snijden je laat ze beter een paar cm langer want deze krimpen nog door het weer. Ik gekozen voor veiligheidsglas aangezien ik thuis nog een voetballerke lopen heb ;)
badskin

Has thanked: 1718 times
Been thanked: 1036 times

Berichtdoor ManfromhaM » ma sep 22, 2014 1:07 pm

badskin schreef:
ManfromhaM schreef:Badskin, ik zie dat je het formaat van serre hebt dat ik voor ogen hou, ik twijfel enkel nog tussen rechte of schuine wanden.

Ik heb voor schuine wanden gekozen omdat deze stabieler is. Ze staat namelijk op een open plaats waar het nogal hevig kan waaien. De montage is heel goed uitgelegd in de handleiding en is niet zo moeilijk maar op sommige momenten ben je beter met twee . Om het glas te plaatsen heb je wel zo een zuignap nodig en het glas weegt wel tamelijk veel. Wel opletten met de rubbers voor de ruiten je moet die nog zelf op maat snijden je laat ze beter een paar cm langer want deze krimpen nog door het weer. Ik gekozen voor veiligheidsglas aangezien ik thuis nog een voetballerke lopen heb ;)

Ik begrijp het volkomen :) de plaats waar ik de serre wil zetten, is wel beschut & van een voetballerke heb geen last zodoende twijfel ik wel of ik veiligheidsglas ga nemen (er is toch wel een prijsverschil)
ManfromhaM

Berichtdoor badskin » ma sep 22, 2014 1:13 pm

ManfromhaM schreef:
badskin schreef:

Ik begrijp het volkomen :) de plaats waar ik de serre wil zetten, is wel beschut & van een voetballerke heb geen last zodoende twijfel ik wel of ik veiligheidsglas ga nemen (er is toch wel een prijsverschil)

Als ik de serre besteld had was er juist een actie ivm het veiligheidsglas het was 50 euro meer. Veiligheidsglas is ook wel dikker en sterker dan gewoon glas overlaatst met die hevige hagelbuien was ik toch blij dat ik die optie gekozen had ik had geen enkele glasschade. ;)
badskin

Has thanked: 1718 times
Been thanked: 1036 times

Berichtdoor ManfromhaM » ma sep 22, 2014 1:45 pm

hmm, da's eigenlijk het overwegen waard - zeker voor die meerprijs, het Belgische weer kennende ;)
ManfromhaM

Berichtdoor donaldk » wo dec 17, 2014 10:53 pm

Billie schreef:Jan had een tijdje terug voor 99€ een feest tent gevonden bij Van Cranenbroek. dacht dat deze 4x2m was... Zit wel wit zeil rond, maar deze kan je makkelijk vervangen door serreplastiek. Niet te duur en met een beetje handigheid omgetoverd tot een mooie serre.
Grotere maten hadden ze ook ;)

6x3, nokhoogte 270, wandhoogte 200 cm inclusief zijwanddoek 99,- tot en met de 28ste: http://www.vancranenbroek.nl/folder/acties_folder_26/ pagina 2.
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor ManfromhaM » do dec 18, 2014 8:58 am

bedankt voor de opvolging en het melden, maar de keuze is gemaakt, ik ga volgende week een ACD serre bestellen. Nu maar hopen dat het volgende seizoen succesvol gaat zijn.
ManfromhaM

Vorige

Keer terug naar Propagator/Kweekkast