Vraagje

Re: Vraagje

Berichtdoor Demier » do nov 08, 2012 5:19 pm

JalapeBo schreef:Leuk, ga ik volgend jaar ook doen!
Maar ik las dat de peppadew als peper niet zo'n speciale smaak heeft, dus ik wil het volgend jaar ook gaan proberen met de Satans Kiss. ;)
(Op Chilibase staat overigens:" De Satans Kiss is heerlijk in veel gerechten, maar wordt in Italie traditioneel gevuld met ansjovis en mozzarella en vervolgens gegrild.")
Zijn ze niet errug zoet geworden met zoveel suiker?

Nee, ze zijn niet zoet, je proeft wel de kaas goed en iets tintelig van de pepers.
Maar zijn zo verdomd lekker.
Alleen de wijnazijn, ja ik weet niet wat die kost, maar ging bijna een heel flesje in.
Gr Mat
Demier

Has thanked: 1 time
Been thanked: 95 times

Berichtdoor Billie » do nov 08, 2012 6:48 pm

Demier schreef:Nu mijn vraagje weer.

Welke is de beste om te vullen met kaas
Maar graag een plant met de grootste opbrengst, aangezien de Satanskiss maar een 10 tal vruchten gaf.
Heb nu nog de tijd om te switchen.
Alvast bedankt
Groeten Mat

Ik zou zeggen Tinkerbell. Zelfde vorm van vrucht als de Peppadew, maar fruitiger van smaak. Heeft bij mij goed opgebracht.
Als je interesse in zaden hebt hoor ik het wel ;)

Groetjes
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor JalapeBo » do nov 08, 2012 7:20 pm

@Demier Tinkerbell=Rode minipaprika. Zie dat je die al hebt gekozen in de PTPturbo. ;)
JalapeBo

Has thanked: 342 times
Been thanked: 168 times

Berichtdoor Demier » do nov 08, 2012 7:55 pm

Jongens, bedankt, ja inderdaad die had ik al aangestipt daar, was er achter gekomen da die dus tinckerbel genoemd werdt..
Gr Mat
Demier

Has thanked: 1 time
Been thanked: 95 times

Berichtdoor Billie » vr nov 09, 2012 7:21 am

Demier schreef:...was er achter gekomen da die dus tinckerbel genoemd werd.

Ik heb de twee jaar geleden van Brijske tijdens de Chillipeper BBQ deze plant gekregen. Hij had hem zelf niet opgekweekt, maar ergens in een tuincentra gevonden. Op het etiket stond wel degelijk Tinkerbell ;)
De plant hing toen al vol met kleine ronde knalrode vruchtjes. Deze hadden bijna geen hitte en waren fel zoet van smaak. Heel lekker eens ze gevuld met roomkaas in een bokaal met olie opgezet werden....Mmmhmmmm...Can you smell that!!!???
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor hydrobas » za nov 10, 2012 3:48 pm

Gevulde rocoto's zijn ook wel erg goed. Je kan bij recepten voor gevulde paprika's of tomaten deze gewoon vervangen door de rocoto. En de planten worden enorm groot, met dito opbrengst...
"Next to jazz music, there is nothing that lifts the spirit and strengthens the soul more than a good bowl of chili."
hydrobas

Has thanked: 42 times
Been thanked: 67 times

Berichtdoor Eugene » zo dec 11, 2016 10:57 am

Chilibase.nl schreef:Ingrediënten:

Grof zout voor de pekel

360 ml Witte druiven azijn
300 ml Suiker
240 ml Water
Een paar stukjes verse geschilde gember
Een paar knoflookpartjes
2 theelepels gemengde peperkorrels (verschillende kleuren)

Werkwijze:

Steriliseer alle potten en deksels

Gebruik handschoenen bij de werkzaamheden aan de Peppadews.
Snij de stelen af (tezamen met een klein hoedje van de Peppadew) en lepel de zaden uit de Peppadew met een theelepel.
Pekel de Peppadews met het grove zout en laat dit een paar uur staan (of een hele nacht).

Spoel de Peppadews af met koud water en maak ze zoveel mogelijk droog, door ze te schudden in een vergiet of theedoek.
Meng in een pan de azijn, suiker, gember, knoflook, peperkorrels en het water. Los de suiker op en breng het geheel aan de kook.
Voeg de Peppadews toe en laat het mengsel nog een minuut doorkoken. Gebruik een schuimspaan (lepel met gaten/sleuven) om de potten te vullen met de Peppadews.
Giet nu de potten vol met de overgebleven vloeistof en zorg dat luchtbellen (in de Peppadews) verwijderd worden door roeren/schudden.
Sluit de potten af en laat de Peppadews minstens 3 weken staan voor gebruik.

Even om te controleren of ik het goed snap: na het koken van de pepers worden ze gevuld met roomkaas en dan gaan ze de pot in? Lijkt mij het meest logische, maar aangezien niets is wat het lijkt ;)
Eugene

Has thanked: 535 times
Been thanked: 371 times

Berichtdoor Ralf » zo dec 11, 2016 12:53 pm

Rocoto's zijn een aardig stukje heter Hydrobas, afhankelijk van de soort tot zo'n 200.00 a 300.000 SHU, misschien dat je de rocotillo bedoeld, die schijnen nauwelijks hitte te hebben.
Ralf

Has thanked: 97 times
Been thanked: 152 times

Vorige

Keer terug naar Recepten