Zo veel vragen....

Zo veel vragen....

Berichtdoor bbijlhout » vr sep 16, 2016 2:37 pm

Ik ben nog behoorlijk groen qua pepers ;)

Maar ik heb dus een aantal planten in de volle grond staan in de moestuin. Ik ben mij inmiddels flink aan het inlezen hierover. Ik heb een aantal stekjes gekregen maar weet dus niet om welke pepers het gaat. Misschien kan iemand mij op weg helpen.

Deze kleine rode dus (naast de grote spaanse peper) Groeit omhoog zoals te zien is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn een stuk dikker dan de spaanse. Ze zijn op dit moment allemaal nog groen:
Afbeelding
Afbeelding

Dit kleine dingetje hangt er al tijden zo bij:
Afbeelding

Dit zijn ook hele kleine pepertjes (sierpeper?):
Afbeelding

Kortom veel dingen waar ik totaal niet van weet hoe of wat.....
bbijlhout

Has thanked: 0 time
Been thanked: 46 times

Re: Zo veel vragen....

Berichtdoor barrymossel » ma sep 19, 2016 9:13 am

bbijlhout schreef:Ik ben nog behoorlijk groen qua pepers ;)

Maar ik heb dus een aantal planten in de volle grond staan in de moestuin. Ik ben mij inmiddels flink aan het inlezen hierover. Ik heb een aantal stekjes gekregen maar weet dus niet om welke pepers het gaat. Misschien kan iemand mij op weg helpen.

Deze kleine rode dus (naast de grote spaanse peper) Groeit omhoog zoals te zien is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn een stuk dikker dan de spaanse. Ze zijn op dit moment allemaal nog groen:
Afbeelding
Afbeelding

Dit kleine dingetje hangt er al tijden zo bij:
Afbeelding

Dit zijn ook hele kleine pepertjes (sierpeper?):
Afbeelding

Kortom veel dingen waar ik totaal niet van weet hoe of wat.....

Die grote lijkt de Numex Big Jim en die kleine lijken op pepers die ik ook heb, waarvan ik niet weet welke ze zijn (gekocht als Carolina Reaper, maar dat zijn ze echt niet). Bij mij lijkt er overigens geen hitte aan te zitten (twee geprobeerd).
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 172 times

Berichtdoor Victorus » di sep 20, 2016 6:32 pm

Het is nagenoeg onmogelijk om pepers te identificeren met een foto, zeker als het om dit soort pepers gaat. Alleen als de peper een karakteristieke vorm heeft heb je misschien geluk. Een Jalapeno peper is gemakkelijk te herkennen, maar er bestaan er ruim 200 verschillende soorten van. Die zijn zeg maar niet van anderen te onderscheiden (op een enkele uitzondering na).

Er bestaan een paar uitzonderingen, zoals peter (penis) peppers, fish peppers, bisshops crown peppers e.d. maar de soort pepers die je hier toont zijn qua vorm dusdanig ononderscheidbaar dat je je zoektocht zal moeten stoppen. Wat zou je zoeken tussen meer dan 10000 verschillende Annum soorten die allemaal op elkaar lijken?
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 123 times

Berichtdoor Mahi » di sep 20, 2016 6:53 pm

Ik kan wel meegaan in het antwoord van Victorus, vandaar ook dat je veel views hebt en maar weinig antwoorden ;)
Mahi

Has thanked: 1013 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor bbijlhout » wo sep 21, 2016 9:23 am

Toch bedankt voor jullie reacties :)
bbijlhout

Has thanked: 0 time
Been thanked: 46 times

Keer terug naar Identificatie van Chilli's