Erg veel gele pepertjes, fruitig en erg heet!

Erg veel gele pepertjes, fruitig en erg heet!

Berichtdoor Cats&Chilli's » zo okt 15, 2017 11:03 am

Wie heeft een idee wat dit is. Even dacht ik aan een Madame Jeanette, maar mij is gezegd dat dit het niet is. Volgens mij is deze ook heter. Hij is wel heel erg fruitig.
Op dit moment denk ik zelf dat het een kruising is tussen Murupi Amarela en een van de Chinensens die ik er bij had staan, 3 jaar geleden. Mogelijk Bhut Jolokia, Trinidad Scorpion of Habanero, waarschijnlijk de eerste, als ik op geur afga. Dan zou dit een F2 generatie zijn.
Of weet iemand wat anders?

Deze plant is erg productief, bij het maken vand eze foto had ik 2/3 van de pods al geplukt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cats&Chilli's

Has thanked: 2 times
Been thanked: 58 times

Re: Erg veel gele pepertjes, fruitig en erg heet!

Berichtdoor goosman » zo okt 15, 2017 4:23 pm

Cats&Chilli's schreef:Wie heeft een idee wat dit is. Even dacht ik aan een Madame Jeanette, maar mij is gezegd dat dit het niet is. Volgens mij is deze ook heter. Hij is wel heel erg fruitig.
Op dit moment denk ik zelf dat het een kruising is tussen Murupi Amarela en een van de Chinensens die ik er bij had staan, 3 jaar geleden. Mogelijk Bhut Jolokia, Trinidad Scorpion of Habanero, waarschijnlijk de eerste, als ik op geur afga. Dan zou dit een F2 generatie zijn.
Of weet iemand wat anders?

Deze plant is erg productief, bij het maken vand eze foto had ik 2/3 van de pods al geplukt.

Wat het ook is, en ik kan je echt niet helpen bij de determinatie, mocht je teveel zaden hebben dan hou ik me graag aanbevolen ! :)
goosman

Has thanked: 620 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor Hampie » zo okt 15, 2017 5:12 pm

Prachtige plant! Mooie pepers. Zeker zaden van bewaren en volgend seizoen weer proberen.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Berichtdoor Cats&Chilli's » ma okt 16, 2017 7:02 pm

ik ga ze plaatsten in de turbo ruilbeurs...
En ik ga er zeker mee door kweken. Ze zijn heel erg fruitig, citrusachtig en zoet van geur. Zeer productief en weinig kwaaltjes. Het enige nadeel is dat de plant niet zo erg groot word.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cats&Chilli's

Berichtdoor Isa » wo okt 18, 2017 8:59 am

Zou het een Aji Lemon Drop kunnen zijn? De plant en vruchten lijkt op die van ons.
Onze vruchten ogen wat geler, maar onze plant staat lang niet zo in de zon als de plant verlangt én we wachten niet zo heel lang alvorens we de pepers plukken.. grote behoefte :)

Groet!
Isa, ik weet niet voorgesteld, maar wel active chililiefhebbers en kwekers in het klein (binnenkas(t) en buitenkas) samen met mijn vrouw.
Isa

Been thanked: 2 times

Berichtdoor Gijs » wo okt 18, 2017 9:08 am

Isa schreef:Zou het een Aji Lemon Drop kunnen zijn? De plant en vruchten lijkt op die van ons.
Onze vruchten ogen wat geler, maar onze plant staat lang niet zo in de zon als de plant verlangt én we wachten niet zo heel lang alvorens we de pepers plukken.. grote behoefte :)

Groet!
Isa, ik weet niet voorgesteld, maar wel active chililiefhebbers en kwekers in het klein (binnenkas(t) en buitenkas) samen met mijn vrouw.

Welkom!
Gijs

Has thanked: 918 times
Been thanked: 585 times

Berichtdoor Cats&Chilli's » wo okt 18, 2017 3:29 pm

Er zijn inderdaad veelovereenkomsten met de Aji Lemon Drop. Qua smaak misschien ook wel.

Twee verschillen vallen me wel op:
- de kleur van mijn peper is iets dieper geel dan de lemon drop.
- de Lemon Drop heeft in de lengterichting groeven / rillen, de mijne heeft deze helemaal niet
- volgens mij is de lemon drop ook iets groter.

Aji Lemon Drop:
Afbeelding
Cats&Chilli's

Berichtdoor Isa » vr okt 20, 2017 8:39 am

Gijs schreef:Welkom!

Dank!
Isa

Berichtdoor Isa » vr okt 20, 2017 8:47 am

Ja, vooral het kleurverschil valt wel op. En de Lemon Drop is inderdaad wat groter.

Zelf hebben we een zakje Cayenne Gold zaden gekocht van Vreeken’s zaden. Uit dit zakje kwamen Gold's, maar dan wel onderling aangenaam verschillend.
Niet alleen van vorm, ook van hitte, smaakpallet en ook de mate van gelig/oranje kleur.

Wellicht een Gold variant? Volgens Ton van Vreeken’s zaden is de Gold een type waar veel rassen onder vallen met kortere, langere, dikkere en dunnere vruchten. Allemaal naar beneden hangend en Capsicum Annuum.
Isa

Keer terug naar Identificatie van Chilli's