Vensterbank eb en flood

Re: Vensterbank eb en flood

Berichtdoor mikey32 » zo jan 22, 2012 12:13 pm

Chilibase.nl schreef:Ik zou de slang met siliconenkit afdichten, al betwijfel ik of dat goed op de kunstof bak gaat hechten...

De afbeeldingen zijn in ieder geval zichtbaar ;)

Zelfs al houd het op het plastic, dan nog zal dat na verloop van tijd lekken. Ik zie niet wat voor plastic het is, maar de meeste bakken zijn niet van dik, hard , onbuigzaam plastic... dus als de kit het houd en droog is en er is beweging in de zijkant van de bak, dan zal de kit waarschijnlijk loskomen.
Beter direct goed met koppelstuk en afdichtingringen.
mikey32

Has thanked: 27 times
Been thanked: 28 times

Berichtdoor brushie153 » zo jan 22, 2012 1:37 pm

Ik denk dat Mikey gelijk heeft, als je een 100% dichte verbinding wil dan zul je het met rubber ringetjes en koppelstukken moeten afdichten. Aan de andere kant als je het gat kleiner maakt zodat ze slang zich als het ware vast zet zul je misschien niet eens zo heel veel last hebben van lekkage. Plus hij loopt maar een paar minuten per dag vol met water dus wie weet valt het allemaal wel mee, er is maar 1 manier om erachter te komen, en zo te zien zitten de gaten er al in! Ben benieuwd of het zo ook werkt!
brushie153

Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Berichtdoor mikey32 » zo jan 22, 2012 1:47 pm

brushie153 schreef:Aan de andere kant als je het gat kleiner maakt zodat ze slang zich als het ware vast zet zul je misschien niet eens zo heel veel last hebben van lekkage. Plus hij loopt maar een paar minuten per dag vol met water dus wie weet valt het allemaal wel mee, er is maar 1 manier om erachter te komen, en zo te zien zitten de gaten er al in! Ben benieuwd of het zo ook werkt!

Als het gat kleiner is dan de slang, dan moet jet de randen van het gat mooi glad krijgen. Nu is het wat gerafeld, waardoor je zelfs met een dikkere slang nog altijd lekken gaat hebben. Eender hoe je het doet...altijd zorgen voor een gladde rand.
Maar voor de rest zou ik zeggen : probeer het gewoon eens. Misschien heb je maar 3 druppeltjes :)
mikey32

Berichtdoor faber » zo jan 22, 2012 3:54 pm

De gaten zijn inderdaad kleiner dan de slang en de lekkage was ook niet groot, wel meer dan 3 druppeltjes helaas. Ik zal de vijl er op loslaten en kijken of ik nog iets in huis heb om het mee af te dichten. Ga wel binnenkort koppelstukken en rubberen ringen halen, iets zegt me dat ik ze na dit kweekseizoen weer zal gebruiken.. :lol:
faber

Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor aldo » zo jan 22, 2012 3:58 pm

In winkels voor wijnmakers en hobbiebrouwers kom je verschillende afdicht-ringen en koppelstukken tegen waarmee je buizen door wanden kunt halen en zodat ze niet lekken.
op reis door smaakland
aldo

Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Berichtdoor Billie » zo jan 22, 2012 5:11 pm

Thx!!! Ik vroeg me al af waar ik die dingen kon kopen :D
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor faber » zo jan 22, 2012 9:02 pm

Dat is aardig niche, kan je dat soort zaken niet gewoon bij een doe-het-zelf zaak vinden zoals de Praxis of de Gamma? Die hebben ook altijd een loodgieter afdeling
faber

Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Billie » ma jan 23, 2012 7:31 am

Ja, maar die dingen zijn meestal van metalen gemaakt. Nu kan het zijn dat bepaalde metalen reageren met de nutriënten in je voedingsvat. Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen ;)
Billie
Moderator

Berichtdoor mikey32 » ma jan 23, 2012 9:41 am

Billie schreef:Ja, maar die dingen zijn meestal van metalen gemaakt. Nu kan het zijn dat bepaalde metalen reageren met de nutriënten in je voedingsvat. Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen ;)

Dat niet alleen... het is altijd beter om hetzelfde materiaal te gebruiken. Je gaat bv geen stuk in zink aansluiten op een koperen buis. Voor plastic gebruik je dus plastic aansluitingen met rubberen afdichting (makkelijker en goedkoper). Ik moet woensdag toch naar Brico gaan (voor m'n aeroponics projectje)... zal eens zien hoeveel zo'n stukjes kosten. Als ik me niet vergis staan die stukjes daar in de gang van het sanitair. Dan kan ik misschien ook nog een hydrodoosje maken :)
mikey32

Berichtdoor Billie » ma jan 23, 2012 10:00 am

Da's fijn van je. Zo vinden andere leden makkelijker onderdelen die ze nodig hebben. Van sommige onderdelen is het voor een leek niet zo makkelijk om de naam van zo'n product te weten
Billie
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Hydroponics