Hydro Buddy

Re: Hydro Buddy

Berichtdoor tjerkruyter » do jul 25, 2013 9:29 pm

Billie schreef:Inderdaad, dat had ik je dus ook terug gepm'd ;)
Gisteren had Tjerk mij ook even doen schrikken. Dacht even dat ik al een tijdje met het verkeerde recept bezig was, maar zag toen net op tijd dat hij de beginwaarden van HydroBuddy als recept van Wim V. had gebruikt :) Oef!! Soms begin je dus aan jezelf te wijfelen ;)
Het is geen makkeleijke materie, dat staat vast!! Maar eens je door hebt hoe het werkt moet het wel lukken hoor!! :D

Haha sorry :oops: De recept verhouding is verloren gegaan tijdens de update naar hydrobuddy 1.5 er is iets fout gegaan in het database bestand van hydrobuddy (en dus nooit meer gecontroleerd behalve de juiste stoffen). Ik ben heel blij dat alles nu weer netjes in hydrobuddy staat :lol:
Nog bedankt voor alle moeite en kan niet wachten om over te schakelen naar de A&B met de 10 l A&B moet ik toch een tijdje voorruit kunnen ;)
tjerkruyter

Has thanked: 35 times
Been thanked: 16 times

Berichtdoor Billie » do jul 25, 2013 9:45 pm

Daar ga je inderdaad het seizoen wel mee uitdoen!! :D
Als je het op een donkere, koele plek zet bewaard het zeer lang. Je hoeft ook niet beide 5L A+B meteen te maken. Droog bewaren de stoffen nog langer ;)
Billie
Moderator

Has thanked: 806 times
Been thanked: 1471 times

Berichtdoor donaldk » do jul 25, 2013 9:54 pm

Wow voor twee kuub aan drinken. Zoveel planten heb je toch niet?

Ik heb 5L besteld voor 20 planten en de drie GPH binnenkweekplanten en de drie planten met mogelijk luis.

Ik moet die drie planten dus nog verpotten, had ze net even buiten gezet voor een zeep/spiritus douche, want ik had al enkele dagen niets gezien, maar tijdens het spuiten zag ik op een plantje twee luizen op een bloemetje en op een andere plant een dikke op de stam, maar verder niets. Desnoods moet ik maar naar de Pyrethrum grijpen en ze dan verpotten en in de kas zetten.
donaldk

Has thanked: 55 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor tjerkruyter » do jul 25, 2013 9:59 pm

Nee, ik begin eerst met de eerste 5l A&B ;)
Inderdaad zoveel planten heb ik niet slechts 14. De rest van de planten bevinden zich bij familie / vrienden :lol:
tjerkruyter

Has thanked: 35 times
Been thanked: 16 times

Berichtdoor donaldk » do jul 25, 2013 10:02 pm

Tja, heb wel een oom met 30K peperplanten, maar die zijn voor de sier niet vor de pan. De rest moet er ook niks van hebben.
donaldk

Has thanked: 55 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor Pascaldeman » do nov 28, 2013 10:08 am

Je bent zeer goed bezig op scheikundig gebied! :b Waar heb je de meeste grondstoffen eigenlijk gekocht?
Pascaldeman

Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Billie » do nov 28, 2013 5:50 pm

Thanks!! :) Maar ik had het niet gekund zonder de hulp van Robert!! :b
Oorspronkelijk bij Brinkman in Breda, maar ondertussen heb ik een adresje iets dichter bij de deur... ;)
Billie
Moderator

Berichtdoor Dr.pepper » za maart 08, 2014 6:45 pm

Billie schreef:
Wouter schreef:Goed lezen is ook een vak ;)

Ik hanteer net als chilifocus twee doseringen (ec's). Een lage voor zaaingen totaan de bloei en een hogere vanaf de bloei.

In de ab van hortensia's zit alles (alle zouten) zoals ik schreef alleen in andere verhoudingen (ratio's).
Waarom ik de ec moest vergelijken is omdat de planten een max hebben dat ze aankunnen ongeacht waaruit de ec is opgebouwd.

Dat bepaalde zouten niet in ab zitten en wel in chilifocus komt omdat chilifocus in 1 verpakking zit. Dan moet je voor andere stoffen gaan die wel dezelfde voedingstoffen bevatten. A en b bij elkaar maakt namelijk gips.
Anders: stikstof komt helemaal niet voor als stikstof. Daar neem je bv ammonia voor of een andere nitraatverbinding. Dus op verpakking kan een bepaalde stof voorkomen maar wel een alternatief.
Nadeel van de alternatieven, waarmee het bv wel als voordeel in 1 fles kan, is vaak meer ballaststoffen in de voeding.

Je hebt ook minder zouten nodig als je een A + B voeding maakt en het blijft langer stabiel.

Zoals ik in dit draadje al aanhaalde heb ik vandaag ook mijn eigen A + B voeding samen gesteld met Hydro Buddy. Ik begin er eindelijk (hopelijk is Robert mijn pm's en mailtjes nog niet beu) het één en ander van te begrijpen. Ik denk dat ik met iets soortgelijks als wat hieronder staat ga beginnen. Eerst eens wat commerciële product recepten proberen te zoeken en vergelijken...Dus als je toevalllig in een tuinwinkel staat en je ziet een voeding waarvan je denkt dat deze wel eens geschikt kan zijn voor pepers/paprika, aarzel dan niet en neem even een fotootje met je gsm en post het hier. Des te meer input we krijgen, des te duidelijker word het plaatje en dit communiceren we uiteraard door naar jullie ;)

Afbeelding

Groetjes Tom

Hoezo zit er 2 keer magnesiumsulfaat in ? De ene keer is het borax en de andere keer is het wel magnesiumsulfaat.
Borax is: Na2B4O5(OH)4.8H2O .
Ik weet dat het 2 jaar geleden is, maar ik was dit topic even door aan het lezen? Heb je ook eventueel je laatste recept?
Of wou je dit niet delen :P ? Geen probleem hoor.
Ook eens met een hogere stikstof verhouding gewerkt? Er zit namelijk enorm weinig fosfor in. Voor zover ik weet hebben heel veel groenten wel veel kalium nodig, en stikstof heeft elke plant nodig. Maar zo weinig kalium?

Groet,
Dr.pepper

Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Berichtdoor Billie » za maart 08, 2014 9:00 pm

Lees de Handleiding HydroBuddy eens zou ik zeggen, hier staan de waarden juist ingevuld ;)
Bij puntje 5. staat het recept wat we van Wim Voogt gekregen hebben en wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds gebruik. Het experimenteel recept wat ik indertijd uitgetest heb is/was enkel voor persoonlijk gebruik, maar als je goed zoekt vind je het wel ergens tussen de draadjes terug denk ik :mrgreen:
Billie
Moderator

Berichtdoor Robert » za maart 08, 2014 9:15 pm

Blijkbaar is de chemische formule voor borax in het bovenstaande voorbeeldplaatje verkeerd ingevuld. Is een foutje van cosmetische aard neem ik aan, het programma rekent niet met de formule maar met de waarden die voor borax zijn ingevuld, die zijn hier niet zichtbaar.
Robert
Moderator

Has thanked: 256 times
Been thanked: 1269 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Hydroponics