Hoeveel uur licht?

Re: Hoeveel uur licht?

Berichtdoor Ragnarok » di feb 24, 2015 5:12 pm

Als planten zo lang per dag licht krijgen, put je ze dan net niet uit? Of zijn die 6u de 2de dag dat ze geen licht krijgen, voldoende om ze te laten recupereren?
Ragnarok

Has thanked: 39 times
Been thanked: 36 times

Berichtdoor Krikke80 » di feb 24, 2015 5:31 pm

Ragnarok schreef:Als planten zo lang per dag licht krijgen, put je ze dan net niet uit? Of zijn die 6u de 2de dag dat ze geen licht krijgen, voldoende om ze te laten recupereren?

Een plant steeds omschakelen van dag/nachtritme lijkt me inderdaad ook niet zo'n goed idee... Een plant zet de energie die ze overdag opdoen 's nachts om in 'groei' ... Dus persoonlijk denk ik ook dat zoveel lichturen hun doel voorbijschieten...

Misschien tijd voor een experimentje? ;)

EDIT: voor gedrongen planten zou ik eerder opteren voor een krachtigere lichtbron, zou intensiteit niet veel belangrijker zijn dan het aantal uren? Ik heb nog nooit de zon 24 uur weten schijnen?

Deze krijgt welgeteld 12 uur licht per dag:
Afbeelding
"Is ons zaad van moeder natuur of van Monsanto?" - Mijn website: www.krikkesurbanfarm.be
Krikke80

Has thanked: 1336 times
Been thanked: 775 times

Berichtdoor itoero » di feb 24, 2015 9:03 pm

Er zijn mensen die ze met succes 24/0 licht geven...daarom wil ik het ook eens proberen :)
Ik vind ook zoveel tegengestelde info over dat onderwerp.
Ik denk eigenlijk ook dat pepers 6 uur per nacht nodig hebben om op krachten te komen en dat ze vooral 's nachts groeien.
Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
itoero

Has thanked: 175 times
Been thanked: 277 times

Berichtdoor Ragnarok » di feb 24, 2015 9:04 pm

itoero schreef:Er zijn mensen die ze met succes 24/0 licht geven...daarom wil ik het ook eens proberen :)
Ik vind ook zoveel tegengestelde info over dat onderwerp.
Ik denk eigenlijk ook dat pepers 6 uur per nacht nodig hebben om op krachten te komen en dat ze vooral 's nachts groeien.

Ik kijk enorm uit naar u resultaten :D veel succes alvast en hopelijk vergeet jij niet om 's nachts wat te rusten :p
Ragnarok

Has thanked: 39 times
Been thanked: 36 times

Berichtdoor Rednax » di feb 24, 2015 9:14 pm

Een paar jaar geleden heb ik eens plantjes gekweekt in een kast met de tl-verlichting erboven als verwarming. Die tl lampen schakelde ik met een timer per 15 minuten aan en uit.
De planten leken er niet veel last van te hebben toen.
Rednax

Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Vorige

Keer terug naar Gebruik van lampen