Weer iemand wat voor aantasting dit is?

Weer iemand wat voor aantasting dit is?

Berichtdoor Hko » vr mei 25, 2018 5:15 pm

Sinds twee weken heb ik ruim 12 planten buitengezet. Nu lijken de Ají amarillo's (baccatum) aangetast te zijn door het een of ander. De andere planten (jalapeño, serrano, bulgarian carrot) die er pal naast staan hebben er (nog?) geen last van.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is? Of kan iemand me gerust stellen dat dit gewoon schade door de wind is. Het heeft flink gewaaid toen ze net een paar dagen buiten stonden, en de hoogste planten (o.a. deze baccatums dus) waren plat gewaaid.

Alvast bedankt.

Groeten, Heiko
Hko

Has thanked: 10 times
Been thanked: 15 times

Re: Weer iemand wat voor aantasting dit is?

Berichtdoor Gijs » vr mei 25, 2018 6:54 pm

Denk windschade inderdaad. Bladeren zijn gescheurd en gekneusd door de wind. Is niks ergs hoor. Nieuwe bladeren zijn gewoon weer normaal hoor ;)
Gijs

Has thanked: 1100 times
Been thanked: 684 times

Berichtdoor Hko » za mei 26, 2018 10:12 am

Bijna elk blad heeft wel iets. Daarom begon ik toch een beetje bezorgd te worden. Maar ik ben nu gerustgesteld. Dank.
Hko

Has thanked: 10 times
Been thanked: 15 times

Berichtdoor Jan » za mei 26, 2018 9:02 pm

Een blaadje met aantasting is niet erg. Ik heb bij alle pepers wel wat rare bladvorming en ook geen idee hoe het komt.

Ik heb ooit eens een boek gelezen, volgens mij met een titel in de trant van "de luie tuinier", die zei heel duidelijk: "het gaat niet om het blad, je wilt de vruchten!" :b Zijn boodschap: als planten een beetje pijn leiden gaan ze betere, mooiere, grotere vruchten leveren. Ik geef vast een slechte vertaling van zijn boodschap, maar toch "pamperen" is niet noodzakelijk een slimme methode.
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 157 times
Been thanked: 370 times

Keer terug naar Ziekten en aantastingen