Bladeren verschrompelen

Bladeren verschrompelen

Berichtdoor Abio » di jun 27, 2017 6:16 pm

Ik zit hier met enkele plantjes, zaden aangekocht als Red Bhut Jolokia en andere als Chocolate Habanero's.

Die dat als Jolokia gekocht zijn doen het heel goed, staan in een serre en blijven goed groeien.

Maar de Chocolate Habanero's daarentegen... daar heb ik twee plantjes van, en die vertonen dezelfde gebreken.

Witte plekken op de bladeren (waarschijnlijk zonnebrand, terwijl ze al in een serre staan, is dat normaal voor Habanero's? Dus ik heb ze maar wat terug in huis gezet en ze lijken het dan weer beter te doen.

Maar nu zijn de nieuwste bladeren allemaal verschrompelt om de een of andere reden... Geen idee wat ik nog kan doen, ik heb wat tomatenvoedsel gegeven, ook wat kalk (PH zit rond 6,5). Ik weet het even niet meer. Ze zien wel nog mooi groen voor de rest. Ik knip nu ook maar de kleine bloemknotjes wat af zodat de energie niet daar in zit, want ik heb redelijk wat bladeren zitten verwijderen door de zonnebrand.

Hopelijk enkele tips? :)

http://imgur.com/a/md0bL (blijkbaar kan ik maar 100kb foto's posten...)
Abio

Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Bladeren verschrompelen

Berichtdoor ioulus » ma jul 03, 2017 10:16 pm

Als er geen luizen of iets dergelijke op zitten dan kan het ook van het warme weer komen. Groeistuipen of zo...
ioulus

Has thanked: 1130 times
Been thanked: 155 times

Berichtdoor Leon » ma jul 03, 2017 10:33 pm

Lijkt me wat op luizen,zo zagen de paprika's er bij mij ook een poosje uit.. zou de onderkant van de bladeren eens goed in de gaten houden. Ook de stam en soms de bovenkant.. Die *** luizen kunnen je bladeren aardig vernietigen..
Leon

Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Berichtdoor barrymossel » di jul 04, 2017 7:24 am

Bij mij ook sommige bladeren die ietwat verschrompelen aan de randen. Zitten meerdere lieveheersbeestjes in, dus als het luizen zouden zijn dan komt het wel goed. Maar ik vermoed eerder iets anders. Dit lijkt eerder door een gebrek aan of teveel van iets te zijn. Voeding zou kunnen (ben ik niet geheel consequent mee geweest). Vooralsnog maak ik me geen zorgen...
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 172 times

Keer terug naar Ziekten en aantastingen